Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Terapia zajęciowa. Rozdział 6(eBook)

Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchu

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2016

  • Autor: Paulina Aleksander-Szymanowicz

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 6,38 zł
4,47
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,91 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Terapia zajęciowa. Rozdział 6

ROZDZIAŁ 6 Z PUBLIKACJI PT. "TERAPIA ZAJĘCIOWA" REDAKCJA NAUKOWA ANETA BAC. "Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Zawiera teoretyczne podstawy terapii zajęciowej, a także opis artystycznych form stosowanych w praktyce terapeuty zajęciowego. W przystępnej i syntetycznej formie omawia możliwości i sposoby pracy z pacjentami w zależności od stwierdzonego schorzenia lub grupy wiekowej z opisami przypadków. Zamieszczone na końcu każdego rozdziału pytania sprawdzające ułatwiają utrwalenie poznanych treści. Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Została przygotowana z myślą o studentach kierunku terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatna dla psychologów, pedagogów i asystentów osoby niepełnosprawnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa 7

Od Redaktor naukowej 9

CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ            15
1. Terapia zajęciowa – podstawowe pojęciaEdyta Janus                     17
	1.1. Wprowadzenie                                                 17
	1.2. Rys historyczny                                                17
	1.3. Definiowanie terapii zajęciowej                                    19
	1.4. Definicja zajęcia                                                20
	1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan                                       22
	1.6. Podejście Person Centered Practice                                 23
	1.7. Podsumowanie                                                 25
	Pytania sprawdzające                                                  25
	Piśmiennictwo                                                        25

2. Modele praktyki w terapii zajęciowejMarta Kądziołka                    27
	2.1. Wprowadzenie                                                 27
	2.2. Przykładowe modele praktyki                                     28
		2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO)                  28
		2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance – Engagement (CMOP–E)                                               30
		2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO)                         33
		2.2.4. Model Kawa                                              35
	2.3. Podsumowanie                                                 38
	Pytania sprawdzające                                                  38
	Piśmiennictwo                                                        38

3. Analiza aktywnościUrszula Chrabota                                  39
	3.1. Wprowadzenie                                                 39
	3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności                                39
	3.3. Proces analizy aktywności                                        41
		3.3.1. Wybór zajęcia do analizy                                    42
		3.3.2. Podział czynności na etapy                                  42
		3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności                         43
		3.3.4. Funkcje organizmu                                         44
		3.3.5. Struktury organizmu                                        45
		3.3.6. Umiejętności                                             45
		3.3.7. Analiza zebranych informacji                                47
	3.4. Podsumowanie                                                 47
	Pytania sprawdzające                                                  48
	Piśmiennictwo                                                        48

4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF)Anna Misiorek                                               49
	4.1. Wprowadzenie                                                 49
	4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF                               50
	4.3. Etapy (kroki) procesu CPPF                                       52
		4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate)       52
		4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage)                     54
		4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate)                            55
		4.3.4. Ustalenie celów szczegółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan)                               55
		4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan)                      57
		4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify)                  57
		4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome)                        57
		4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit)                       58
	4.4. Podsumowanie                                                 58
	Pytania sprawdzające                                                  59
	Piśmiennictwo                                                        59

5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowegoAgnieszka Smrokowska-Reichmann       61
	5.1. Wprowadzenie                                                 61
	5.2. Niezbędność refleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego        62
	5.3. Definicja i odgraniczenie etyki                                     63
	5.4. Odmiany etyki                                                 64
	5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane                                    65
	5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej                            66
	5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego                  67
	5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC                       67
		5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego                       68
		5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne                                 69
		5.8.3. Model rozwiązywania problemów                             69
		5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków                       70
	5.9. Podsumowanie                                                 70
	Pytania sprawdzające                                                  70
	Piśmiennictwo                                                        70

CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM               73
6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchuPaulina Aleksander-Szymanowicz                                       75
	6.1. Wprowadzenie                                                 75
	6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu              76
		6.2.1. Podstawowe narzędzia oceny pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu 76
		6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu                           77
		6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego                        77
	6.2. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego                   78
	6.3. Wybrane obszary interwencji                                      78
		6.3.1. Lokomocja                                               79
		6.3.2. Higiena osobista                                           79
		6.3.3. Przygotowywanie posiłków                                  80
	6.4. Opis przypadku                                                80
		6.4.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego   80
		6.4.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego 81
	6.5. Podsumowanie                                                 83
	Pytania sprawdzające                                                  84
	Piśmiennictwo                                                        84

7. Terapia zajęciowa w pediatriiAleksandra Kulis                           85
	7.1. Wprowadzenie                                                 85
	7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii                               86
	7.3. Wybrane obszary interwencji                                      88
	7.4. Opis przypadku                                                91
	7.5. Podsumowanie                                                 93
	Pytania sprawdzające                                                  93
	Piśmiennictwo                                                        93

8. Terapia zajęciowa w geriatriiAneta Bac                                95
	8.1. Wprowadzenie                                                 95
	8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii                                96
	8.3. Wybrane obszary interwencji                                     98
		8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej                    98
		8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną                       100
	8.4. Opis przypadku                                                103
	8.5. Podsumowanie                                                 104
	Pytania sprawdzające                                                  104
	Piśmiennictwo                                                        104

9. Terapia zajęciowa w psychiatriiDorota Kurbiel                          107
	9.1. Wprowadzenie                                                 107
	9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii             108
	9.3. Wybrane obszary interwencji                                      110
	9.4. Opis przypadku                                                111
	9.5. Podsumowanie                                                113
	Pytania sprawdzające                                                  114
	Piśmiennictwo                                                        114

10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualnąPaweł Żychowicz 115
	10.1. Wprowadzenie                                                 115
	10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną     117
	10.3. Wybrane obszary interwencji                                      118
		10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa                    118
		10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie                           119
		10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne 120
	10.4. Opis przypadku                                                122
	10.5. Podsumowanie                                                 124
	Pytania sprawdzające                                                  124
	Piśmiennictwo                                                        124

CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ            127
11. ArteterapiaMarek Pokutycki                                          129
	11.1. Pojęcia i definicje arteterapii                                      129
	11.2. Rys historyczny arteterapii                                        132
	11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka         134
		11.3.1. Kontekst społeczny                                       134
		11.3.2. Kontekst psychologiczny                                   136
		11.3.3. Kontekst fizyczny                                         137
	11.4. Podsumowanie                                                 138
	Pytania sprawdzające                                                  139
	Piśmiennictwo                                                        139

12. ChoreoterapiaKatarzyna Filar-Mierzwa                                 141
	12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii                                    141
	12.2. Rys historyczny choreoterapii                                     142
	12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka                  143
		12.3.1. Kontekst fizyczny                                         143
		12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny                         144
	12.4. Zastosowanie choreoterapii                                       145
	12.5. Muzyka w choreoterapii                                          146
	12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta                                  146
	12.7. Podsumowanie                                                 148
	Pytania sprawdzające                                                  148
	Piśmiennictwo                                                        149

13. MuzykoterapiaAnna Bukowska                                        151
	13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii                                   151
	13.2. Rys historyczny muzykoterapii                                    152
	13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka                        153
		13.3.1. Kontekst fizyczny                                         153
		13.3.2. Kontekst psychologiczny                                   154
		13.3.3. Kontekst społeczny                                       154
	13.4. Zastosowanie muzykoterapii                                      154
		13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii                154
		13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii                      155
		13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne                156
	13.5. Muzyka w muzykoterapii                                         158
	13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta                                 159
	13.7. Podsumowanie                                                 160
	Pytania sprawdzające                                                  160
	Piśmiennictwo                                                        160

Słowniczek pojęć                                                        163
	Piśmiennictwo                                                        167

Skorowidz                                                             169
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Paulina Aleksander-Szymanowicz

Doktor nauk o kulturze fizycznej, magister rehabilitacji ruchowej, certyfikowany Teacher Traning in Occupational Therapy Theory, Practice nad Education (certyfikat wydany przez European Network of Occupational Therapy in Higher Education – ENOTHE). Nauczyciel akademicki w zakresie fizjoterapii (fizykoterapia, medycyna fizykalna), terapii zajęciowej (w neurologii, ortopedii, terapii ręki oraz ergonomii środowiskowej). Współautorka podręczników na temat terapii zajęciowej (Terapia zajęciowa, Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu) oraz licznych publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej. Kierownik Zakładu Klinicznych Form Terapii Zajęciowej na Wydziale Rahabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, członek Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajęciowej. Praktykę w zakresie terapii zajęciowej nabywała w placówkach krajowych oraz zagranicznych, m.in. w Danii, Hiszpanii i Szwecji.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

4,99 zł

Ukrainky z Nutoju

Dzieło Tomasza Padurry. Tomasz Padurra, to pisarz polsko-ukraiński. Potomek patriotycznej rodziny szlacheckiej pochodzenia ruskiego. Jego ukraińskie dumki były bardzo popularne, śpiewane także na wsiach.
4,99 zł

Aniela czyli ślubna obrączka

Dzieło Anny Nakwaskiej. Anna Nakwaska to pisarka tworząca w języku polskim i francuskim. Żona senatora następnie wojewody Królestwa Polskiego. Prowadziła w Warszawie salon literacki, pisała powieści, opowiadania dla dzieci, jak i utwory o tematy...
4,99 zł

Ze szkoły

Dzieło Marii Konopnickiej. Maria Konopnicka,to polska poetka i nowelistka okresu realizmu, krytyk literacki, publicystka, tłumaczka i działaczka na rzecz praw kobiet.
4,99 zł

Fantazy

Słowacki Juliusz (1809-1849), polski poeta, dramatopisarz. Jeden z najwybitniejszych twórców romantycznych, nazywany - obok A. Mickiewicza i Z. Krasińskiego - "wieszczem". Debiutował anonimowo 1830 w Melitele powieścią poetycką ...
4,99 zł

Banasiowa

Dzieło Marii Konopnickiej. Maria Konopnicka,to polska poetka i nowelistka okresu realizmu, krytyk literacki, publicystka, tłumaczka i działaczka na rzecz praw kobiet.
4,99 zł

Pigmalion

Rousseau Jean Jacques (1712-1778), jeden z najwybitniejszych filozofów francuskiego oświecenia. Urodzony w Szwajcarii, w młodym wieku opuścił rodzinną Genewę i udał się na wędrówkę do Włoch i Francji. W Paryżu zaczął zdobywać wykształceni...
22,50 zł

59 bajek o zwierzętach

Interesujące i przykuwające uwagę historyjki o zwierzątkach układają się w książce w dwa wzajemnie uzupełniające się cykle. Pierwszy to opowiadania pełne wyzwań i przygód znanych dzieciom z ich własnego życia - przesympatyczny zwierzęcy kostium ...
4,99 zł

Mendel gdański

Utwór powstał w 1890 roku. W okresie tym pozytywistyczne, wzniosłe hasła asymilacji Żydów uległy zatarciu. Narastała nieufność i wrogość wobec wyznawców judaizmu. Orzeszkowa, autorka rozprawy „O Żydach i kwestii żydowskiej&rd...
4,99 zł

Chrześcijanin

Dzieło Halla Caine. Hall Caine, to brytyjski pisarz i dramaturg z końca epok wiktoriańskiej i edwardiańskiej. W swoim czasie był bardzo popularny, a szczyt sukcesu osiągnęły jego powieści współczesne. Wiele z nich zostało również sfilmowa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!