MENU
PWN wspiera profesjonalistów

The Anatomy of Intercultural Encounters. A Sociolinguistic Cross-Cultural Study - 06 Conclusions

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2017

  • Autor: Grażyna Kiliańska-Przybyło

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

The Anatomy of Intercultural Encounters. A Sociolinguistic Cross-Cultural Study - 06 Conclusions

Żyjemy w czasach, w których kontakt z obcokrajowcami (osobisty lub wirtualny) jest nieunikniony. Publikacja koncentruje się na charakterystyce spotkań międzykulturowych, interakcji jakie zachodzą pomiędzy uczestnikami takich spotkań oraz przedstawieniu czynników, które odgrywają istotną rolę podczas komunikacji międzykulturowej. Spotkania międzykulturowe omówione są z dwóch perspektyw: teoretycznej i osobistej, uwzględniającej doświadczenia studentów Filologii Angielskiej polskiego i tureckiego pochodzenia. Publikacja z jednej strony przybliża specyfikę kontaktów międzykulturowych i pozwala zaobserwować mechanizmy, jakie podczas takich spotkań występują; z drugiej zaś stanowi materiał źródłowy w postaci osobistych refleksji uczestników badania, historyjek i anegdotek z zakresu komunikacji międzykulturowej. Dlatego też, książka adresowana jest do zarówno do studentów, osób podróżujących i mających kontakt z obcokrajowcami, jak i nauczycieli lub osób prowadzących szkolenia międzykulturowe.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Contents

Acknowledgments / 9
Introduction / 11

Chapter 1: Intercultural encounters / 17
1.1 Intercultural encounters – Facts / 17
1.2 Intercultural encounters as awareness-raising situations / 21
1.3 Intercultural encounters as interaction, mediation, and negotiation / 22
1.3.1 Intercultural encounters as mediation / 25
1.3.2 Intercultural encounters as negotiation / 26
1.4 Intercultural encounters – The linguistic dimension / 27
1.4.1 Intercultural encounters as language-in-action situations / 28
1.4.2 Intercultural encounters as culture bumps – Cross-cultural pragmatics / 30
1.5 Intercultural encounters as problem-solving tasks / 33
1.6 Intercultural encounters as emotion-generation situations / 34
1.6.1 Empathy / 37
1.6.2 Perspective-taking and sense-making / 38
1.6.3 Identity and self-construals / 39
1.6.4 Communication apprehension / 40
1.6.5 Willingness to communicate / 41
1.6.6 Self-disclosure / 42
1.6.7 Cultural differences in self-disclosure / 43
1.6.8 Stereotypes / 44
1.6.9 Culture shock / 45
1.7 The intercultural continuum / 46
1.7.1 Interculture, interlanguage / 47
1.7.2 Cultural intelligence / 48
1.7.3 Intercultural competence / 49
1.7.4 Intercultural sensitivity and other conditions for intercultural learning / 52
1.7.5 Learning – unlearning – relearning / 53
1.8 Obstacles to intercultural communication / 54
1.9 Intercultural encounter as a trigger for reflection / 56
1.9.1 Intercultural encounter as an example of experiential learning / 57
1.9.2 Intercultural encounter as a part of a sociocultural proces / 57
1.10 Research on intercultural competence / 58
1.10.1 Projects on intercultural competence and training – An overview / 58
1.10.2 Ways of studying intercultural competence / 59

Chapter 2: Narrative inquiry – Background / 61
2.1 Homo narrans and narrative intelligence / 62
2.2 Narrative’s moments – A record of one’s own experience (individual’s perspective) / 64
2.3 Tell me your story – Approaches to narrative analysis (researcher’s perspective) / 67
2.3.1 Narrative inquiry: The elements of a good story / 70
2.3.2 Cultural aspects in the narrative analysis / 72
2.4 Narrative and intercultural learning – The critical incident theory / 73
2.4.1 What is critical about critical incidents? / 74
2.4.2 Critical incidents and intercultural communication / 76

Chapter 3: The scheme of the research study / 81
3.1 Research objectives / 81
3.2 The subjects / 83
3.2.1 Poland and Turkey – Rationale for choosing the research partners / 86
3.3 Research tools and procedures / 88
3.3.1 Discussion-generating tasks / 88
3.3.2 The questionnaire for students / 89
3.3.3 Intercultural Sensitivity Scale / 90
3.3.4 Written narrative task: Narrative about intercultural encounters / 92
3.4 Narratives – Analysis and evaluation procedures / 93
3.4.1 Content analysis / 93
3.4.2 Statistical analysis: LIWC software – Brief characteristics / 93
3.5 Stages of the research project / 98
3.6 Data evaluation procedures / 101

Chapter 4: Narratives – Data presentation and analysis / 103
4.1. Statistical analysis of the narratives – General characteristics / 103
4.2 Content analysis of the encounters / 109
4.2.1 Topical analysis – Background about the nature of the encounters / 109
4.2.2 Intercultural encounter as an experience raising students’ language awareness / 114
4.2.3 Intercultural encounter as an opportunity to communicate / 118
4.2.4 Intercultural encounter as a lesson in culture / 123
4.2.5 Affectivity in intercultural encounters / 124
4.3 From “Haha” to “aha” – Intercultural encounters as an incentive to reflect, restructure, and learn from the experience / 126
4.3.1 Knowledge extension / 126
4.3.2 Self-knowledge / 128
4.3.3 Redefinition and modification of stereotypes / 129
4.3.4 Change of attitudes / 131
4.4 Intercultural encounters – Reflection for action – Teacher’s perspective / 133
4.5 Structural analysis / 137

Chapter 5: Questionnaires and scales – Data presentation and analysis / 139
5.1 Questionnaire – Background (biographical) information / 139
5.2 Intercultural profile – Data analysis / 147
5.3 The analysis of Cross-Cultural Adaptability Inventory (CCAI) / 163
5.3.1 Emotional Resilience / 163
5.3.2 Flexibility and Openness / 165
5.3.3 Perceptual Acuity / 167
5.3.4 Personal Autonomy / 169

Chapter 6: Conclusions / 173
6.1 Answers to the research objectives / 173
6.1.1 Differences between the groups of Polish P1, Polish P2, and the Turkish subjects / 173
6.1.2 The students’ perception and self-assessment of the sociocultural competence / 177
6.1.3 Culturally determined aspects of language use / 178
6.1.4 Communication and miscommunication / 179
6.1.5 Cultural sensitivity and cultural knowledge / 179
6.1.6 Intercultural encounters and affect / 180
6.1.7 Narrativisation and reflection / 183
6.1.8 Perspective-taking / 184
6.1.9 The students’ intercultural experiences and adaptability / 186
6.1.10 Learning outcomes: Me as a FL teacher vs. me as a language learner / 187
6.2 Evaluation of the research project / 192
6.3 Implications for further research / 193

Appendix / 197
1. Research scenario for intercultural encounters / 197
2. Iceberg Theory of Culture (supplementary materials implemented during the research – Theoretical training, Step 1) / 199
2a. The Iceberg Theory of Culture – Modified version – Theoretical training, Step 1) / 200
3. The Form technique (Supplementary materials implemented during the research – Theoretical training) / 201
4. Culture Quiz / 202
5. Questionnaire: Intercultural Encounters (Supplementary materials implemented during the research – Data collection procedure, Step 2) / 203
6. Narrative task (Supplementary materials implemented during the research – Data collection procedure, Step 3) / 207
7. LIWC2007 Output Variable Information – detailed data presentation: Polish P1 group, Polish P2 group, Turkish group / 208

Bibliography / 213
Streszczenie / 241
Zusammenfassung / 243
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
48,00 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
28,00 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
20,00 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
15,48 zł
18,00 zł

Anthropologising History: a Historiographic and Methodological Case Study of Witold Kula

Considering the reconstruction of ‘the vision of the world and the man’ of a particular historian (individual case) as a crucial part of studies on the history of historiography, the author analyses the connections between the concept of hi...
24,30 zł
27,00 zł

Linguistic Evidence of Cultural Distance

The volume presents the current stage of research on Hausa, with particular reference to its cultural background which is readable from the Hausa vocabulary, phraseological expressions and pragmatic aspects of the language structures in the process of ...
39,56 zł
46,00 zł

A comparative study of word-formation in Balkan languages

Introduction / 9A. General issues (Viara Maldjieva)Chapter IA model for a comparative study of word-formation in Balkan languages / 131. A comparative study of word-formation / 132. The basic concepts of the de...
19,87 zł
23,10 zł

Theoretical frameworks in the study of press advertisements: Polish, English and Chinese perspective

Książka stanowi próbę poszerzenia metodologii badań nad reklamami prasowymi poprzez wypracowanie nowych modeli analizy tego szczególnego typu obrazowo-tekstowego artefaktu oraz wykazanie ich zasadności i przydatności w oparciu o obszerny ...
36,12 zł
42,00 zł

Impact of economic crisis on the functioning of political systems. A case study of Greece, Spain, and Italy

Prezentowana publikacja zawiera wyniki badań prowadzonych przez trzy lata przez Tomasza Kubina, Małgorzatę Lorencką i Małgorzatę Myśliwiec w ramach projektu sfinansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki (przyznanych na podstawie decyzji nu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!