Zespół wypalenia zawodowego a poczucie własnej wartości u nauczycieli akademickich
Peruwiański system społeczno-polityczny i ekonomiczny przeszedł w ostatnich latach wiele zmian, co odbiło się na osobach pracujących jako nauczyciele, wpływając na ich warunki pracy z niskim wynagrodzeniem i niestabilnością zatrudnienia, a co za tym idzie, niską jakością życia, co naraża ich na rozwój syndromu wypalenia zawodowego. W konsekwencji wpływa to na ich samoocenę, ponieważ osoba jest zdemotywowana i przyjmuje negatywną pozycję w wykonywaniu swojej pracy.W odniesieniu do problemu na Universidad Privada Simón Bolívar, niektórzy nauczyciele można znaleźć z brakiem profesjonalizmu, co uniemożliwia im podejmowanie właściwych decyzji w dziedzinie działania, prawidłowego zarządzania środowiskiem pracy, brak ciągłego szkolenia, utrzymuje je na bieżąco, szkodząc ich rozwoju osobistego i jakości edukacji, która jest podana do studentów.