Jak bardzo nasza cywilizacja zmieni się pod wpływem nieustannego i dynamicznego rozwoju cyfrowych środków komunikacji masowej? Naukowcy i filozofowie formułują najróżniejsze przewidyw...więcej »
Kolejny tom serii „Edukacja nauczyciela polonisty” podejmuje zagadnienia szkolnego kształcenia językowego. Wychodząc z założenia, że świat istnieje w języku i wyraża się poprzez język, ...więcej »
Edukacja nauczycielska polonisty. Tom XIIAutorzy kolejnego tomu serii „Edukacja nauczycielska polonisty” przekonują o nieuzasadnionej nieobecności literatury współczesnej w...więcej »
Edukacja nauczycielska polonisty. Tom XIIAutorzy kolejnego tomu serii „Edukacja nauczycielska polonisty” przekonują o nieuzasadnionej nieobecności literatury współczesnej w...więcej »
Motywem przewodnim książki, pojawiającym się niemal w każdym szkicu, jest dyskretne przypominanie, że polonista, który decyduje się na pracę pedagogiczną, jednocześnie godzi się na konieczno...więcej »
Imponuje tu szczególna umiejętność wyważania sądów, powstrzymywania się od jednoznacznych konkluzji i rozstrzygnięć, rezygnacji ze stylistyki ataku, walki, agresji, co przekłada się b...więcej »
Jak uczyć patriotyzmu, który jest „oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodk&oacut...więcej »
Kolejny tom serii „Edukacja nauczyciela polonisty” podejmuje zagadnienia szkolnego kształcenia językowego. Wychodząc z założenia, że świat istnieje w języku i wyraża się poprzez język, ...więcej »
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy ...więcej »
Jak bardzo nasza cywilizacja zmieni się pod wpływem nieustannego i dynamicznego rozwoju cyfrowych środków komunikacji masowej? Naukowcy i filozofowie formułują najróżniejsze przewidyw...więcej »
Jak uczyć patriotyzmu, który jest „oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodk&oacut...więcej »
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy ...więcej »
Wszyscy uczniowie mają prawo do osiągania sukcesu na miarę swoich możliwości, do troski, czasu i uwagi nauczycieli, do dostosowywania do ich potrzeb tempa i metod pracy. Jak jednak polonista, reali...więcej »
Współczesna dydaktyka nauczania języka polskiego ma swoje niepodważalne osiągnięcia, boryka się jednak z wieloma trudnymi do rozwiązania problemami, przy czym najbardziej kłopotliwe rodzą si...więcej »
Jak bardzo nasza cywilizacja zmieni się pod wpływem nieustannego i dynamicznego rozwoju cyfrowych środków komunikacji masowej? Naukowcy i filozofowie formułują najróżniejsze przewidyw...więcej »
Trzytomowa książka Polonistyka dziś - kształcenie dla jutra to efekt obrad I Kongresu Dydaktyki Polonistycznej, który odbył się 20-23 listopada 2013 roku na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu...więcej »
EDUKACJA NAUCZYCIELSKA POLONISTY. Tom XXIIIAutorka podejmuje istotny problem, z którym zmaga się współczesna dydaktyka polonistyczna: jak powinna wyglądać nowoczesna forma...więcej »
Trzytomowa książka Polonistyka dziś - kształcenie dla jutra to efekt obrad I Kongresu Dydaktyki Polonistycznej, który odbył się 20-23 listopada 2013 roku na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu...więcej »
Współczesna dydaktyka nauczania języka polskiego ma swoje niepodważalne osiągnięcia, boryka się jednak z wieloma trudnymi do rozwiązania problemami, przy czym najbardziej kłopotliwe rodzą si...więcej »
Zmiany wartościowania literaturyEtyka odbioru dzieła w edukacji polonistycznejWartościowanie w dzieleWartościowanie w kształceniu językowymWiedza pedagogiczno-psychologiczna...więcej »