MENU

Twórz własne gry w Scratchu!

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Autor: Anna Anthropy

  • Tłumacz: Monika Andryszczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 74,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 37,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

44,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Twórz własne gry w Scratchu!

W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier.

Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie.

Gry komputerowe mogą być wesołe, ekscytujące, interesujące, magiczne, a nawet przerażające. Lubimy grać w gry, ponieważ dzięki nim poznajemy inne światy - takie, które ruszają się i zmieniają podczas zabawy, a zasady w nich obowiązujące są inne, niż w naszym własnym świecie. (Czasami wydaje nam się, że te zasady mają więcej sensu, niż te panujące w naszym świecie). Gry to sposób na szybki relaks lub długie godziny spędzone przed komputerem. Poprzez gry możemy wcielać się w inne postaci oraz odkrywać inne perspektywy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PODZIĘKOWANIA XVI
KAŻDY MOŻE TWORZYĆ GRY  XVII
Czego będziesz potrzebować   xviii
Krótka historia gier  xviii
Kto tworzy gry komputerowe?   xix
W jakim celu tworzy się gry komputerowe?   xx
O czym powinna być moja gra?   xxi
Czym jest Scratch?   xxi
Ile kosztuje Scratch?   xxii
Czy muszę umieć programować? xxii
A jeśli od dawna uwielbiam programować?   xxii
Inne narzędzia do projektowania gier  xxii
1. LEAF ME ALONE!: SCRATCH BEZ TAJEMNIC 1
Początek przygody ze Scratchem 2
Zostaw mnie w spokoju (kiedy jem ten liść)   5
Tworzenie własnych duszków 6
Rysowanie dziwnych robaków 7
Rysowanie tła    8
Kategoria Zdarzenia  10
Poruszanie robakiem   11
Sterowanie robakiem   14
Rysowanie otworów wygryzionych w liściach za pomocą pióra   17
Rozpoczynanie gry od nowa 22
Kontakt robaka z liściem   25
Odtwarzanie dźwięków   27
Porządkowanie kodu  30
Wyzwanie   32
Udostępnianie gry   33
To już umiesz    36
2. OBŻARSTWO DZIWNEGO ROBAKA: ZBIERANIE PRZEDMIOTÓW I UNIKANIE PRZESZKÓD 37
Kopiowanie i modyfikowanie projektu  39
Porządkowanie kodu  40
Rysowanie tęczowego śladu   41
Projektowanie pożywienia dla robaka  44
Klonowanie duszka  45
Użycie liczb ujemnych   46
Tworzenie strefy bez jagód   47
Programowanie poleceń dla sklonowanych jagód 48
Nadawanie komunikatów   49
Gra „na czas”    51
Wykorzystanie animacji do tworzenia zepsutych jagód  53
Tworzenie rozgałęzienia za pomocą jeżeli i w przeciwnym razie   56
Nagrywanie dźwięku fuj   57
Przeszkody   58
Dlaczego śmierdzące przeszkody działają   59
Tworzenie kup poprzez klonowanie duszków   59
Kodowanie śmierdzących przeszkód  60
Podnoszenie poprzeczki  63
Tworzenie własnych zmiennych 63
Zmiana prędkości  65
Zakończenie gry    67
Wybór kostiumu motyla   67
Kodowanie metamorfozy   68
Zmiana zachowania motyla   72
Wprowadzenie komunikatu rozpoczynającego grę  73
Co jeszcze możesz wypróbować 74
To już umiesz    75
3. TWORZENIE GRY PLATFORMOWEJ HATLIGHT  77
O grze Hatlight    78
Kodowanie ruchu platformowego 79
Tworzenie duszka hitbox   80
Tworzenie okna testowego   81
Porządkowanie kodu za pomocą zdarzeń   82
Tworzenie zmiennych   83
Kodowanie ruchu gracza   84
Poruszanie się w lewo i w prawo 84
Wspinaczka po zboczach i schodach  85
Spadanie    87
Skoki   88
Tworzenie naturalnego ruchu za pomocą zmiennych  88
Tworzenie świata pełnego odkrywczych wypraw   91
Tworzenie mapy z siatką współrzędnych za pomocą zmiennych 91
Przechodzenie między ekranami 92
Kodowanie zmiany ekranu   94
Światłość i ciemność   95
Kodowanie światła padającego z latarki   97
Tworzenie przedmiotów do zbierania  97
To już umiesz    100
4. PROJEKTOWANIE POZIOMÓW  101
Przejdźmy do tworzenia poziomów! 102
Rysowanie poziomów  103
Rysowanie jaskini  104
Odkładanie szczegółów na później  105
O tym warto pamiętać   107
Dodawanie scenerii w tle   109
Jak prawidłowo grać w grę   111
Wyświetlanie obiektów, do których gracz nie może się dostać   113
Tworzenie charakterystycznych obiektów   114
Tworzenie animacji  116
Animowanie ruchów gracza 117
Postać w formie kropli   120
Tworzenie odbicia lustrzanego kostiumu   121
Tworzenie kodu dla animacji 122
Dodatkowe wyzwania  124
To już umiesz    124
5. TWORZENIE EFEKTÓW DŹWIĘKOWYCH  125
Narzędzie do projektowania dźwięku  126
Nagrywanie i edytowanie dźwięków w programie Audacity  127
Nagrywanie śmiertelnego upadku   128
Selekcja dźwięku  130
Użycie narzędzia Efekt   132
Zapisywanie dźwięków   134
Wykorzystanie dźwięków pobranych z Internetu 136
Generowanie dźwięków za pomocą programu sfxr 137
Kształt fali    138
Zmiana dźwięków za pomocą suwaków  140
Eksportowanie dźwięków   142
Narzędzie bfxr    143
Tworzenie pętli muzycznej za pomocą narzędzia Drumcircle  144
Tworzenie pętli grających bębenków  146
Dodawanie dźwięków bębna 147
Dodawanie kolejnych dźwięków 148
Dodawanie melodii  150
Zapisywanie i eksportowanie pętli  151
Narzędzie Bosca Ceoil   152
Dodawanie pętli do gry w Scratchu  153
Dodatkowe wyzwania  155
Skomponuj muzykę do gry jedynie za pomocą ust 155
Użycie muzyki do tworzenia kontrastujących ze sobą nastrojów   156
Stwórz prawdziwą muzyczną grę  156
To już umiesz    156
6. CO DALEJ?  157
Zadawanie pytań    158
Nagraj swoją grę    158
Udostępnij swoją grę na portalu itch.io  159
Współpraca z innymi  160
Gra dla wielu graczy  160
Utwórz nietypowe urządzenie sterujące  161
Odkrywaj i twórz!    163
INDEKS  164
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

27,13 zł
35,70 zł

Wprowadzenie do Raspberry Pi, wyd. II

Raspberry Pi to komputer wielkości karty kredytowej, do którego można podłączyć zwykły telewizor i klawiaturę. Jednak jest to pełnoprawny, choć mały komputer, który można wykorzystać w rozmaitych projektach, a także do wielu rzeczy, kt&oa...
35,40 zł
59,00 zł

Sztuczna inteligencja

Historia robotyki i sztucznej inteligencji jest pod wieloma względami także historią prób opanowania takich technologii przez ludzkość. Od czasu powstania praskiego Golema toczą się dyskusje na temat tego, jaki stopień niezależności powinny mieć...
9,45 zł
10,50 zł

Innovative processes in organization

W publikacji została zaprezentowana tematyka dot. istoty, problemów i etapów wdrażania innowacji w różnych przedsiębiorstwach. Przedstawiono znaczenie i rolę, jaką odgrywają w innowacjach wprowadzonych w różnych organizacjac...
52,67 zł
69,30 zł

Wydajne programowanie w R

Istnieje wiele znakomitych materiałów dotyczących wizualizacji, analizy danych i tworzenia pakietów w języku R. Setki rozproszonych winiet, stron internetowych i forów wyjaśnia, w jaki sposób należy wykorzystywać R w określo...
14,70 zł
21,00 zł

Cposoby charaktieristiki w russkich i polskich bracznych ankietach w Intiernietie

Dwa dynamiczne zjawiska – przemiany obserwowane we współczesnych społeczeństwach na osi kontaktów kobiet i mężczyzn oraz wpływ Internetu na sferę użycia języka i ewolucję gatunków tekstów – stanowią punkt wyjścia...
44,40 zł
74,00 zł

Inżynieria wymagań

Inżynieria wymagań to kluczowa faza każdego projektu informatycznego. Od jej powodzenia zależy sukces całego przedsięwzięcia. Dobrze przeprowadzony proces zbierania, modelowania i zarządzania wymaganiami pozwala zredukować liczbę problemów z nim...
8,01 zł
8,90 zł

Animal Crossing New Horizons - poradnik do gry

Przeglądasz właśnie poradnik do Animal Crossing New Horizons - gry, która 20 marca 2020 roku ukazała się na konsoli Nintendo Switch. To nowa odsłona serii towarzyszącej kolejnym konsolom japońskiej korporacji już niemal dwadzieścia lat. W ACNH t...
41,76 zł
48,00 zł

Na własne ryzyko. Ukryte asymetrie w codziennym życiu

Intrygująca książka jednego z najbardziej znanych ekonomistów na świecie, która podważa nasze przekonania na temat ryzyka i korzyści, polityki i religii, finansów i osobistej odpowiedzialności W swojej najb...
16,65 zł
22,20 zł

Miejsca wspólne, miejsce własne

Fantazmaty Leśmiana, Schulza i Kantora wykazują podobieństwa wprost zadziwiające. Pojmowanie śmierci jako procesu, wyobrażenie płynności bytu, ontologicznego „rozchwiania" zjawisk, heretyckie marzenie o powieleniu boskiego aktu kreacji, fant...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!