Wpływ różnorodności kulturowej na filozofię i kulturę korporacyjną
Celem projektu badawczego było zbadanie, w jaki sposób firmy działające na arenie międzynarodowej radzą sobie z wpływem różnorodności kulturowej na filozofię firmy, a następnie na kulturę ich przedsiębiorstwa. Pisarz skupił się na typowej środkowoeuropejskiej kulturze niemieckiej w bliskim sąsiedztwie śródziemnomorskiej kultury maltańskiej. Studium odnosi się do wyznaczania kierunków działań w zakresie zarządzania strategicznego i/lub planowania oraz do tego, jak odnoszą się one do kultury korporacyjnej firmy. Dostarcza ono informacji na temat wyzwań, które wynikają z elementu kultury, możliwych korzyści wynikających z różnorodności kulturowej i ich włączenia w filozofię organizacji i kulturę korporacyjną, a także implikacji menedżerskich w zakresie tworzenia, kontroli i kształtowania kultury korporacyjnej. Wnikliwy przegląd literatury i rozsądne ramy teoretyczne stworzyły podstawę, na której uzyskano dane empiryczne dotyczące tych wzajemnych zależności.