Sztuczne pola potencjału asymetrycznego
Potencjalne pole to technika wykorzystywana do nawigacji obiektów w środowisku gry w celu osiągnięcia naturalnych ruchów. W pracy tej rozszerzyliśmy tę tezę o wykorzystanie asymetrycznych pól potencjalnych w scenariuszach jednego i dwóch rodzajów jednostek. Wykorzystując asymetryczne pola potencjałowe osiągnęliśmy odpychające i przyciągające zachowanie jednostek jednocześnie. Przeprowadziliśmy mecze botów wdrożonych z symetrycznymi i asymetrycznymi polami potencjałowymi z botami, które uczestniczyły w pierwszym turnieju StarCraft. Boty te wykorzystaliśmy jako benchmark do walidacji wyników. Przeanalizowaliśmy, że bot z asymetrycznymi potencjalnymi polami wypadł lepiej w porównaniu z botem z symetrycznymi potencjalnymi polami pod względem czasu ukończenia, współczynnika wygranej i liczby zabitych liderów. Zatwierdziliśmy wynik t-testem, który dowodzi, że istniała istotna różnica pomiędzy wydajnością asymetrycznego potencjalnego bota terenowego a symetrycznym potencjalnym botem terenowym.