Toksyczne miejsce pracy. Jak skutecznie walczyć z uprzedzeniami, stereotypami, tyranią czy mobbingiem
Autorka bestsellera „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” wraca z nowa książką i ze strategią walki z niewłaściwymi zachowaniami w pracy, pokazując, co możemy zrobić – tu i teraz – by wspólnie tworzyć sprawiedliwe i efektywne środowisko pracy.
Oto problem, który dotyczy nas wszystkich, wszyscy bowiem – nawet nieświadomie – wykluczamy, nie doceniamy i nie w pełni wykorzystujemy potencjał jednych ludzi, równocześnie angażując, przeszacowując i awansując innych. W naszej codziennej pracy możemy mieć do czynienia z różnymi problemami: stereotypami, uprzedzeniami, nękaniem, dyskryminacją, atakami słownymi czy przemocą fizyczną, które są nie tylko niesprawiedliwe, ale prowadzą też do braku efektywności. Nie można jednak rozwiązać problemów, których nie chcemy dostrzec.
Kim Scott pokazuje, jak rozpoznawać niewłaściwe postawy i zachowania, wywołujące rzeczywiste szkody. Pomaga zrozumieć, w jaki sposób mechanizmy te utrwalają nierówność i niesprawiedliwość, a przez to uniemożliwiają twojemu zespołowi i całej firmie odniesienie prawdziwego sukcesu. Przedstawia także odpowiednie strategie i sposoby postępowania dla wszystkich, którzy spotykają się z toksycznymi postawami w pracy, a więc:
DLA OFIAR – jak bronić się przed niewłaściwymi zachowaniami
DLA ŚWIADKÓW – co zrobić, by przestać być biernym świadkiem niesprawiedliwości i zacząć działać
DLA SPRAWCÓW – jak dostrzec błędy w swoim zachowaniu, zrozumieć, w jaki sposób może ono negatywnie wpływać na współpracę w zespole i jak to zachowanie zmienić
DLA LIDERÓW – w jaki sposób zapobiegać przypadkom niesprawiedliwości w miejscu pracy i co zrobić, gdy – pomimo starań – już do tego dojdzie
Toksyczne miejsce pracy to kompletna strategia budowy kultury, w której panuje atmosfera szacunku pozwalająca wszystkim efektywnie ze sobą pracować. To niezwykle potrzebny przewodnik po tym, w jaki sposób liderzy i ich zespoły powinni tworzyć miejsce pracy umożliwiające wszystkim pokazanie pełni swoich możliwości i odczuwanie radość ze wspólnego działania.
***
„Kim Scott szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób uprzedzenia, stronniczość i tyranizowanie innych wpływają negatywnie na działalność wszystkich organizacji – nawet w tych, których szefowie mają jak najlepsze intencje – i proponuje praktyczny system walki z tymi trzema zjawiskami. Przyznanie, że nikt z nas – nawet ona sama – nie jest tu bez winy, stanowi istotny punkt wyjścia do trudnej, lecz jakże potrzebnej dyskusji”.
– HENRY LOUIS GATES, JR., Uniwersytet Harvarda
„Dziękuję opatrzności za Kim Scott i jej szczerość. Kim daje nam nie tylko słowa, ale także odwagę i umiejętność współodczuwania, które są niezbędne, by radzić sobie w przypadku sprzecznych opinii i różnych punktów widzenia. Toksyczne miejsce pracy prowadzi nas za rękę, daje kopa i pokazuje, co i jak należy zrobić”.
– BETH COMSTOCK, autorka książki Imagine It Forward, była wiceprezes GE
„Jeśli urabiasz ręce po łokcie lub przeciwnie – chowasz głowę w piasek w związku z przypadkami niesprawiedliwości w twoim miejscu pracy (tak, twoim!), to ta książka jest właśnie dla ciebie. Nauczysz się z niej, w jaki sposób rozpoznawać i skutecznie walczyć z uprzedzeniami, niewłaściwym zachowaniem lub dyskryminacją – zjawiskami, które uniemożliwiają twojemu zespołowi i twojej firmie odniesienie prawdziwego sukcesu”.
– SARAH KUNST, dyrektor zarządzający Cleo Capital
„W tej niezwykle wnikliwiej i przejmującej książce Kim Scott proponuje odważną wizję: miejsce pracy, w którym szacunek i współpraca wygrywają z dominacją i konformizmem. Toksyczne miejsce pracy stanowi niezwykłe połączenie moralnej odwagi z praktycznymi rozwiązaniami. Powinna znaleźć się na półce – a także w sercu i umyśle – każdego lidera”.
– DANIEL H. PINK, autor bestsellerowych książek Kiedy oraz Drive
„Wyjątkowo interesująca i cenna… Na podstawie własnych, niezwykle przykrych doświadczeń Kim Scott zbudowała praktyczny model pozwalający uczynić miejsce pracy bardziej sprawiedliwym środowiskiem”
– GRETCHEN RUBIN, autorka książki Projekt szczęście
***
Kim Scott jest autorką książki Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza oraz współzałożycielką firmy Radical Candor. Wspólnie z Trier Bryant założyła również firmę Just Work, której celem jest pomoc organizacjom i klientom indywidualnym w budowie bardziej sprawiedliwych miejsc pracy. Kim przez wiele lat pracowała jako coach przedstawicieli kadry wyższego szczebla w takich firmach jak Dropbox, Qualtrics, Twitter oraz innych przedsiębiorstwach wysokich technologii. Była członkiem kadry Apple University oraz stała na czele zespołów AdSense, You Tube and Double-Click w Google. Kim zarządzała także kliniką pediatryczną w Kosowie i była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania diamentów w Moskwie. Obecnie wraz z rodziną mieszka w Dolinie Krzemowej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8231-333-8
- ISBN druku: 978-83-8231-118-1
- Czas trwania: 15:25:00
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Nie można rozwiązać problemów, których nie chcemy dostrzec 11 Część I. ZASADNICZE PRZYCZYNY TOKSYCZNOŚCI W MIEJSCU PRACY Uprzedzenia, stronniczość i mobbing 39 1.Role i obowiązki Kto jest odpowiedzialny za rozwiązanie tych problemów? Wszyscy 43 2.Dla ofiar Co powiedzieć, gdy nie wiesz, co powiedzieć .51 3.Dla Świadków Jak stać się wspierającym pokrzywdzonego 115 4.Dla sprawców Bądź częścią rozwiązania, a nie problemu 139 5.Dla szefów Reaguj na uprzedzenia, stwórz kodeks postępowania i przedstaw konsekwencje mobbingu 179 Część II. Dyskryminacja , molestowanie i przemoc fizyczna 229 6.Rola SZEFA w zapobieganiu dyskryminacji i molestowaniu Wprowadź system kontroli i równowagi, zmierz swoje uprzedzenia 233 7.Dla ofiar i wspierających Jak walczyć z dyskryminacją, molestowaniem i przemocą fizyczną bez niszczenia kariery 317 8.NARUSZENIE NIETYKALNO ŚCI CIELESNEJ Jak zaprowadzić w firmie kulturę wyrażania zgody i jakie są koszty jej braku . 351 Część III. Systemowa sprawiedliwość i niesprawiedliwość 427 9.Dwie złe dynamiki 433 10.Rozpoznawanie różnych systemów toksyczności. 453 11.Przyjazne środowisko pracy Chwila na optymizm 501 Podziękowania . 517