Włączenie społeczno-ekonomiczne osób uczących się
Celem niniejszego opracowania było zbadanie wyzwań, przed jakimi stają uczniowie ze względu na status społeczno-ekonomiczny rodziców, a także obecności różnych praktyk na rzecz integracji społeczno-ekonomicznej w Paresis Secondary School w Otjiwarongo, Namibia. Badanie miało na celu odkrycie różnych tematów, które mogłyby umożliwić nauczycielom i członkom zarządu szkoły uświadomienie sobie wpływu pochodzenia społeczno-ekonomicznego dzieci na ich edukację szkolną. Ma ono pomóc nauczycielom w lepszym wykorzystaniu zidentyfikowanych praktyk integracyjnych i poprawie wyników uczniów, których one dotyczą. Zastosowano metodę opisowego studium przypadku z wykorzystaniem próby 50 uczniów i 5 nauczycieli wybranych metodą losowania warstwowego. Kwestionariusze otwarte, wywiady osobiste i zogniskowane dyskusje grupowe zostały wykorzystane do zebrania danych jakościowych. Dane jakościowe zostały następnie przeanalizowane przy użyciu indukcyjnej analizy tematycznej, z której wyłoniono dziewięć tematów. Wyniki badania pokazały, że uczniowie z ubogich środowisk społeczno-ekonomicznych jako główne wyzwania napotykają niewspierające środowisko domowe, niemożność zdobycia artykułów szkolnych oraz brak zaangażowania i motywacji ze strony rodziców.