MENU

Zarażeni dźwiękiem

(eBook)

Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji

4.30  [ 4 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Autor: Stanisław Trzciński

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 99,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 49,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

59,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarażeni dźwiękiem

  • Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?
  • Czy maszyny zastąpią twórców i artystów?
  • Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca?
  • Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach?
  • Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych?
  • Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki?
  • Jak będą wyglądały wirtualne koncerty?
  • Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji?

Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!

Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.

To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.

Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.

W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.

Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.

To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.

Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki), a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”. 

Zachęcamy do zapoznania się z filmem:

Trzeba sporej odwagi, by skupić wysiłek analityczny na zjawiskach takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w muzyce, co jeszcze nie zostało poddane poważnej systematyzacji także w skali globalnej i nikt jeszcze nie wie, jakie mogą być tego skutki w tworzeniu muzyki i – szerzej – kształtowaniu się kultury muzycznej. Trzciński to ryzyko podjął [...]
Prof. UW, dr hab. Mirosław Pęczak, Kierownik Zakładu Interdyscyplinarnych Badań nad Kulturą na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania     11
Rozdział 1. Wprowadzenie     15
1.1. Przedmowa     15
	Powiedz mi, czego słuchasz, a powiem ci, kim jesteś     15
	Bo w życiu początkującego naukowca trzeba mieć szczęście     18
	Jakie tematy tak bardzo mnie zainteresowały?     19
	Dlaczego o tym piszę w przedmowie?     23
	Badania, badania i jeszcze raz badania     27
	Kim są nanosłuchacze?     28
	Dwie wiadomości     29
	Zarażeni dźwiękiem?     32
	Życzę samych pozytywnych wrażeń podczas lektury     33
1.2. Wstęp     33
1.3. Dotychczasowy stan badań     41
1.4. Trzy obszary badawcze     45
1.5. Etapy procedury badawczej     51
1.6. Metody badawcze     52
	1.6.1. Odbiorcy muzyki     53
	1.6.2. Podmioty na rynku muzycznym     56
	1.7. Struktura książki     57
Rozdział 2. Przemiany odbioru muzyki w XX i XXI wieku     63
2.1. Pierwsza rewolucja w odbiorze muzyki – fonografia i radio     63
2.2. Druga rewolucja w odbiorze muzyki – smartfon i streaming     67
2.3. Aktywny i bierny kontakt człowieka z muzykąłczesnym świecie     69
2.4. Globalizacja i międzykulturowe przenikanie muzyki     73
Rozdział 3. Przestrzenie odbioru muzyki     77
3.1. Główne perspektywy tworzenia typologii odbiorców muzyki od drugiej połowy XIX wieku     77
3.2. Sposoby słuchania i preferencje muzyczne     84
3.3. Polscy odbiorcy muzyki w badaniach zwyczajów słuchaczy i preferencji muzycznych     89
3.4. Miniaturyzacja doświadczenia odbioru muzyki i nanosłuchanie     110
3.5. Powrót winyli i kaset. Zjawiska audiofilizmu i technofilii     118
Rozdział 4. Marketing muzyczny     124
4.1. Muzyka w komunikacji marketingowej. Przegląd literatury i rozważania semantyczne     125
4.2. Wykorzystanie organizacji wydarzeń muzycznych w kampaniach reklamowych i sponsoringowych     129
4.3. Muzyka w reklamach telewizyjnych, internetowych, kinowych i radiowych     134
4.4. Audiomarketing – muzyka w przestrzeni publicznej, obiektach handlowych, gastronomicznych i działalności e-commerce     140
4.5. Trackvertising oraz artyści-marki     158
4.6. Streaming i nośniki fizyczne w obszarze public relations     160
4.7. Polityka i samorząd a komunikacja z wykorzystaniem muzyki     163
Rozdział 5. Playlista i algorytm jako filary cyfrowej dystrybucji muzyki     173
5.1. Playlista     173
5.2. Algorytm     178
5.3. Koncerty w cyberprzestrzeni     184
Rozdział 6. Organizacja i finansowanie produkcji oraz dystrybucji muzyki     187
6.1. Rynek muzyczny jako sektor gospodarki kreatywnej     187
6.2. Podstawowe branże przemysłu muzycznego     202
	6.2.1. Branża fonograficzna     218
	6.2.2. Branża publishingowa     222
	6.2.3. Branża koncertowa     224
6.3. Zmieniające się modele biznesowe branży fonograficznej. Produkcja i dystrybucja muzyki     227
6.4. Nowe podmioty i zmieniająca się organizacja branży fonograficznej     247
6.5. Wpływ technologii i nowych podmiotów na rynku muzycznym na politykę cenową i rynek pracy twórców.254
Rozdział 7. Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?     262
7.1. Początki sztucznej inteligencji w muzyce     263
7.2. Subiektywny przegląd najciekawszych aplikacji i systemów     265
7.3. Komponowanie muzyki przez sztuczną inteligencję – szanse i zagrożenia     272
7.4. Co łączy sztuczną inteligencję z doświadczeniami firmy Muzak?     278
7.5. Sieci neuronowe w służbie największych graczy w przemyśle muzycznym     280
7.6. Ludzkość stać na znacznie więcej     286
Rozdział 8. Prezentacja wyników badania jakościowego – ankietowego: Kontakt z muzyką studentów kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS     291
8.1. Metody badawcze     293
8.2. Opis badanej grupy i rekrutacji     296
8.3. Szczegółowa prezentacja wyników     300
8.4. Podsumowanie wyników badania     311
8.5. Analiza typologii odbiorców muzyki     313
Rozdział 9. Prezentacja wyników badania jakościowego – etnograficznego: Konsumenci muzyki w Polsce     315
9.1. Metody badawcze     315
9.2. Opis badanej grupy i rekrutacji     319
9.3. Szczegółowa prezentacja wyników – dziewięć person     321
	9.3.1. Pasjonat     324
	9.3.2. Bierny słuchacz     337
	9.3.3. Aspiracyjny koneser     341
	9.3.4. Fan z fandomu     348
	9.3.5. Słuchacz hitów     351
	9.3.6. Zapatrzony w przeszłość     356
	9.3.7. Fan jednego zespołu     359
	9.3.8. Fanatyk festiwali     361
	9.3.9. Zrezygnowana matka     364
9.4. Podsumowanie wyników badania     371
	9.4.1. Cechy charakterystyczne dziewięciu person     371
	9.4.2. Wybory muzyczne     377
	9.4.3. Strategia słuchania muzyki. Deklaracje a rzeczywistość     378
		Ulubiona nie znaczy najczęściej słuchana. Cztery powody, które komunikują badani     379
		Słuchanie przez funkcje, a nie gatunki. Dziewięć funkcji wynikających z analizy badania     381
	9.4.4. Analiza źródeł muzyki     386
9.4.5. Uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych     393
	Koncert jako wydarzenie muzyczne     394
	Koncert jako wydarzenie społeczne     394
9.4.6. Muzyka w reklamie     397
	Wybrane cytaty z tego obszaru badawczego     398
9.4.7. Muzyka w przestrzeni publicznej     400
	Wybrane cytaty z tego obszaru badawczego     400
9.4.8. Wpływ nowych technologii na odbiorców muzyki     403
9.4.9. Młodzi konsumenci     404
9.5. Rozważania na temat typologii odbiorców muzyki po badaniu     407
Rozdział 10. Prezentacja wyników badania ilościowego: Konsumenci muzyki w Polsce     409
10.1. Metody badawcze     409
10.2. Opis badanej grupy i rekrutacji     411
10.3. Szczegółowa prezentacja wyników     414
	10.3.1. Rola muzyki w życiu     414
	10.3.2. Sposoby słuchania muzyki     426
	10.3.3. Urządzenia do słuchania muzyki     430
	10.3.4. Preferencje muzyczne – odpowiedzi spontaniczne     439
	10.3.5. Preferencje muzyczne – wspomagane listą gatunków     444
	10.3.6. Wydatki na słuchanie muzyki     458
	10.3.7. Słuchanie muzyki z płyt winylowych     461
	10.3.8. Słuchanie muzyki z kaset magnetofonowych     464
	10.3.9. Uczestnictwo w stacjonarnych i zdalnych wydarzeniach muzycznych     467
	10.3.10. Postawy dotyczące muzyki ośmiu person     478
	10.3.11. Marketing muzyczny. Muzyka w reklamach, audiomarketing, trackvertising i sponsoring ulubionych artystów     484
10.4. Podsumowanie wyników badania     497
	10.4.1. Znaczenie muzyki w życiu badanych     497
	10.4.2. Preferencje muzyczne Polaków     498
	10.4.3. Sposoby słuchania muzyki, źródła i urządzenia     499
	10.4.4. Wydatki na treści muzyczne     500
	10.4.5. Wydarzenia muzyczne     500
	10.4.6. Persony     501
	10.4.7. Marketing muzyczny     502
10.5. Analiza typologii odbiorców muzyki po badaniu     503
Rozdział 11. Prezentacja wyników badania jakościowego: Kondycja biznesu muzycznego w Polsce     505
11.1. Metody badawcze     505
11.2. Opis badanej grupy i rekrutacji rozmówców     507
11.3. Szczegółowa prezentacja wyników     510
	Hubert Augustyniak – Radiospacja/Warner Music Poland     510
	Marcin Bąkiewicz – Antyradio/Eurozet     513
	Miłosz Bembinow – kompozytor, dyrygent i pedagog/ZAiKS     517
	Bartłomiej Chaciński – dziennikarz muzyczny/tygodnik „Polityka”     521
	Nawojka Chałupińska – Tidal Polska     525
	Joanna Comberska – Eventim Polska     528
	Jan Ejsmont – e-muzyka i Going/Empik S.A.     532
	Andrzej Giza – Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena     535
	Marcin Tytus Grabski – Asfalt Records     539
	Tomik Grewiński – Kayax i Kayax Production & Publishing     542
	Julita Janicka – menedżerka Andrzeja Piaska Piasecznego/Impres JOT     546
	Robert Kaleta – Universitatis Varsoviensis/Palladium, Hybrydy, Proxima     549
	Michał Kornacki – IMS S.A.     551
	Agnieszka Kulczycka – Sirens     555
	Grzegorz Kurant – Live Nation Polska     558
	Maciej Kutak – Universal Music Polska     560
	Anna Laskowska – Sony Music Publishing Poland     563
	Wojciech Nowak – Filharmonia Narodowa w Warszawie     567
	Tomasz Organek – artysta     570
	Dionizy Wincenty Płaczkowski – śpiewak operowy     574
	Wojciech Urbański – producent muzyczny/Dyspensa Records     577
	Krzysztof Wawrzyniak – Good Taste Production     581
	Marek Włodarczyk – Independent Digital     584
	Maciej Woć – Sony Music Entertainment Polska     588
	Sławomir Wrzask – menedżer Marcin Wasilewski Trio/Golden Mine     590
	Maciej Zieliński – kompozytor muzyki filmowej/Soundflower     595
11.4. Podsumowanie wyników badań     598
	11.4.1. Zmiany i nowe podmioty na rynku muzycznym – dystrybucja i produkcja     598
	11.4.2. Nowe wyzwania w promocji muzyki     607
	11.4.3. Nowe sposoby finansowania rynku muzycznego     610
	11.4.4. Pozyskiwanie informacji o odbiorcach muzyki     611
	11.4.5. Pandemia a polski rynek muzyczny     612
	11.4.6. Ocena jedności środowiska biznesowego i artystycznego     617
11.5. Rozważania na temat typologii odbiorców muzyki w ramach badania     619
Rozdział 12. Analiza i podsumowanie wyników badań własnych     623
12.1. Stopniowanie zaangażowania nanosłuchaczy     623
12.2. Dynamiczny model typologii konsumentów muzyki     628
12.3. Typologia zaangażowania konsumentów muzyki w Polsce     634
12.4. Nowa struktura przemysłu muzycznego w dobie cyfryzacji     647
Zakończenie     651
Posłowie. Suplement. Miszmasz     667
	Muzyka mózgu (ciąg dalszy)     668
	Muzyka na wojnie     670
	Recepta na playlistę miłosną     671
	Guilty pleasures     672
	Ile jest gatunków muzycznych na świecie i kto pomógł Spotify zarazić nas dźwiękiem?     672
	Zarażanie dźwiękiem przez big tech (perspektywa antropologiczna)     676
	Najważniejszy jest groove     681
	Twórcy vs. sztuczna inteligencja     683
	Młodzi vs. starzy     684
	Jeszcze muzyka czy już hałas?     684
	Megaceremoniały i subświaty     686
	Artyści-marki w Polsce (suplement)     687
	Wielki boom na klasykę     689
	Czego słuchają psychopaci?     691
	Muzyka w wirtualnym świecie gier i metawersum     691
	Epoka muzyki kompilowanej     692
	Zombie culture     694
	Kolejne obszary badawcze, które mnie interesują     696
	Schemat amerykańskiego przemysłu muzycznego     697
	Muzyka a sztuki wizualne     699
	Rady doświadczonego kolegi     702
	Zamiast kropki. Ostatni przegląd newsów     705
	Ciekawe cytaty o sztucznej inteligencji i muzyce     716
	Kolejne zagrożenia dotyczące AI w przemyśle muzycznym     735
	Prawo autorskie i licencjonowanie (suplement)     740
	O coraz droższych biletach na koncerty raz jeszcze     747
	Trudne życie artysty     749
	Na koniec prezenty dla czytelników     751
Załączniki     757
Załącznik 1 Kontakt z muzyką studentów Uniwersytetu SWPS w Warszawie (jakościowe badanie ankietowe) – ankieta     757
Załącznik 2 Badanie studentów Uniwersytetu SWPS w Warszawie – wybrane cytaty z esejów autobiograficznych     761
Załącznik 3 Konsumenci muzyki w Polsce (badanie jakościowe – etnograficzne) – scenariusz pogłębionych wywiadów IDI     807
Załącznik 4 Konsumenci muzyki w Polsce (badanie ilościowe CAWI) – kwestionariusz     814
Załącznik 5 Nota metodologiczna do badania CAWI     835
Załącznik 6 Kondycja biznesu muzycznego w Polsce – scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego IDI     839
Spis rycin     841
Spis tabel     847
Bibliografia     849
O autorze     895
Indeks     897
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

29,49 zł
33,90 zł

Uzdrawianie dźwiękiem w tradycji tybetańskiej

Siedem medytacji pozwalających usunąć wewnętrzne przeszkody, kształtować pozytywne właściwości i odkryć wrodzoną mądrość. Buddyjska tybetańska tradycja bon jest jedną z najstarszych nieprzerwanych tradycji duchowych na świecie. Dzięki medy...
14,36 zł
16,70 zł

Między słowem a dźwiękiem

Pierwsza na świecie monografia na temat pieśni na głos i fortepian Franza Liszta, prezentuje jego główną ideę artystyczną: łączenie muzyki i poezji. Autorka przeprowadziła wnikliwe badania źródłowe i z pasją dąży do wyjaśnienia tajemnic u...
44,25 zł
59,00 zł

Audyt wewnętrzny w sektorze publicznym

W Polsce audyt wewnętrzny został wprowadzony do sektora finansów publicznych 1 stycznia 2002 roku. Od tego czasu trwa proces przekształcania i wzmacniania funkcji audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych. Zadania sta...
15,23 zł
20,30 zł

Jakość informacji w sprawozdaniu finansowym

Publikacja jest trzecią pozycją autorki po pracach Podstawy etyki zawodowej w rachunkowości oraz Etyka zawodu księgowego, powstałą w wyniku prowadzonych badań nad jakością sprawozdawczości finansowej. W książce autorka podjęła się analizy informacj...
25,20 zł
28,00 zł

Ways of personal income taxation harmonization process

Dochody, podatek dochodowy, osoba fizyczna, harmonizacja systemów podatkowychPublikacja omawia problem możliwości i celowości harmonizacji podatku dochodowego od osób fizycznych, z uwzględnieniem kierunków reform tej f...
37,50 zł
50,00 zł

Kierunki transformacji sprawozdawczości małych i średnich przedsiębiorstw na tle regulacji międzynarodowych

W książce przedstawiono krajowe i międzynarodowe regulacje rachunkowości w zakresie sporządzania i badania sprawozdań finansowych jednostek sektora MŚP. Uwzględniono możliwości uproszczeń odnośnie sporządzania i prezentowania sprawozdań finansowych. An...
22,50 zł
25,00 zł

Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Publikacja składa się z sześciu części prezentujących teoretyczne i praktyczne aspektyoceniania pracowników. Jej pierwsza część poświęcona została charakterystyce oceniania.Przedstawiono w niej pojęcie ocen w świetle wybranych defini...
31,50 zł
35,00 zł

Kompetencja komunikacyjna kadry kierowniczej sektora publicznego

Sprostanie wyzwaniom, jakie stoją przed administracją publiczną w zakresie jakości realizowanych zadań i świadczonych usług, wymaga od osób zarządzających tymi jednostkami takiej sprawności w zarządzaniu, która wyzwala u pracownikó...
53,40 zł
89,00 zł

Gospodarka światowa

Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika wyjaśniającego zależności w globalnej gospodarce.Książka obejmuje całość dziejów gospodarki światowej – od starożytności do czasu wybuchu globalnej pandemii...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!