Wspaniałe eksperymenty dla dzieci. Nauka
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!
Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat.
Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie – pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u.
Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń.
Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie.
Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń.
Zapraszamy do eksperymentowania, które – niezależnie od wyników – jest wspaniałą wspólną zabawą dzieci i dorosłych!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22181-2
- ISBN druku: 978-83-01-22062-4
- Liczba stron: 249
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP XI ROZDZIAŁ I Jak korzystać z tej książki 1 ROZDZIAŁ II Przyroda 5 Tańczące rodzynki 7 Balonik w butelce 8 Spadające pomarańcze 11 Nurkujący keczup 13 Rakiety z Alka-Seltzera 14 Fasolki w torebkach 16 Tornado w butelkach 18 Ruchome piaski ze skrobi kukurydzianej 20 Poduszkowiec z płyty CD 22 Kryształowy ogródek 24 Czy to rdzewieje? 27 Wybuchająca torebka 28 Ognioodporny balonik 30 Łowienie lodu 31 Gaśnica 32 Puszyste mydło 34 Eksplozja piany 36 Owocowe łódki 38 Nieprzeciekająca torebka 41 Ciężkie jak kawałek papieru 42 Jak zwierzęta arktyczne utrzymują ciepło? 43 Gołe jajko 44 Lody w torebce 46 Lampa lawowa 49 W lewo czy w prawo? 51 Uciekający pieprz 52 Tonie czy pływa? 53 Tęczowy deszcz 54 Niebo i zachód słońca w słoiku 56 Doświadczenie z falami dźwiękowymi 59 Łódź podwodna z puszki po napoju 60 Chodzenie po jajkach 62 Co rozpuszcza się w wodzie? 65 Wędrująca tęcza 66 Balonik drożdżowy 69 ROZDZIAŁ III Technologia 71 Magiczna łyżka 73 Doświadczenie z przewodnością elektryczną 74 Latające ptaszki 77 Żelazo na śniadanie 78 Samochód napędzany wiatrem 80 Pływający kompas 82 Odrzutowy ślizgacz 84 Zginanie strumienia wody 86 Cytrynowa moc! 87 Samochód z napędem magnetycznym 90 Elektryczne pocztówki okolicznościowe 92 Latarka z pięciogroszówek 95 Magnetyczne kukiełki 98 Magnetyczne wahadło 100 Zrób elektromagnes 102 Balonik na gorące powietrze z herbacianej torebki 104 Minibłyskawice 106 Doświadczenie z wiatraczkiem 108 Telefon z linki wędkarskiej 110 Górska kolejka linowa 112 ROZDZIAŁ IV Inżynieria 115 Działo z balonika 117 Samochód napędzany balonikiem 118 Most z patyczków kreatywnych 120 Laserowy labirynt 122 Kolejka górska ze słomek do picia 125 Gra z kulkami 127 Wstrząsoodporny pojemnik na jajka 129 Lewitująca piłeczka pingpongowa 131 Parostatek 134 Fletnia Pana 137 Latające papierowe stożki 138 Latające spadochrony 140 Papierowy samolot 143 Rurkowy tor dla pomponików 144 Bloczek linowy 146 Budowle przekąskowe 149 Mocne kształty 150 Słomkowy samolot 152 Bączek 154 Tratwy ze słomek 157 ROZDZIAŁ v Sztuka 159 Malarstwo z baniek mydlanych 161 Słodka tęcza 162 Musujące wahadło 164 Mieszanie kolorowego lodu 167 Tańczące bibułki 168 Magiczne mleko 170 Flamastrowa chromatografia 172 Malowanie magnesem 174 Domowa tęcza 177 Malowanie olejem i akwarelami 178 Lodowa sztuka 179 Robot rysunkowy 180 Malowanie symetryczne 182 Sztuka wirowania 185 Wodny ksylofon 186 ROZDZIAŁ VI Matematyka 189 Jak szybko potrafisz biec? 191 Wodna kopułka 193 Chłodzenie puszek z napojami gazowanymi 194 Jak szybko to się ochładza? 196 Pojemność płuc 199 Papierowy łańcuszek 201 Patyczkowa katapulta 204 Znikający lód 206 Popkornowa matematyka 209 Objętość suchego lodu 210 Efekt cieplarniany 212 Waga szalkowa własnego wyrobu 214 Ołówkowy zegar słoneczny 216 Długość ruchu i prędkość początkowa 219 Erupcja gejzeru z gazowanego napoju 221 ROZDZIAŁ VII Podsumowanie i dodatki 223 ŹRÓDŁA INFORMACJI 226 SŁOWNICZEK 228 TABELKA 232 WYKRES 233 PODZIĘKOWANIA 234 O AUTORCE 235