19 narzędzi menadżera sprzedaży. Poradnik o tym, jak zostawić innych w tyle.
To będzie taka książka, jaką sam chciałbym przeczytać, kiedy po raz pierwszy obsadzono mnie w roli menadżera. Z perspektywy czasu wiem, jakich narzędzi potrzebują menadżerowie na początku swojej drogi, jak i ci doświadczeni.
Skuteczni menadżerowie rozumieją swoją rolę w firmie i przywództwie. Dla mnie fakt, że czytasz tę książkę, świadczy o tym, że pragniesz odnieść sukces. Planujesz być skutecznym menadżerem i silnym liderem. To się chwali!
Jest mnóstwo czynników różniących przeciętnego menadżera od silnego i doświadczonego. W wielu przypadkach na to stanowisko awansują osoby, które wystarczająco długo pracowali w firmie. To jednak za mało. To, że znasz jak nikt inny produkty firmy, ludzi w niej pracujących, klientów i serwis, to stanowczo za mało, aby być silnym menadżerem.
Jeśli zostałeś menadżerem, ponieważ:
· byłeś najlepszy w tym, co robiłeś poprzednio (a nie było to kierowanie i zarządzanie),
· kiedyś byłeś gwiazdą w sprzedaży lub
· ktoś zauważył Twój potencjał przywódczy,
to teraz – żaden z tych powodów nie ma znaczenia. To bardzo ważne, abyś zrozumiał, o czym piszę, ponieważ od tego zależy Twój sukces. Albo porażka.
Bez względu na to, jak świetny byłeś w poprzedniej roli, to bycie świetnym menadżerem ma z tym niewiele wspólnego!
W przeszłości Twój sukces zależał prawdopodobnie od tego, co sam zrobiłeś. Teraz będzie zależał od tego, jak będą pracowali Twoi podwładni.
Przygotowałem tę książkę z myślą o:
« Menadżerach sprzedaży o różnym doświadczeniu – szukających narzędzi do pracy z handlowcami, które pozwolą im zwiększać skuteczność i efektywność pracy zespołu handlowego;
« Przedsiębiorcach, którzy są jednocześnie w roli szefa sprzedaży i planują wzmocnić swoje umiejętności menadżerskie w kierowaniu zespołem handlowym.
W mojej mapie świata sprzedaż i zarządzanie handlowcami są proste, „czarno-białe”. Ale to moja mapa. Nie musisz się z nią zgadzać. W życiu nie chodzi o posiadanie racji. Miarą prawdy jest jej skuteczność. Jeśli coś jest dobre dla Ciebie i działa – rób tego więcej. Jeśli się zepsuło, napraw. Sprawdzaj, testuj i – na Boga – miej własne zdanie, zanim podzielisz się ze światem opinią.
Przyjemnej lektury.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-957346-3-2
- Liczba stron: 121
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Rozdział I Menadżer i lider
Rozdział II 5 zasad silnego przywództwa
Rozdział III Cel i efekt w pracy menadżera
Rozdział IV Działania sprzedażowe, cele i przełomy w sprzedaży
Rozdział V Siła i słabość Twojego zespołu
Rozdział VI 10 kroków do zbudowania produktywnej struktury sprzedaży
Rozdział VII Narzędzia w pracy menadżera
Rozdział VIII Narzędzia
Narzędzie nr 1 Test Zdrowia Twojego działu handlowego
Narzędzie nr 2 Schemat przygotowania strategii sprzedaży
Narzędzie nr 3 Zasady przygotowania efektywnego spotkanie handlowego
Narzędzie nr 4 Plan Superwizji Spotkania Handlowego (PSSH)
Narzędzie nr 5 Plan Superwizji Rozmowy Telefonicznej (PSRT)
Narzędzie nr 6 Plan dla „prospectingowej” rozmowy telefonicznej
Narzędzie nr 7 Pytanie do zadania sobie przed spotkaniem z klientem
Narzędzie nr 8 47 pytań do zadania podczas rozmowy z klientem
Narzędzie nr 9 Technika MUS – narzędzie do radzenie sobie z obiekcjami
Narzędzie nr 10 Demon Ceny – jak rozpocząć rozmowę o cenie?
Narzędzie nr 11 Lista kontrolna sprawdzająca przygotowanie handlowca do kontaktu z klientem on-line
Narzędzie nr 12 Pytanie w procesie wirtualnej sprzedaży (on – line)
Narzędzie nr 13 Schemat prowadzenie brief’ów z pracownikami
Narzędzie nr 14 Plan spotkania rozwojowego z pracownikiem
Narzędzie nr 15 Schemat udzielania informacji zwrotnej w modelu 3B
Narzędzie nr 16 Schemat do ćwiczeń nowych umiejętności
Narzędzie nr 17 Plan Oceny Własnych Przekonań
Narzędzie nr 18 Narzędzie do pracy z przekonaniami
Narzędzie nr 19 Profil 5 kompetencji dla roli przedstawiciela handlowego
Zakończenie
Literatura, która trzeba przeczytać
O Autorze