Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Sztuka komunikacji według Franciszka(Miękka)

5.00  [ 5 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 39,00 zł
31,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 7,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!
Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS!
GRATIS!
Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Sztuka komunikacji według Franciszka

Papież Franciszek od początku swojego pontyfikatu wzbudza zainteresowanie mediów i sympatię opinii publicznej. Udało mu się w ciągu kilku miesięcy dokonać rzeczy niebywałej, został Człowiekiem roku 2013 tygodnika TIME i miesięcznika środowiska LGBT The Advocate. Został też okrzyknięty „królem internetu”, gdyż liczba wyników hasła „papież Franciszek” przewyższyła liczbę „kliknięć” i wpisów w wyszukiwarkach nie tylko jego poprzedników, ale również światowych przywódców (w tym Obamy i Putina). Twitty papieża śledzi i komentuje kilkanaście milionów internautów, a internet pełen jest „memów” z Franciszkiem, i w przeważającej większości są one wyrazem sympatii do niego.

Wszystkie te zjawiska można uznać za fenomen popularności nowego papieża i sukces wizerunkowy. Na sukces ten złożyło się kilka czynników: gesty typowo wizerunkowe (np. stare buty), łatwość w nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów („selfie” z papieżem), wykorzystanie możliwości sieci i aktywność w niej, ale przede wszystkim jego wypowiedzi. To zainteresowanie papieżem ze strony różnych środowisk, zwłaszcza tych pozostających na obrzeżach Kościoła lub poza nim, spowodował „język Franciszka”, czyli to jak, a przede wszystkim, co mówi.

Odpowiadając na to zainteresowanie, przygotowujemy do wydania publikację zawierającą zbiór wypowiedzi papieża Franciszka wygłaszanych lub publikowanych przy różnych okazjach. Dzięki nim można poddać analizie „język Franciszka”, w tym te elementy, które powodują, że w mediach świeckich pisze się, iż zmienił on „język Kościoła”. Nie mniej ważne jest badanie, czy i ewentualne w jaki sposób i na ile zmiana języka wypowiedzi papieża przekłada się na zmianę nauczania Kościoła. Innymi słowy: czy wypowiedzi papieża Franciszka to zmiana doktryny (lub choćby jej zapowiedź), czy też doktryna pozostaje niezmienna, ale zmienia się sposób komunikowania się Kościoła ze światem?

Dla wielu ludzi, zwłaszcza tych, którzy od Kościoła odeszli, nie widząc w nim miejsca dla siebie, są to pytania kluczowe. To ci drudzy, słysząc o „Kościele wyruszającym w drogę”, potrzebie prac nad „teologią kobiety”, „docieraniu do peryferii”, konieczności „dialogu ze współczesnymi mężczyznami i kobietami”, sprzeciwie wobec „ekonomii wykluczenia i nierówności społecznej, która zabija”, tak pozytywnie oceniają Franciszka. I to z nimi właśnie udało się papieżowi nawiązać dialog, dzięki realizacji w praktyce komunikacyjnej „kulturze spotkania”, której poświęcił swoje pierwsze orędzie na Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu.

Sądzimy, że publikacja spotka się z zainteresowaniem teologów, medioznawców i wszystkich zainteresowanych nauczaniem papieża Franciszka oraz współczesną doktryną medialną Kościoła katolickiego.

Patroni medialni:
Deon.pl Jezuici.pl KSD SDP    Tygodnik Powszechny    Niedziela Opoka TVP3 Kraków  Uniwersytet im. Kard. Stefana Wyszyńskiego

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Fragment książki s. 108-116(pdf)
829 KB
Przedmowa(pdf)
375 KB

Małgorzata Laskowska

Doktor, adiunkt w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, absolwentka podyplomowych studiów Dziennikarstwo internetowe; współredaktorka książki Człowiek w medialnym labiryncie (Warszawa 2011), Nowe media –możliwości i pułapki (Poznań-Opole 2011), Media wobec śmierci, t. 2 (Warszawa 2012), Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa (Warszawa 2012), a także artykułów naukowych z zakresu etyki dziennikarskiej, współczesnych wyzwań etyki mediów. Zajmuje się etyką środków społecznego przekazu, etyczną problematyka mediów społecznościowych.

Pomysłodawca i twórca książeczki Wyćwierkać Boga, stanowiącej zbiór tweetów Papieża Franciszka i jednocześnie dodatek do tygodnika Gość Niedzielny (marzec 2015).

Krzysztof Marcyński

Doktor, pallotyn, absolwent New York University w Stanach Zjednoczonych na specjalności media ecology. Specjalista w zakresie komunikacji społecznej, wystąpień publicznych i prezentacji. Adiunkt w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na UKSW w Warszawie, współredaktor książek: Media na przełomie. Dziennikarstwo, kaznodziejstwo, edukacja medialna (Warszawa 2011), Media i Kościół. Polityka informacyjna Kościoła (Warszawa 2011). Zajmuje się komunikacją, kompetencją komunikacyjną, e-retoryką.

Pomysłodawca i twórca książeczki Wyćwierkać Boga, stanowiącej zbiór tweetów Papieża Franciszka i jednocześnie dodatek do tygodnika Gość Niedzielny (marzec 2015).

Inni Klienci oglądali również

Władza komunikacji

Nowa książka Manuela Castellsa przenosi rozważania na temat wieku informacji w nowe stulecie. Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona ...
49,00 zł

Pozabiznesowe obszary wykorzystywania komunikacji marketingowej w warunkach polskich

Marketing już dawno przestał być domeną funkcjonowania przedsiębiorstw i innych podmiotów realizujących merkantylne cele i ukierunkowanych na działalność handlową. Społeczna ekspansja marketingu opiera się w zasadniczej mierze na podobieństwach,...

Antropologia sztuk widowiskowych

Jest to pierwszy przekład dzieła profesor Anyi Peterson Royce na język polski. Praca w przejrzysty sposób sytuuje taniec wśród innych sztuk performatywnych w szeroko pojętym kontekście kulturowym. Autorka, stosując naukowe metody por&oacu...
37,00 zł

Komunikacje w rozmowie 3

Seria „Projektowanie komunikacji” jest wydawana przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Wśród tytułów można znaleźć m.in. publikacje pracowników i współpracownikó...

Sztuka czy biznes? Sekrety antykwariuszy

Rynek antykwaryczny jest bogaty w osobliwości: zarówno ludzi, jak i przedmioty. Pracownicy galerii, antykwariusze, marszandzi, kolekcjonerzy czy eksperci to prawdziwi gawędziarze, specjaliści w czarowaniu słowem. Z mówienia o sztuce i pieniądzach ...
59,00 zł

Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1945-1956

Praca jest monografią jednej z najważniejszych polskich instytucji artystycznych ukazaną w okresie szczególnych politycznych przemian Polski. Ujęcie, jakie zaproponowała w swojej pracy autorka, potwierdza, że omijając spory artystyczne szczeg&oa...

Sztuka dobrego programowania

Książka przeznaczona jest dla programistów, którzy chcą, aby ich programy działały dobrze, czyli szybko zwracały wyniki, zużywały mało pamięci i obejmowały szeroki zakres danych wejściowych. Programista początkujący znajdzie tutaj wyjaśni...

Sherlock Holmes i sztuka we krwi

Tom 1 bestsellerowej trylogiiZaginione dziecko, zbrodnicza kradzież dzieła sztuki, niepowstrzymany morderca... To wyzwanie dla Sherlocka Holmesa i jego wszelkich słabości. Wyzwanie, w którym sztuka dedukcji i artystyczna natura oraz przyja...

Sztuka argumentacji Słownik terminologiczny

Kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii. Niezbędny dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki. Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, prawników, polityków, przedst...

Recenzje (1):

Najnowsze | Najbardziej pomocne
Qulturas?owa
Dodano: 14.06.2016 21:30:43

Papież mistrzem komunikacji?
„Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo” – te słowa, zamieszczone w Ewangelii wg św. Jana doskonale oddają wagę komunikacji, a dokładnie komunikacji werbalnej. Każdy z nas komunikuje się w ciągu dnia z otoczeniem, zarówno za pomocą słów, jak i gestów, mimiki twarzy, i nawet brak komunikacji jest pewnego rodzaju przekazem. Zagadnieniom związanym z komunikacją i komunikowaniem się, a szczególnie efektywności tego procesu, poświęcono tysiące opracowań naukowych, na półkach księgarni znajdziemy setki poradników dotyczących tego, w jaki sposób mówić, by nas słuchano, jak być asertywnym, jak udzielać komunikatów zwrotnych. Rodzi się zatem pytanie, dlaczego pomimo takiego zaplecza, wciąż ta komunikacja pozostawia wiele do życzenia.
Gdzie szukać wzorów? Na kim się opierać w drodze do samodoskonalenia? Jak komunikują się liderzy zdolni porwać tłumy? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć książka „Sztuka komunikacji według Franciszka. Bliżej – Prościej – Głębiej”, opublikowana nakładem wydawnictwa PWN. Autorzy: Małgorzata Laskowska oraz Krzysztof Marcyński SAC proponują nam książkę wyjątkową, świadczącą o fenomenie papieża Franciszka, nie bez przyczyny uznanego - według magazynu „Fortune” - za największego światowego przywódcę. Nie jest to książka zgłębiająca jego wiarę czy opisująca pontyfikat Franciszka, ale ukazująca, w jaki sposób papież komunikuje się z różnymi grupami społecznymi, zachowując przy tym pokorę, ale jednocześnie otwarty umysł. Tej sztuki właśnie warto się od niego uczyć, czerpiąc ze źródeł jego mądrości, spokoju i rozwagi. Dlatego też po publikację sięgnąć mogą wszyscy zainteresowani tematem komunikacji, niezależnie od sprawowanej funkcji czy … wyznania. Jej lektura wyznacza pewną drogę, którą warto kroczyć pragnąc poprawić swoje kompetencje komunikacyjne.
Autorzy zauważają, że po nowe media w komunikacji z ludźmi sięgnął już św. Jan Paweł II, choć za czasów jego pontyfikatu działania te były fragmentaryczne, na co wpływ miała też ograniczona funkcjonalność tych mediów. Ostatnie lata przyniosły gwałtowny skok technologiczny, a wykorzystanie m.in. mediów społecznościowych stało się kwestią bezdyskusyjną. Franciszek nie zawahał się przed wykorzystaniem choćby Tweetera w misji ewangelizacyjnej, a to tylko jedno z narzędzi uzupełniających przekaz telewizyjny. Papież obecny w sieci sposobem na szerzenie wiary? To, co kiedyś mogło budzić zdziwienie, dziś wydaje się oczywiste, wszak nowe czasy wymagają nowych sposobów mówienia o Bogu i wartościach. A papież Franciszek doskonale wie, jak to robić, dlatego też możemy jedynie uczyć się od niego, podziwiając zarówno elastyczność, jak i klarowność przekazu i użycie języka dostosowanego do odbiorców.
Lektura książki „Sztuka komunikacji według Franciszka” otwiera nas na wiele kwestii związanych z komunikacją, nie tylko obejmujących techniczny sposób jego przekazu, ale również jego treść i formę. Z publikacji wyłania się postać papieża – lidera, doskonałego retoryka, ba, nawet mówcy motywacyjnego, z którego możemy czerpać przykład.

Ocena: