eleWator 25 (3/2018) - Oriana Fallaci
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 208
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
intro: Paweł Zaremba, [Ma zatrzymany czas] Oriana Fallaci: Grzegorz Kowalski, Niezłomność i indywidualizm Oriany Fallaci Aleksandra Paukszta, Oriana i Florencja. Historia burzliwej miłości Damian Romaniak, Oriana i sztuka wywiadu Radek Bruch, Grzechy Hollywood i pokuta Pasoliniego. Oriana Fallaci w świecie filmu Jest we mnie tyle Fallaci, na ile pozwolę jej być. Rozmowa Macieja Libicha i Julii Niedziejko z Ewą Błaszczyk Julia Niedziejko, Hologram Oriany Fallaci. Oriana Fallaci oswojona Izabela Pajdała, Wobec zła. Nie-kochanki ojczyzny, czyli kilka myśli Oriany Fallaci, Hannah Arendt i Marii Janion Roman Ciepliński, Jak ugryźć Orianę Fallaci Anna Pietras, Gdy milczenie staje się grzechem, a mówienie jest nakazem Agnieszka Szelega, Życie ponad wszystko Nowy zachodni świat. Rozmowa Macieja Libicha z Ewą Winnicką wokół książki 1968. Czasy nadchodzą nowe poezja: Jurij Zawadski, Oksanka, *** (Spekulując okrucieństwem…), Jeśli wyjdziesz mi naprzeciw, Igraszka, Nikt nie słyszy (przeł. Marcin Gaczkowski) proza: Irena Kołtun, Extra-Terrestrial Łukasz Suskiewicz, Sianokosy kartoteka: Jarosław Błahy, Słowo o wyprawie Leona Katarzyna Michalska, metoo#leonie Leszek Żuliński, Leon, czyli off Broadway poezja: Emilia Gałczyńska, sérénité, perspektywa, glob, powroty, choroba, choroba II Zbigniew Chojnowski, Prośba o wysłuchanie, Wiosna 2015, Ukraina 2014, Rozkurcz, Próżny płacz, narzekania ze szkicowników: Marta Zelwan, Ziemia, ziemia Grzegorz Strumyk, Na powrót epistoły: Henryk Bereza, Listy do pisarzy: do Pawła Przywary proza: Paweł Przywara, Inny świat 2 Nina Igielska, Staś film: Paweł Majcherczyk, Ruchome obrazy w przeciętnym kryminale teatr: Radek Bruch, Ostra jazda czy edukacja? Dylematy szczecińskiego teatromana ze szkicowników: Dawid Szkoła, Veracruz z Białegostoku: Miłka O. Malzahn, Dziennikarz i świata reszta. 4 z Krakowa: Tomasz Bohajedyn, Ballada o rozebranej Polce Waleriana Borowczyka z Hanoweru: Dariusz Muszer, Czym się różni pisarz od pisarza z Poznania: Jerzy Beniamin Zimny, Cena debiutu z Ciężkowic: Waldemar Bawołek, Święty Justynie, zmiłuj się nade mną sztuki plastyczne i architektura: Zuzanna Faliszewska, Genesis. Performance Piotra Pasiewicza krytyka literacka: Marek Czuku, Wiersze o ufności (Maciej Bieszczad, Pogrzeby wróbli) Anna Łozowska-Patynowska, Czy czegoś naprawdę „potrzeba do szczęścia”? (Péter Kántor, Czego potrzeba do szczęścia) Mateusz Wabik, Debiut jak za dawnych lat (Aleksandra Zińczuk, Ja de) Anna Pietras, Inteligentne konwersacje (Wisława Szymborska, Zbigniew Herbert, Jacyś złośliwi bogowie zakpili z nas okrutnie. Korespondencja 1955-1996) Mieczysław Orski, Dolina śmierci (Jarosław Maślanek, Góra miłości) Radek Bruch, Autostrada na literackie peryferia (Zbigniew Wilczyński, Krótkie półkola. Opowiadania) Anna Łozowska-Patynowska, Objawienie Kajetana – „drugiego Demiurga” (Wojciech Czaplewski, Książeczka rodzaju) Damian Romaniak, Diabeł w zimie (Roman Ciepliński, Śnieg i mgła) JSM, Jaki był rok ów? (Ewa Winnicka, Cezary Łazarewicz, 1968. Czasy nadchodzą nowe) Konrad Liskowacki, Pasja według Bernsteina (Jakub Socha, Żebrowski. Hipnotyzer) Beata Patrycja Klary, Gorące bułki 5 (Tristan Gooley, Przewodnik wędrowca. Sztuka odczytywania znaków natury; Paulina Wilk, Pojutrze. O miastach przyszłości; Joanna Podsadecka, Ks. Jan Kaczkowski o tym, co najważniejsze; Aga Lesiewicz, Zaślepienie; Robert Kania, wołynie i inne wiersze; Antonio Manzini, Żebro Adama; Jonas Winner, Park morderców; Fiona Barton, Dziecko; Leslie Carroll, Zbrodnie i skandale na królewskich dworach; Thomas Leoncini, Bóg jest młody. Rozmowa z Franciszkiem) nadesłano komiks: Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 12 Olga Piech, Małe dziewczynki na dużym ekranie (Magdalena Lankosz, Joanna Karpowicz, Anastazja) muzyka: Adam Mańkowski, Urodziny japońskiej awangardy (Satoko Fujii, Solo) Radek Bruch, Jazz, big beat, bossa nova… Te utwory zasłużyły na przypomnienie (Klubowy Paprykarz i Oranżada. Nowe brzmienie jazzu i piosenki [na dzień], Klubowy Paprykarz i Oranżada. Nowe brzmienie big-beatu [na noc]) stałe felietony: „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Fiweger-Szpunarowa Kazimiera, Kłopotowska Anna 2, Solska Irena „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Pokrewieństwo „esoesy” – ADL, Czternaste „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, O trudach pamięci. Zamglenia Gabrieli Szubstarskiej „bez przesady” – Edward Balcerzan, Kim jesteś? X Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”: Komunikat Jury Nagrodzone i wyróżnione wiersze: Piotr Piątek, Artur Michał Kibiłda, Piotr Macierzyński, Rafał Baron, Waldemar Remisiewicz, Maciej Smagacz, Grzegorz Szarmach Piotr Michałowski, Natręctwa pamięci i utopie autonomii XI Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”. Regulamin