Uczenie się i ocena
Uczenie się i ocena są istotnymi i centralnymi tematami w edukacji, a jednym z głównych uczestników tego procesu są nauczyciele, którzy poprzez swoje koncepcje ujawniają zdobywanie lub nie zdobywanie efektywnej wiedzy.Celem tego studium jest poznanie, jak nauczyciele podstawowej edukacji ogólnej cyklu I wyobrażają sobie uczenie się swoich uczniów i rozwijają proces oceniania podczas praktyk w klasie.W celu przeprowadzenia tych badań zebraliśmy tło bibliograficzne, obecne w ramach odniesienia, związane z ewolucją koncepcji oceniania, oceniania w konstruktywistycznym ujęciu uczenia się, uczenia się pod kątem konstruktywizmu, nowego podejścia do oceniania (ocena autentyczna), stanowiska Ministerstwa Edukacji oraz praktyk oceniania w chilijskich szkołach i patologii oceniania.Wyniki tego badania pokazują, że nauczyciele zmienili sposób postrzegania oceny w odniesieniu do badań w tej dziedzinie, zmierzając coraz bardziej w kierunku oceny związanej z procesem nauczania i uczenia się.