eleWator 39 (1-2/2024) Koniec świata
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
intro: Dawid Majer, Self coaching koniec świata: Maciej Kowalski, Platoński atawizm? Dariusz Muszer, Pogrywanie waginą na flecie. O końcu świata pisarzy Kazimierz Brakoniecki, Sny: koniec świata Antoni Winch, Kafka z Mrożkiem, czyli pyfko z Witkacym Izabela Pajdała, Zobaczyć koniec świata Joanna Ewa Goc, Słońce nad mostem Quattro Capi Krzysztof Zabłocki, Dziecko nieznajomego. Idio-apokalipsalia, czyli prywatne końce świata Teresa Tomsia, Nie myśl, że to ciebie nie dotyczy. Kilka refleksji o końcu świata (dialogu) w rodzinie humanistów Piotr Matywiecki, *** (Wszyscy na swoich miejscach…), *** (Teraz, na koniec…), *** (We wszystkim, co wolne, zamyka się kontur…), Przewidywanie, *** (Zanim zaśnie na zawsze…), *** (Trwało za długo…), Sobie samemu Marcin Darmas, Partytura do końca świata. Bez muzyki, bez słów, bez niczego Ksenia Olkusz, Zombie i zagłada. Narracje literackie o końcu świata Krzysztof T. Dąbrowski, Twardy reset Karol Samsel, Unicestwianie twórczości. Nieoczywisty koniec siebie według Michela Houellebecqa Tomasz Majzel, Koniec świata Patryk Kominek, Koniec jednej ulicy Jagiellońskiej Nina Barankiewicz-Tyc, Plaga Piotr Korczyński, Apokalipsa nie jest dla mnie Maciej Kowalski, Niedoceniana apokalipsa poezja: Mariusz Sambor, Mittsommerfest, pamięć, [na na na], masa księżyca Samantha Kitsch, naga szara szarada, szkic z jeziorem P., Rzeźbiarka Wanda U. Sebastian Sokołowski, mała apoteoza, w obronie cywilizacji technologicznej, uwaga, zawody, intelligent design światy równoległe: Anna Andrusyszyn, Sztuka pakowania walizki dziennik: Henryk Waniek, Notatnik i modlitewnik drogowy III [fragmenty] krytyka literacka: Anna Łozowska-Patynowska, Paciorki 7 (Dorota Walczak, Noordzee. Morze Północne; Zenon Fajfer, Pieśń słowronka; Aneta Kamińska, Pokój z widokiem na wojnę 2; Adam Majewski, Ameryka. Esej poetycki; Jaryna Czornohuz, Koło wojny, Kazimierz Fajfer, Całokształt) Rafał Różewicz, Tekst to jedynie przystanek dla skojarzeń (Przemysław Owczarek, Katawotra) Maciej Kowalski, Horror istnienia (Jon Fosse, Białość) Marek Czuku, Alfabet kobiet (Cezary K. Kęder, Jak masz na imię) Rafał Kasprzyk, Perystaltyka nieskończoności, czyli Bieleckiego wymyślanie grobu na cmentarzu ordynarnej zewnętrzności (Krzysztof Bielecki, Zsunęła się z krzesła. Ciennik) Anna Łozowska-Patynowska, (Nie)rozpoznany świat (Gustaw Rajmus, »Dwie historie« i inne historie) Marek Czuku, Kochajcie kawki i gołębie! (Mariusz Sambor, Pani Kołodziej) Maciej Kowalski, Huckleberry Finn po przejściach (Howard Sounes, Ciągle w drodze. Życie Boba Dyla) Damian Romaniak, Zmagań o Beksińskiego ciąg dalszy (Piotr Dmochowski, Strony wyjęte z dziennika kolekcjonera) Maciej Kowalski, Fabryka snów na Śląsku (Marcin Wądołowski, Patrycja Nycz, Wytwórnia filmów ESPE-FILM – międzywojenne siemianowickie Hollywood) Beata Patrycja Klary-Stachowiak, Gorące bułki 16 (Katarzyna Kubisiewicz, Kora. Się żyje. Biografia; Piotr Janczarek, Smaki Lwowa. Kulinarna biografia miasta; Aneta i Inessa Ormańczyk, Mroczne tajemnice Dolnego Śląska. Przewodnik po miejscach, które żyją sekretami do dziś; Ukaz. Antologia polsko-ukraińska; Bartek Sabela, Wędrówka tusz; Lafcadio Hearn, Kwaidan. Demony japońskiego folkloru; Robert Rient, Wizje roślin, czyli pięćdziesiąt roślin leczniczych i jeden grzyb; Sławomir Koper, Mistrzowie polskiego kabaretu; Jarek Holden Gojtowski, Urywki; Teresa Kowalik, Przemysław Słowiński, Zwierzęta na wojnie; Leszek Matela, Słowiańskie sposoby na zdrowie; Jakub Skurtys, Światy nierównoległe. O kobiecych i męskich głosach w poezji ostatnich lat; Paweł Kowal, Abakanowicz. Trauma i sława) komiks: Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 25 muzyka: Tadeusz Hnat, Piękno metalu. Nowa muzyka metalowa 2. Post metal (USA/Belgia) nadesłano stałe felietony: „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Hollender Tadeusz Józef, Gosławski Maurycy, Brzeski Marcel, Turowski Janusz „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wyprawa w przód, a może jednak nie „moja wersja prawdy” – Paweł Nowakowski, Obłok Öpika-Oorta jest torusem „esoesy” – ADL, Dwudzieste siódme „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Tylko nie zabieraj”. Dwugłos z końca świata „archiwum pamięci” – Edward Balcerzan, Zwierzęta nocy XVI Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”: Komunikat Jury wyróżnione i nagrodzone wiersze: Radosław Biniek, Jerzy Fryckowski, Iwona Świerkula, Artur Boratczuk, Marcin Sztelak, Olaf Ważyński Piotr Michałowski, Powtarzanie na nowo