Start-ups rarely survive their second birthday. Even established firms in the UK and the US average a life of only fifteen years. So how can your company build and sustain success for decades to co...więcej »
There is an entrenched relationship between the consulting industry and hollowed-out, risk-averse governments and shareholder value-maximizing firms. Mariana Mazzucato and Rosie Collington show tha...więcej »
Excellent . . . Filled with knowledge that will help you make better money decisions.' Laura Whateley, author of Money: A User's GuideWe all depend on money every day. But almost none o...więcej »
The Penguin Dictionary of Economics explains a host of economic terms, from acceleration principle to venture capital, Euro to X-efficiency, globalisation to zero-sum game. The eighth edition has b...więcej »
Fixing your finances starts with facing your finances.This indispensable guide will help you confront the awkwardness of having conversations about your money and what to do with it.In ...więcej »
Knowledge is power. Which is why the rich and powerful don't want you to have it.The Playbook is an exposé of the extraordinary lengths that corporations will go to in order to d...więcej »
Why are all my clothes made in Asia?How do I get a pay-rise?And what even is money?Join Britain's most venerable financial institution for a rip-roaring crash-course on econ...więcej »
Czy firma może jednocześnie mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo i przynosić zyski? Coraz więcej mówi się o przedsiębiorczości społecznej lub o społecznym biznesie, ale czy ta tendencja się...więcej »
MARTA ZUCKER, autorka książek o globalnym sukcesie polskich start-upów: „Igrzyska talentów w Dolinie Krzemowej. Rozmowy z mistrzami start-upów”, „Kobiety glob...więcej »
Andrzej Sznajder Profesor zwyczajny nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Podyplomowych Studiów „Marketing Sportu” i Podyplomowych Studiów „Zarządzanie w Sporcie” w Kolegium Gospodarki Światowej S...więcej »
Rozkładem dochodów rządzi krzywa logarytmiczno-normalna. Taka jest najważniejsza teza tej książki. Mówiąc wprost, jedni są bogaci, a inni biedni dlatego, że z wielu rozmaitych powodów znaleźli się ...więcej »
Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Znakomicie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omaw...więcej »
Cut down on screen time and get your technology use in checkThe urge to pick up our phones every few minutes has become a nervous twitch that shatters our time into shards too small to ...więcej »
The book Money matters covers most topic-related areas of Finance, Banking and Accounting. It is targeted at university students and professionals from intermediate to advanced level of language co...więcej »
How does a democracy die?What can we do to save our own?What lessons does history teach us?In the 21st century democracy is threatened like never before. Drawing insightful ...więcej »
„Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem” – to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej ma...więcej »
Nikt dzisiaj nie ma wątpliwości, że standard obsługi klienta jest tak samo ważny jak jakość oferowanych produktów: wzmacnia relację z klientem, wzbudza w nim zaufanie, buduje dobrą reputację...więcej »
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę alians&oa...więcej »
Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku powinno mieć świadomie sformułowaną strategię finansowania działalności. Jej opracowanie nie jest łatwe, gdyż wymaga od kadry zarządzającej dużych umie...więcej »
Tematem książki są stosowane współcześnie rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem w organizacjach non profit. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na ważne pytania:– W ja...więcej »