Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Teoria gier Podstawy matematyczne

(Książka)
4.10  [ 77 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 60,48 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

71,40
Dodaj do schowka
Dostępność: w magazynie
Duża ilość
Dostawa i płatność
Termin wysyłki
- Produkty dostępne w magazynie wysyłamy najpóźniej następnego dnia roboczego.
- Pozostałe zgodnie z deklaracją podaną na stronie produktu.
- Czas oczekiwania na zamówienie = wysyłka + dostawa przez przewoźnika.
- Wszystkie terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski; od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Przedpłata (Przelewy24)
do 199,99 zł
200 zł - 299,99 zł
Dostawa 
- Odbiór w księgarni PWN
0 zł
0 zł
2-3 dni
- ORLEN Paczka
9,99 zł
7,99 zł
1-2 dni
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
10,99 zł
7,99 zł
2 dni
- Pocztex
11,99 zł
9,99 zł
2 dni
- InPost Paczkomaty 24/7
12,99 zł
10,99 zł
1 dzień
- Kurier DPD
12,99 zł
11,99 zł
1 dzień

Pobranie
do 199,99 zł
200 zł - 299,99 zł
Dostawa 
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
14,99 zł
11,99 zł
1-2 dni
- Pocztex
15,99 zł
13,99 zł
2 dni
- Kurier
16,99 zł
15,99 zł
1 dzień
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Teoria gier Podstawy matematyczne

Teoria gier jest dziedziną matematyki zajmującą się decyzjami interaktywnymi. Z jednej strony tworzy modele reprezentujące sytuacje, w których kilka podmiotów, zwanych graczami, dokonuje wyborów, zaś zbiór wszystkich tych indywidualnych zachowań determinuje pewien wynik, mający z kolei wpływ na każdego z nich. Z drugiej strony, skoro gracze mogą dokonywać w różny sposób oceny możliwych wyników, teoria gier bada również racjonalne zachowanie w tak wytyczonych ramach. Niniejsza publikacja jest kompleksowym podręcznikiem omawiającym podstawowe typy i rodzaje gier, wraz z najważniejszymi twierdzeniami dotyczącymi omawianych zagadnień oraz szeregiem ćwiczeń i zadań. Stanowi cenny podręcznik dla pracowników naukowych, doktorantów, studentów matematyki, ekonomii, biologii, prawa, nauk społecznych i innych zainteresowanych ścisłym wykładem z teorii gier.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
WSTĘP xi
Streszczenie xi
Podsumowanie książki xiv
Wymagania wstępne xvii
Lektura uzupełniająca xviii
Podziękowania xix

Rozdział 1
Wprowadzenie 1
1.1. Interakcja strategiczna 1
1.1.1. Gry strategiczne 1
1.1.2. Gry koalicyjne 1
1.1.3. Wybór społeczny i projektowanie mechanizmów 2
1.2. Przykłady 2
1.2.1. Stabilne dopasowania 2
1.2.2. Problem targowania się 3
1.2.3. Równowaga transportu 3
1.2.4. Aukcje 3
1.2.5. Paradoks Condorceta 4
1.2.6. Gra ewolucyjna 4
1.2.7. Gra stochastyczna 4
1.2.8. Gra powtarzana 5
1.3. Notacje i podstawowe pojęcia 6
1.3.1. Gry strategiczne 6
1.3.2. Dominacja 6
1.3.3. Iterowana eliminacja 7
1.3.4. Najlepsza odpowiedź 7
1.3.5. Mieszane rozwinięcia 7
1.4. Informacja i racjonalność 8
1.4.1. Strategia dominująca i wynik zdominowany 8
1.4.2. Dominacja i optimum w sensie Pareto 9
1.4.3. Kolejność eliminacji 9
1.4.4. Hipotezy wiedzy 9
1.4.5. Dominacja a strategie mieszane 10
1.4.6. Gry dynamiczne a przewidywania 10
1.5. Ćwiczenia 10

Rozdział 2
Gry o sumie zerowej: przypadek skończony 14
2.1. Wprowadzenie 14
2.2. Wartość i strategie optymalne 14
2.3. Reguła minimaksu 17
2.4. Własności zbioru strategii optymalnych 19
2.5. Twierdzenia Loomisa i Ville’a 20
2.6. Przykłady 22
2.7. Gra fikcyjna 22
2.8. Ćwiczenia 26
2.9. Komentarze. 34

Rozdział 3
Gry o sumie zerowej: przypadek ogólny 35
3.1. Wprowadzenie 35
3.2. Twierdzenia o minimaksie w przypadku strategii czystych 35
3.3. Reguły minimaksu w strategiach mieszanych 39
3.4. Operator wartości i gra pochodna 41
3.5. Ćwiczenia 43
3.6. Komentarze. 47

Rozdział 4
Gry N-osobowe: racjonalność i punkty równowagi 48
4.1. Wprowadzenie 48
4.2. Notacja i terminologia 49
4.3. Dominacja najlepszej odpowiedzi w grach skończonych 49
4.4. Racjonalizowalność w zwartych grach ciągłych 51
4.5. Punkty e-równowagi i równowagi Nasha: defi nicja 53
4.6. Równowaga Nasha w grach skończonych 55
4.7. Równowaga Nasha w grach ciągłych 56
4.7.1. Istnienie równowag w strategiach czystych 57
4.7.2. Istnienie równowag w strategiach mieszanych 58
4.7.3. Charakterystyka i jedyność równowagi Nasha 59
4.8. Gry nieciągłe 61
4.8.1. Rozwiązanie Reny’ego dla gier nieciągłych 61
4.8.2. Równowagi Nasha w grach nieciągłych 64
4.8.3. Przybliżone równowagi Nasha w grach nieciągłych 65
4.9. Semialgebraiczność zbioru równowag Nasha 67
4.10. Uzupełnienie 69
4.10.1. Wykonalne wypłaty i punkt groźby 69
4.10.2. Niezmienność, symetria, punkty ogniskowe i wybór równowagi 70
4.10.3. Zachowanie Nasha kontra zachowanie ostrożne 71
4.10.4 Wpływ wiedzy powszechnej na grę 72
4.11. Twierdzenia o punktach stałych 73
4.12. Ćwiczenia 77
4.13. Komentarze. 81

Rozdział 5
Rozmaitość i dynamika równowag 83
5.1. Wprowadzenie 83
5.2. Uzupełnienie dotyczące równowag 84
5.2.1. Równowagi i nierówności wariacyjne 84
5.2.1.1. Gry skończone 84
5.2.1.2. Gry wklęsłe 84
5.2.1.3. Gry populacyjne 84
5.2.1.4. Ogólna ewaluacja 85
5.2.2. Gry potencjalne 86
5.2.2.1. Gry skończone 86
5.2.2.2. Gry ewaluacyjne 86
5.3. Rozmaitości równowag 87
5.4. Pola wektorowe Nasha i dynamiki 90
5.5. Równowagi i ewolucja 91
5.5.1. Dynamiki replikatorów 91
5.5.2. Papier, kamień, nożyce 92
5.5.3. Gry potencjalne 93
5.5.4. Inne dynamiki 94
5.5.4.1. Dynamika replikatora 94
5.5.4.2. Dynamika Browna–von Neumanna–Nasha 94
5.5.4.3. Dynamika Smitha 94
5.5.4.4. Dynamika najlepszej odpowiedzi 94
5.5.5. Własność ogólna 95
5.5.6. ESS 95
5.6. Ćwiczenia 97
5.7. Komentarze. 100

Rozdział 6
Gry w postaci ekstensywnej 101
6.1. Wprowadzenie 101
6.2. Gry w postaci ekstensywnej z informacją doskonałą 102
6.2.1. Opis 102
6.2.2. Strategia i postać normalna 103
6.2.3. Półzredukowana postać normalna 104
6.2.4. Zdeterminowanie gier skończonych z informacją doskonałą 105
6.2.5. Natura jako gracz 107
6.2.6. Równowaga doskonała w podgrach 108
6.2.7. Gry nieskończone z informacją doskonałą 110
6.3. Gry w postaci ekstensywnej z informacją niedoskonałą 112
6.3.1. Zbiory informacyjne 112
6.3.2. Redukcja postaci normalnej 113
6.3.3. Strategie randomizowane 114
6.3.4. Pamięć doskonała 116
6.3.5. Równowaga Nasha w strategiach behawioralnych 118
6.4. Doskonalenie równowagi w grach w postaci ekstensywnej 119
6.4.1. Równowaga doskonała w podgrach 120
6.4.2. Równowagi doskonałe sekwencyjne i bayesowskie 121
6.5. Udoskonalenie równowagi w grze o postaci normalnej 123
6.6. Powiązania między udoskonaleniami dla postaci ekstensywnych i normalnych. 126
6.7. Indukcja w przód i stabilność strategiczna 128
6.8. Ćwiczenia 131
6.9. Komentarze. 135

Rozdział 7
Równowagi skorelowane, uczenie się, równowagi bayesowskie 136
7.1. Wprowadzenie 136
7.2. Równowagi skorelowane 136
7.2.1. Przykłady 137
7.2.2. Struktury informacyjne i gry rozszerzone 138
7.2.3. Równowaga skorelowana 139
7.2.4. Korelacja kanoniczna 140
7.2.5. Charakterystyka 141
7.2.6. Komentarze 141
7.3. Procedury bez żalu 142
7.3.1. Żal zewnętrzny 142
7.3.2. Żal wewnętrzny 144
7.3.3. Kalibracja 146
7.3.4. Zastosowanie w grach 147
7.3.4.1. Zewnętrzna niesprzeczność a zbiór Hannana 148
7.3.4.2. Wewnętrzna niesprzeczność a równowagi skorelowane 149
7.4. Gry z informacją niekompletną (lub gry bayesowskie) 150
7.4.1. Strategie, wypłaty i równowagi 150
7.4.2. Uzupełnienia 151
7.5. Ćwiczenia 153
7.6. Komentarze. 156

Rozdział 8
Wprowadzenie do gier powtarzanych 158
8.1. Wprowadzenie 158
8.2. Przykłady 159
8.3. Model standardowej gry powtarzanej 161
8.3.1. Historie i rozgrywki 161
8.3.2. Strategie 161
8.3.3. Wypłaty 162
8.4. Wykonalne i indywidualnie racjonalne wypłaty 164
8.5. Twierdzenia Ludowe 165
8.5.1. Jednolite twierdzenie Ludowe 166
8.5.2. Dyskontowe twierdzenie Ludowe 166
8.5.3. Skończenie powtarzane twierdzenie Ludowe 168
8.5.4. Twierdzenia Ludowe dla doskonałości w podgrach 170
8.5.4.1. Jednolite równowagi doskonałe w podgrach 170
8.5.4.2. Dyskontowe równowagi doskonałe w podgrach 170
8.5.4.3. Skończenie powtarzane równowagi doskonałe w podgrach 173
8.6. Rozszerzenie: gry stochastyczne, informacja niekompletna, sygnały 174
8.6.1. Gra powtarzana z sygnałami 175
8.6.2. Gry stochastyczne: Wielkie Dopasowanie (Big Match) 176
8.6.3. Gry powtarzane z informacją niepełną: Twierdzenie Cav u 180
8.6.3.1. Przypadek ogólny informacji jednostronnie niepełnej 182
8.7. Ćwiczenia 187

Rozdział 9
Rozwiązania ćwiczeń 192
9.1. Podpowiedzi dla rozdziału 1 192
9.2. Podpowiedzi dla rozdziału 2. 193
9.3. Podpowiedzi dla rozdziału 3. 197
9.4. Podpowiedzi do rozdziału 4 201
9.5. Podpowiedzi dla rozdziału 5 206
9.6. Podpowiedzi do rozdziału 6 209
9.7. Podpowiedzi dla rozdziału 7. 214
9.8. Podpowiedzi dla rozdziału 8. 218

BIBLIOGRAFIA 226
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Teoria gier - 40-41.pdf(pdf)
131 KB
Teoria gier - 80-81.pdf(pdf)
131 KB
Teoria gier - 154-155.pdf(pdf)
127 KB

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Teoria gier - 40-41.pdf(pdf)
131 KB
Teoria gier - 80-81.pdf(pdf)
131 KB
Teoria gier - 154-155.pdf(pdf)
127 KB

Inni Klienci oglądali również

Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat:   Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, mot...

Analiza matematyczna w zadaniach 1

Najpopularniejszy od lat podręcznik analizy matematycznej!Kolejne wydanie pierwszej części podręcznika i zarazem typowych zadań z analizy matematycznej, które od wielu lat cieszą się niesłabnącym powodzeniem wśród studentów pierwszych ...

Gra poza prawem

Pochłaniająca opowieść o trudnej miłości matki i córki, o ludzkich tęsknotach i ograniczeniach. I o tym, że każdy jest zdolny do zbrodni.Dorota ma dwadzieścia lat. Nigdy nie opuściła domu, nie ma dostępu do telefonu ani internetu. Ol...

Ubezpieczenia majątkowe Część 1 Teoria ryzyka

Książka jest trzecią pozycją serii Matematyka w ubezpieczeniach.Omówiono w niej teorię ryzyka w zastosowaniu do problemu kalkulacji składki ubezpieczeniowej. Zaprezentowano następujące zagadnienia podstawowe:modele teorii ryzyka w kr...

ECDL Podstawy pracy z komputerem

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence ECDL) potwierdza zdobycie umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń.W Polsce licencji na sz...

Podstawy przemian energetycznych

Energia nie może powstać z niczego ani też zniknąć całkowicie. Może natomiast ulegać wielokrotnym przemianom i przechodzić w coraz to inną postać w wyniku powtarzających się zjawisk konwersji i transformacji.Oto czwarte wydanie książki, w kt&oacu...

Teoria wiedzy Wybór pism Tom 1

Część I 2-tomowego wyboru pism Johanna Gottlieba Fichtego - jednego z najwybitniejszych przedstawicieli klasycznej filozofii niemieckiej, kontynuatora Kanta i bezpośredniego poprzednika Hegla.Wybór zawiera najważniejsze prace spośród tych, kt...

Zadania z analizy matematycznej 3

Trzecia część trzytomowego zbioru ciekawych zadań, poświęconych różnym działom analizy matematycznej.Tom trzeci dotyczy:całki Riemannacałki Riemanna-Stieltjesanierówności całkowychmiary Jordanamiary Leb...

Gra w oczko

Wyjątkowa książka Grzegorza Kalinowskiego, który telewizję zna od podszewki i w "Grze w oczko" odsłania jej kulisy. Polskie piekło w świecie celebrytów. Zakłady bukmacherskie i ustawiane mecze. Kradzieże samochodów i szantaże. Podejrzane agencje modele...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!