Zarządzanie. Nowe otwarcie
Podręcznik skierowany jest przede wszystkim do studentów – niezależnie od kierunków studiów – oraz absolwentów studiów wyższych, a także przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania.
Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem.
Autorzy odnoszą się również do trudnych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki temu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8175-467-5
- Liczba stron: 384
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach 9 Wstęp 11 Historia zarządzania 13 KIERUNEK KLASYCZNY 14 Kierunek naukowego zarządzania 14 Kierunek administracyjny 16 Zarządzanie i przywództwo 25 NA CZYM POLEGA ZARZĄDZANIE? 26 Czym jest organizacja? 27 KIM JEST MENEDŻER? 29 Funkcje zarządzania 30 Role menedżerskie 33 Umiejętności menedżerskie 34 KIM JEST PRZYWÓDCA35 Teorie przywództwa 39 PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE 45 Zarządzanie etyczne i odpowiedzialne 51 Czym jest odpowiedzialność społeczna ? 52 Definicje pojęcia CSR 53 CSR a zrównoważony rozwój 60 Czym jest etyka w biznesie ? 62 Zachowanie etyczne a nietyczne 63 Struktury etyczne. 66 Etyka w kontekście międzynarodowym. 69 Otoczenie i interesariusze 73 CO TO JEST OTOCZENIE ORGANIZACJI? 74 Struktura a otoczenie 76 Czym są zasoby organizacji? 77 Czym są procesy w organizacji? 85 Czym jest równowaga organizacyjna?. 89 Podejście systemowe 101 KIM SĄ INTERESARIUSZE ORGANIZACJI? 102 Zarządzanie innowacjami i przedsiębiorczość .109 CZYM SĄ INNOWACJE? 110 Źródła innowacji 110 Rodzaje innowacji 115 CZYM JEST PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ? 124 Organizacja przedsiębiorcza i biurokratyczna 127 Zarządzanie międzynarodowe 135 CZYM JEST HANDEL MIĘDZYNARODOWY? 136 Rola i znaczenie organizacji międzynarodowych 136 CZYM JEST UMIĘDZYNARODOWIENIE? 137 Różne typy organizacji międzynarodowych 138 Formy umiędzynarodowienia. 139 Dlaczego firmy się umiędzynaradawiają? 141 Jak firmy się umiędzynarodawiają – model uppsalski .145 Zarządzanie międzykulturowe 148 Zarządzanie strategiczne 161 CZYM JEST STRATEGIA? 162 Zarządzanie strategiczne 163 Jak zbudować przewagę konkurencyjną? 171 Wyzwania związane z planowaniem strategicznym 176 ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ 180 Proces tworzenia wartości dla producenta 180 Zarządzanie wartością 188 Warunki skutecznego zarządzania wartością 193 Zarządzanie wiedzą 201 CZYM JEST WIEDZA? 202 Rodzaje wiedzy 205 Cechy wiedzy 206 Tworzenie wiedzy 208 Pomnażanie wiedzy 208 PRZEWAGA KONKURENCYJNA OPARTA NA WIEDZY 210 Zarządzanie wiedzą 212 Wyzwania związane z zarządzaniem informacją i wiedzą. 217 Big Data 220 Marketing 227 CZYM JEST MARKETING 228 Znaczenie marketingu dla organizacji. 229 E-marketing 230 Segment rynku 231 INSTRUMENTY MARKETINGOWE 234 Produkt 235 Marka 242 Cena 249 Kanał dystrybucji 250 Komunikacja marketingowa 252 Formalizacja i struktura 257 CZYM JEST FORMALIZACJA? 258 Normatywna teoria formalizacji 260 Jak stosować formalizację 265 CO TO JEST STRUKTURA ORGANIZACYJNA? 268 Części składowe struktur 268 Typy struktur 273 Czynniki strukturotwórcze 281 Kształtowanie struktur organizacyjnych 288 Kultura organizacyjna 293 CZYM JEST KULTURA ORGANIZACYJNA? 294 Piramida kultury 295 Wymiary kultury organizacyjnej 299 Skąd się bierze kultura organizacyjna? 301 Proces akulturacji 304 Funkcje kultury organizacyjnej 306 ZMIANA KULTUROWA 308 W jaki sposób oddziaływać na kulturę organizacyjną? 311 Zarządzanie ludźmi 317 Czym jest zarządzenie zasobami ludzkimi ? 318 Sytuacja zawodowa 321 CZYM JEST MOTYWACJA? 325 Motywowanie pracowników 327 Wczesne teorie motywacji 328 Współczesne teorie motywacji 333 Instrumenty motywacji 336 Zarządzanie różnorodnością 345 Czym jest różnorodność. 346 Przeciwdziałanie dyskryminacji 347 Czym jest zarządzanie różnorodnością ? 350 Zarządzanie różnorodnością w USA 351 Zarządzanie różnorodnością w Europie 352 Zarządzanie różnorodnością w Polsce 353 Bibliografia 367 Indeks osobowy 379 Indeks rzeczowy 375