Analiza sieci społecznych i publicznych szkół wyższych
W organizacjach biznesowych, edukacyjnych i innych, członkowie zespołów często łączą się ze sobą w nieformalnych grupach w celu zaspokojenia pewnych potrzeb (Accel-Team, 2006). Do takich potrzeb należy umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi, którzy dzielą się światopoglądami, opiniami lub przekonaniami. Kiedy analiza sieci społecznych (SNA) lub mapowanie koncepcji jest wykorzystywane do badania interakcji międzyludzkich w instytucjach szkolnictwa wyższego, administratorzy mogą dowiedzieć się o nieformalnych relacjach między ludźmi w ich wydziałach oraz o tym, jak relacje te wpływają na przepływ pracy i obsługę klienta. Dla celów tego badania "przekonania" mogą być zdefiniowane jako zaufanie, wiara lub zaufanie. "Obsługa klienta" może być zdefiniowana jako obsługa studentów, wydziałów i innych pracowników. Celem tego badania była ocena, czy postrzegane przekonania wpływają na jakość usług w publicznych instytucjach szkolnictwa wyższego (IHE). Wyniki badania wskazują, że o ile postrzegane przekonania mają wpływ na towarzyskość w IHE, o tyle bardziej ukierunkowany projekt jakościowy, obejmujący obserwacje i wywiady, może dostarczyć bardziej szczegółowych informacji na temat charakteru sieci miejsc pracy i wpływu postrzeganych przekonań na ich powstawanie.