eleWator 2 (2/2012) - Jan Drzeżdżon
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Jan Drzeżdżon: Janusz Drzewucki, Elegia dla Jana Drzeżdżona Krystyna Lewna, Jan Drzeżdżon – knop z Domatowa Roman Jan Drzeżdżon, Janów dwóch Jan Drzeżdżon, Ze zbioru nieznanych baśni: Misterium miłości, Łzy Króla Życia,Ogród kwiatów Karol Maliszewski, Sublimując rzeczywistość w apokryf czyli piętno Drzeżdżona Andrzej Turczyński, Apokalipsa wg Jana Drzeżdżona Maria Jentys-Borelowska, Duch światła. O polskojęzycznej prozie Jana Drzeżdżona Jan Drzeżdżon, Pergamonia (fragment) Z listów do Jana Drzeżdżona (Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Parandowski, Donat Kirsch, Henryk Bereza) Lech M. Jakób, Dlaczego Drzeżdżon? Jan Drzeżdżon, Ulotna kruchość literatury (moje credo pisarskie) Paweł Orzeł, Nieznany świat scenariuszy filmowych Jana Drzeżdżona poezja: Grzegorz Wróblewski, Ptaki i delfiny, Kamienie Kamil Sipowicz, Choroby Kartezjańskie, Makówka proza: Andrij Lubka, Killer poezja: Maciej Melecki, Kolejna fałda, Maź, Przebiegi bez dat Łeś Bełej, mokry palimpsest, kobieta Edgara Poe, pies dziennik: Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy (fragmenty) teatr: Krzysztof Ćwikliński, Willi Blum z Paryża: Andrzej Wasilewski, Świat jest cierpieniem. Poezja Houellebecqa z Londynu: Noil Branc, Nieistotna żółta sprawa sztuki plastyczne i architektura: Arkadiusz Polewka, 24/50, czcionka na papierze Tadeusz Szklarski, Sławomir Wunsch, Hologram miasta Cezary Sikorski, Świat według Brunona Schulza krytyka literacka: Wanda Skalska, Z niebiańskich manowców (Jan Drzeżdżon, Łąka wiecznego istnienia. Wybór wierszy z lat 1973-1990) Monika Glosowitz, Metanoja, paranoja (Kamila Pawluś, Klaustrofobia na wynos) Edyta Antoniak-Kiedos, Zobaczyć słowami (Maciej Melecki, Szereg zerwań) Jacek Sojan, Gra w Królewicza. Filozofie tańca z Kopciuszkiem (Bogdan Zdanowicz, Przebieranka) Piotr W. Lorkowski, Szczęśliwy powrót (Krzysztof Niewrzęda, Popiół) Wiktoria Klera, W płynie (Marcin Baran, Niemal całkowita utrata płynności) Daria Dziedzic, Barwne opowieści. Kilka słów o poezji Marzeny Orczyk-Wiczkowskiej (Marzena Orczyk-Wiczkowska, Grypsy z Panoptikonu) Krzysztof Szymoniak, Światy równoległe (Karol Samsel, Krzysztof Schodowski, AltissimumAbiectum) Laura Reszke, Sens życia. O poezji Beaty Patrycji Klary (Beata Patrycja Klary, De-klaracje) Konrad Liskowacki, Gulasz z Polaka (Krzysztof Varga, Trociny) Rafał Derda, W każdym levelu nowa piramida (Łukasz Drobnik, Nocturine. Cunninghamella) Konrad Wojtyła, Synu, wyluzuj! (Susan Sontag, Odrodzona. Dzienniki, tom 1. 1947-1963) Paweł Orzeł, Nieustannie na linii ognia (Pier Paolo Pasolini, Po ludobójstwie. Eseje o języku, polityce i kinie) Arkadiusz Siedlecki, Poczytaj mi, kotku! (A.J. Gabryel, Facet na telefon) muzyka: Tie Break. Z zespołem rozmawia Monika Petryczko Tadeusz Hnat, Meduza Szalona, Szalonka (Witold Szalonek, Medusa) Monika Petryczko, Hidden Orchestra za pomocą sobie tylko znanej wrażliwości sprawiła tą płytą świat (Hidden Orchestra, Archipelago) stałe felietony: „nie w rzędzie” – Krzysztof Niewrzęda „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Żyć, obserwować, przemijać i wszystko to spisać. Tomasz Piekło i Paweł Łęczuk „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, 2.0 „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Talenty w twarzach Króla „wściekłe sumienie” – Anatol Ulman, Larum łkają