Aksjologia w kształceniu pedagogów
Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym.
Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna postawa aksjologiczna, w tym wiedza o wartościach z rozpoznawaniem aksjologicznych przesłanek działań własnych i cudzych oraz wiedza o funkcjonujących orientacjach aksjologicznych.
Książka oddaje pewien wymiar stanu badań nad aksjologią w pedagogice. Składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy obecności aksjologii w studiach pedagogicznych – potrzeby rekonstrukcji aksjologii, takich aspektów w Procesie Bolońskim, który wyznacza standardy w kształceniu wyższym w ramach UE, niektórych aspektów kształcenia aksjologicznego oraz porządkującej i integrującej roli wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym. Druga część skupia się na wartościach tego procesu. Część trzecia dotyczy kulturowych funkcji edukacji aksjologicznej. Część czwarta odsłania niektóre aspekty wspólnego świata wartości studentów i nauczycieli akademickich.
- Kategorie:
- Redakcja: Janina Kostkiewicz
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-743-4
- ISBN druku: 978-83-7308-887-0
- Liczba stron: 334
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Część I Aksjologia a studia pedagogiczne Katarzyna Olbrycht Aksjologiczne wymiary kształcenia pedagogów Maria Czerepaniak-Walczak Aksjologiczne aspekty Procesu Bolońskiego; pytania o jego przesłanki i cele w kontekście akademickiego kształcenia pedagogów Józef Półturzycki Potrzeba rekonstrukcji aksjologii w pedagogicznych studiach akademickich Stanisław Palka Kształtowanie postaw badawczych studentów pedagogiki w uniwersyteckim procesie dydaktycznym Janina Kostkiewicz Wartości jako rzeczywistość porządkująca i integrująca przebieg studiów pedagogicznych Część II Wartości w uniwersyteckim procesie dydaktyczno-wychowawczym Janina Kostkiewicz Filozofia człowieka - filozofii a edukacji – rozwój moralny studenta Danuta Skulicz Aksjologiczny wymiar celów kształcenia pedagogów Danuta Waloszek Partycypacja i antycypacja jako kategorie kształcenia nauczycieli. Ogólne założenie i wnioski Katarzyna Wrońska Edukacja aksjologiczna pedagogów a problem przekazu wartości w wychowaniu Dorota Pauluk Stymulowanie rozwoju moralnego pedagogów – kontekst pedagogiczno-psychologiczny Ewa Ryś Rozwoj emocjonalny jako zagubiona kategoria edukacji aksjologicznej szkoły wyższej Część III Edukacja aksjologiczna – kultura w edukacji Małgorzata Partyka Afi rmacja osoby jako podstawa edukacji aksjologicznej w szkole wyższej Ewa Augustyniak Kultura szkoły - aksjologiczna codzienność studiowania Justyna Truskolaska, Magdalena Łuka Pedagogika zabawy – nowe wartości w edukacji uniwersyteckiej ks. Marek Studenski Aksjologiczny wymiar edukacji pedagogów w kontekście czekających ich zadań dydaktyczno-wychowawczych w polskiej szkole Jan Samek Zajęcia terenowe w klasztorach, kościołach, muzeach i galeriach jako specyficzna forma nauczania aksjologii Joanna Torowska Dziedzictwo kulturowe jako wartość. Implikacje do kształcenia pedagogów w szkole wyższej