Zarządzanie organizacją XXI wieku Innowacje – Gospodarka – Społeczeństwo - DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH W POLSCE W LATACH 2004-2014
Monografia „
Zarządzanie organizacją XXI wieku” jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie metod i porad dla rozwiązywania nowych wyzwań w zarządzaniu współczesnymi organizacjami. Zarządzanie to zestaw działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako specyficznego rodzaju regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne,
jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur oraz określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki zarządzania, gdzie wspólnym obszarem zainteresowań jest współczesne zarządzanie organizacją XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma skomplikowanymi i nowymi problemami funkcjonowania, które wymagają rozwiązań.
Współczesne organizacje stanęły w obliczu nowych realiów gospodarowania, które zmodyfikowały sposób zarządzania i podejście menedżera, zarówno
do dynamicznie zmieniającego się otoczenia, jak i do coraz bardziej wymagających pracowników. Wraz z pojawieniem się na rynku pracy przedstawicieli młodej generacji, kadra menedżerska stanęła przed wyzwaniem międzypokoleniowego zarządzania, polegającego na stworzeniu efektywnego klimatu współpracy, w którym wszyscy wspólnie dążą do wyznaczonego celu bez względu na występujące różnice. W ten sposób dobór problematyki stanowi też nawiązanie do przyszłych problemów społeczno–gospodarczych.
Obecna globalizacja zmusza podmioty gospodarcze do modyfikacji dotychczas wykorzystywanych koncepcji zarządzania lub utworzenie jej na nowo według obowiązujących norm, zasad, a nawet trendów na rynku. W ramach interdyscyplinarnych badań naukowych ukazanych w monografii szczególną uwagę zwrócono na problematykę współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, zastosowania aktualnych rozwiązań informatycznych w biznesie oraz kreatywne i innowacyjne elementy zarządzania w systemie społeczno
– gospodarczym.
Jako redaktorzy niniejszej monografii mamy nadzieję, że wiele przedstawionych zagadnień będzie motywowało czytelnika do zainteresowania się poruszaną tematyką, co przełoży się na podjęcie własnych dociekań i nowych rozwiązań omówionych problemów badawczych.
Prof. Pcz dr hab inż. Joanna Nowakowska-Grunt
Dr inż. Ireneusz Miciuła
- Kategorie:
- Redakcja: Ireneusz Miciuła, Joanna Nowakowska-Grunt
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-65357-36-6
- ISBN druku: 978-83-65357-31-1
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI PRZEDMOWA 11 EWA DĘBIŃSKA-RUDY, UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH 13 I.COACHINGOWY ASPEKT ZARZĄDZANIA ROZWOJEM PRACOBIORCÓW 13 WSTĘP 13 1.SZKOLENIA I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW 13 2.ISTOTA COACHINGU 19 2.ZNACZENIE COACHING W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW 21 PODSUMOWANIE 27 LITERATURA 28 RADOSŁAW CZAHAJDA,POLITECHNIKA WROCŁAWSKA 29 II. GRYWALIZACJA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI METODYKĄ AGILE 29 WSTĘP 29 1.POJĘCIE GRYWALIZACJI 29 2.ZASTOSOWANIE ELEMENTÓW GIER 30 3.PRZYKŁADY ZASTOSOWANIA GRYWALIZACJI 31 4.SUKCES GRYWALIZACJI 31 5.ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI METODYKĄ AGILE 34 6.SKUTECZNOŚĆ AGILE 34 7.PROCES ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI 34 8.ROLE W ZESPOLE PROJEKTOWYM 35 9.GRY STOSOWANE W AGILE 37 10.ELEMENTY GIER STOSOWANE W METODYKACH ZWINNYCH 39 11.PLANOWANE DALSZE BADANIA 40 PODSUMOWANIE 41 BIBLIOGRAFIA 42 MONIKA KOSACKA, KAROLINA WERNER –LEWANDOWSKA POLITECHNIKA POZNAŃSKA 43 III. ZRÓWNOWAŻONE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE JAKO KLUCZOWA DETERMINANTA W ZARZĄDZANIU 43 WPROWADZENIE 43 1.PODEJSCIE ZASOBOWE W ZARZĄDZANIU 44 1.ZRÓWNOWAŻONE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI PRZEDSIĘBIORSTW 49 PODSUMOWANIE 54 BIBLIOGRAFIA 55 KATARZYNA RAGIN-SKORECKA, FILIP NOWAK, POLITECHNIKA POZNAŃSKA 57 IV.KSZTAŁTOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO PRZEZ TOŻSAMOŚĆ ORGANIZACJI 57 WSTĘP 57 1. STAN WIEDZY Z DANEJ DZIEDZINY POWIĄZANY Z CELEM ARTYKUŁU 57 2. SCHEMAT BADAŃ 61 3. WYNIKI BADAŃ 62 PODSUMOWANIE 67 LITERATURA 68 TADEUSZ TRĘBACZ, POLITECHNIKA RZESZOWSKA 69 V.KAPITAŁ LUDZKI JAKO STRATEGICZNY ZASÓB ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 69 WSTĘP 69 1. GENEZA 69 2. ISTOTA KAPITAŁU LUDZKIEGO 72 3. MOTYWACJA 76 ZAKOŃCZENIE 81 LITERATURA 82 ANNA ORLIKOWSKA, UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KATOWICACH 83 VI.CONTINUOUS LEARNING – KRYTYCZNA ANALIZA MODELU DELOITTE 83 WSTĘP 83 1.CONTINUOUS I LIFELONG LEARNING – PRZEGLĄD DOTYCHCZASOWEGO DOROBKU NAUKI I PRAKTYKI 83 1.MODEL DELOITTE – KRYTYCZNA ANALIZA. 87 2.PRAKTYCZNE IMPLIKACJE WDROŻENIOWE ORAZ POTENCJAŁ DLA DALSZYCH BADAŃ 93 ZAKOŃCZENIE 94 LITERATURA 94 NETNOGRAFIA 96 INNE 96 AGNIESZKA BERA 99 VII.RODZAJE SZKOLEŃ W CONTACT CENTER 99 WSTĘP 99 1.ŚRODOWISKO CONTACT CENTER 99 2.RODZAJE SZKOLEŃ 101 3.SZKOLENIA W CONTACT CENTER 102 3.1. SZKOLENIA WSTĘPNE 103 3.2. SZKOLENIA ROZWOJOWE 104 3.3. SZKOLENIA ZMIENIAJĄCE 105 4.WYZWANIA 106 ZAKOŃCZENIE 108 LITERATURA 109 NETNOGRAFIA 109 KAROLINA KARBOWNIK, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 110 VIII.TELEPRACA JAKO WARTOŚĆ DODATNA DLA PRZEDSIĘBIORSTWA 111 WSTĘP 111 1.WPROWADZENIE DO TEMATU BADAŃ 111 1.1. DEFINIOWANIE TELEPRACY W POLSKIM USTAWODAWSTWIE 111 1.2. RÓŻNE FORMY TELEPRACY 113 1.3. ASPEKTY PRAWNE WYKONYWANIA TELEPRACY 114 2.BADANIA WŁASNE 115 2.1. METODOLOGIA 115 2.2. SPECYFIKA TELEPRACOWNIKÓW 116 ZAKOŃCZENIE 119 LITERATURA 120 PIOTR LENIK, PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W KROŚNIE, 121 IX.MOŻLIWOŚCI ZASTOSOWANIA TEORII KOSTKI LODU W ZARZĄDZANIU ZMIANAMI 121 WPROWADZENIE 121 1. ZAŁOŻENIA TEORII KOSTKI LODU 121 2. WPŁYW WRAŻLIWOŚCI ORAZ KULTURY ORGANIZACYJNEJ NA INTENSYWNOŚĆ PRZEPROWADZANYCH ZMIAN 123 PODSUMOWANIE 128 BIBLIOGRAFIA 129 KAMILA SACHARCZUK, RAFAŁ SKORUPSKI, POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA 131 X.BLOG - JAKO FORMA STRATEGII MARKETINGOWEJ 131 WSTĘP 131 1.POJĘCIE BLOGA 131 2.CECHY BLOGÓW 133 3.KOMUNIKACJA I PROMOCJA PRZY WYKORZYSTANIU BLOGÓW 134 ZAKOŃCZENIE 137 LITERATURA 138 NETNOGRAFIA 138 JAN ZACHAREWICZ, UNIWERSYTET GDAŃSKI 139 XI.KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE 139 WSTĘP 139 2.TECHNIKI TWÓRCZEGO MYŚLENIA 143 3. TECHNIKA 635 146 ZAKOŃCZNIE 150 BIBLIOGRAFIA 151 EWA KUZIONKO – OCHRYMIUK, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU 153 XII.DZIAŁALNOŚĆ BADAWCZA I ROZWOJOWA W POLSCE JAKO DETERMINANTA ROZWOJU INNOWACYJNOŚCI 153 WSTĘP 153 1.ISTOTA INNOWACJI 153 2.ISTOTA INNOWACJI W POLSCE 157 3.ISTOTA INNOWACJI W SEKTORZE PUBLICZNYM 158 4.DETERMINANTY ROZWOJU INNOWACYJNOŚCI 160 ZAKOŃCZENIE 164 LITERATURA 165 KINGA KOZŁOWSKA, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU 166 XIII.DZIAŁALNOŚĆ INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH W POLSCE W LATACH 2004-2014 167 WSTĘP 167 1.ISTOTA INNOWACJI I INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 167 1.ANALIZA DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH W POLSCE W LATACH 2004-2014 170 2.DETERMINANTY WZROSTU INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH W POLSCE 176 ZAKOŃCZENIE 178 LITERATURA 179 ANNA MATEL, UNIWERSYTET W BIAŁYMSTOKU 180 XIV.ZACHOWANIA KONSUMENCKIE W UJĘCIU EKONOMII BEHAWIORALNEJ 181 WSTĘP 181 1. NEOKLASYCZNA KONCEPCJA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH 181 2. RACJONALNOŚĆ DZIAŁANIA W SZKOŁACH EKONOMICZNYCH 182 3. PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA EKONOMII BEHAWIORALNEJ 184 4. BEHAWIORALNA KONCEPCJA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH 185 ZAKOŃCZENIE 187 LITERATURA 188 MAGDALENA ROZENEK, KOLEGIUM EKONOMICZNO-SPOŁECZNE SGH W WARSZAWIE 190 XV.DZIAŁALNOŚĆ E-PR UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO – STUDIUM PRZYPADKU 191 WSTĘP 191 1.UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI E-PR UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO 191 1.1. OTOCZENIE PUBLICZNEJ SZKOŁY WYŻSZEJ 191 1.2. WEWNĄTRZORGANIZACYJNE PODSTAWY DZIAŁALNOŚCI E-PR UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO 192 2.Kampania e-PR 198 Zakończenie 200 Netnografia 202 MARCIN KRÓL, SYLWIA KRÓL, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 203 XVI.WPŁYW MARKETINGU NA ZAKUPY KONSUMENTÓW 203 WSTĘP 203 1.ISTOTA MARKETINGU SZEPTANEGO 203 2.MARKETING W PRZEDSIEBIORSTWIE 205 3.REKLAMA A MARKETING 206 4.BADANIA ZWIĄZANE Z ZAKUPEM TELEFONU KOMÓRKOWEGO 207 ZAKOŃCZENIE 210 LITERATURA 211 NETNOGRAFIA 212 DOMINIK KABUS, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 213 XVII.LEGAL REGULATIONS APPLICABLE FOR TRANSPORT COMPANIES WITHIN THE INTERNATIONAL MARKET 213 INTRODUCTION 213 1. LEGAL REGULATIONS IN THE SCOPE OF ROAD TRANSPORTATION OF GOODS 213 2. REQUIREMENTS APPLICABLE FOR ROAD CARRIERS 216 3.CERTIFICATION OF ROAD CARRIERS 217 4.CERTIFICATE OF PROFESSIONAL COMPETENCE 218 5.COMMUNITY LICENSE 219 6.DRIVER’S CERTIFICATE 220 BIBLIOGRAPHY 222 WALDEMAR JAGODZIŃSKI, SZKOŁA GŁOWNA HANDLOWA 223 XVIII.SUKCESJA PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNEGO JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO ZASOBAMI NIEMATERIALNYMI PRZEDSIĘBIORSTWA 223 WSTĘP 223 1.ISTOTA POJĘCIOWA PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNEGO 224 2.MODEL FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNEGO WG C. ROSENBAUER 224 3. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE ZASOBAMI NIEMATERIALNYMI 228 4.SUKCESJA PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNEGO A STRATEGIA REDUNDANCJI ZASOBÓW NIEMATERIALNYCH 228 PODSUMOWANIE 232 BIBLIOGRAFIA 233 DOMINIK KABUS, POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA 236 XIX.PLATFORMA INTERNETOWA RAPID - NOWOCZESNE ROZWIĄZANIE W DZIAŁALNOŚCI TRANSPORTOWEJ 237 WSTĘP 237 1.ZNACZENIE SPEDYCJI W PROCESIE TRANSPORTOWYM 237 2.PLATFORMA INTERNETOWA RAPID 239 3.ZAKRES ZASTOSOWAŃ PROGRAMU INTERNETOWEGO RAPID: 242 4.GŁÓWNE ZALETY PLATFORMY „RAPID” W GRUPIE ZAKUPOWEJ 243 5.KORZYŚCI DLA KLIENTA 243 6.KORZYŚCI DLA PRZEWOŹNIKA 243 7.KORZYŚCI DLA GRUPY: 243 PODSUMOWANIE 246 BIBLIOGRAFIA 247