MENU

Aspiracje i system wartości uczniów w okresie adolescencji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Słupsk, 2014

  • Autor: Zdzisław Piwoński

  • Wydawca: Uniwersytet Pomorski w Słupsku

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 21,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 16,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

18,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Aspiracje i system wartości uczniów w okresie adolescencji

Autor, jako nauczyciel praktyk, miał możliwość obserwować młodzież podejmującą naukę w liceach profilowanych i w trakcie tych obserwacji zauważył, że samoistnie powstało środowisko do tej pory nieznane i szczególne. Owa inność objawiała się między innymi pojawianiem się wśród uczniów zachowań wychowawczo trudnych i skrajnie nieakceptowanych, dużej liczby niepowodzeń szkolnych, ogólnego zniechęcenia do nauki, braku wytrwałości i konsekwencji w działaniach, rezygnacji z kontynuowania nauki czy przystąpienia do egzaminu maturalnego – zupełnie innym patrzeniem na świat i własne możliwości oraz pragnienia. Nie ulega jednak wątpliwości, że znaczny wpływ na sposób postrzegania świata ma, ukształtowany na podstawie doświadczeń wyniesionych z różnych środowisk, system wartości, który z kolei stwarza podwaliny aspiracji. Analiza badań wyrażanych przez młodzież aspiracji wykazała głównie ich dążenia do zaspokajania potrzeb własnych, z ukierunkowaniem na materializm i konformizm. Konsekwencją tego zjawiska stała się możliwość zdefiniowania pojęcia aspiracji nie tylko pod kątem nauk psychologicznych i socjologicznych, ale także z punktu widzenia pedagogicznego.
Intencją autora było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, które przybrało następnie formę głównego problemu: czy i jaka jest zależność między czynnikami środowiskowymi i zamierzeniami edukacyjnymi badanej młodzieży a jej aspiracjami życiowymi oraz postrzeganymi wartościami? Oddzielnym zagadnieniem stała się próba rozpoznania wewnętrznej dynamiki wartości w kontekście wartości uznawanych i odczuwanych. Ustalenia w tej dziedzinie mogą okazać się przydatne w edukacji i naukach o niej, zwłaszcza w opracowywaniu programów dydaktyczno-wychowawczych oraz w administracji państwowej niezmiennie eksperymentującej na płaszczyźnie kształcenia ogólnego i zawodowego młodzieży na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej.
Praca, będąca wynikiem określonych w tytule badań, ma charakter diagnostyczny i składa się z sześciu rozdziałów oraz podsumowujących je wniosków (Ze Wstępu).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  5

Rozdział I
Aspiracje życiowe młodzieży w literaturze przedmiotu 8
1. Pojęcie aspiracji  8
Propozycje terminologiczne 9
2. Rodzaje aspiracji  16
3. Uwarunkowania aspiracji 23
Uwarunkowania osobowościowe 23
Uwarunkowania środowiskowe 25
Uwarunkowania pedagogiczne 29
4. Struktura aspiracji  31

Rozdział II
Rola wartości w edukacji  35
1. Pojęcie wartości  35
2. Rodzaje wartości  42
3. Systemy wartości  46
4. Klaryfikacja wartości  54

Rozdział III
Aspiracje i wartości preferowane przez młodzież 61
1. Cele, dążenia życiowe oraz poziom aspiracji młodzieży 61
2. Hierarchia celów życiowych młodzieży 68
3. Młodzież o własnych i cudzych celach życiowych 74
4. Wpływ zmian systemowych po 1989 roku na aspiracje młodzieży   81

Rozdział IV
Metodologiczne podstawy badań 87
1. Przedmiot i cele badań 87
2. Problemy badawcze  92
3. Zmienne i ich wskaźniki 97
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 103
5. Organizacja i przebieg badań 108
Procedura doboru próby 110

Rozdział V
Aspiracje życiowe młodzieży w świetle wyników badań własnych 111
1. Poziom aspiracji życiowych badanej młodzieży 111
2. Miejsce zamieszkania a poziom aspiracji życiowych młodzieży 120
3. Liczba rodzeństwa a aspiracje życiowe młodzieży 132
4. Wykształcenie rodziców a aspiracje życiowe młodzieży 150
5. Środowisko społeczne a aspiracje życiowe młodzieży 168
6. Aspiracje młodzieży w dziedzinie zamierzeń edukacyjnych 187

Rozdział VI
System wartości i ich hierarchia w świetle wyników badań własnych  203
1. Uznawany przez badanych system wartości i ich hierarchia 203
2. Wpływ miejsca zamieszkania na system i hierarchię wartości młodzieży  208
3. Wpływ dzietności rodziny na system i hierarchię wartości młodzieży   212
4. Wpływ poziomu wykształcenia rodziców na system i hierarchię wartości młodzieży 216
5. Wpływ środowiska społecznego na system i hierarchię wartości uznawanych przez młodzież 219
6. Wpływ aspiracji edukacyjnych na system i hierarchię wartości młodzieży  221
7. Charakterystyka wartości odczuwanych przez badaną młodzież   228

Wnioski  240
Zakończenie  261
Bibliografia  263
Aneks  269
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: adolescencja edukacja szkolna

Inni Klienci oglądali również

34,02 zł
37,80 zł

Czynnik społeczny w polskim systemie wymiaru sprawiedliwości

Instytucja udziału czynnika społecznego w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości stanowi ważny element europejskiego dziedzictwa ustrojowego konstytucjonalizmu. Uczestnictwo obywateli w sądzeniu jest jednym z filarów demokracji, gdyż gwarantuje suw...
115,20 zł
128,00 zł

Systemy wyszukiwania informacji prawnej

Rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i ich zastosowanie w sferze prawa nie tylko zmieniają charakter usług prawniczych, lecz także stawiają nowe wyzwania prawnikom, którzy w przyszłości - bez dysponowania odpowiednią wiedzą o ch...
34,31 zł
39,90 zł

Wojownicze bóstwo Bes w okresie hellenistycznym i rzymskim

W niniejszej pracy autor stawia sobie za cel zarys portretu czczonego powszechnie boga Besa ze szczególnym uwzględnieniem jego militarnej formuły ikonograficznej. Prezentując obraz wojowniczego bóstwa, należy określić czas i miejsce kultu...
31,43 zł
44,90 zł

Ab inferis ad rostra. Przywoływanie zmarłych w retoryce rzymskiej okresu republikańskiego

Ilekroć sprzyjały temu okoliczności danego wystąpienia publicznego, rzymski mówca tymczasowo przywracał zmarłych do życia. Zakładając maskę osoby nieżyjącej, mógł zdystansować swoją wypowiedź od własnej osoby, a jednocześnie nadać jej uro...
13,39 zł
17,85 zł

System Wielopolskiego w opinii polskich konserwatystów w świetle dyskusji publicystycznej (1878-1879)

Praca stanowi zbiór memoriałów politycznych najbliższych współpracowników naczelnika rządu cywilnego Królestwa Polskiego Aleksandra Wielopolskiego – Juliusza Enocha, Jana Karnickiego i Stanisława Walewskiego, p...
83,16 zł
99,00 zł

Współtworzenie wartości w marketingu. Przykład szkolnictwa wyższego

Problematyka wartości, w tym także współtworzenia wartości stanowi w obszarze nauk o zarządzaniu bardzo ważny obiekt badań w ostatnich latach. Także w Polsce coraz bardziej przykuwa uwagę. Jest przedmiotem badań w różnych obszarach. W nie...
5,31 zł
5,90 zł

Jak rozwinąć poczucie własnej wartości

Jak rozwinąć poczucie własnej wartości?Poczucie własnej wartości daje siłę wewnętrzną i spokój ducha ważne w podejmowaniu trudnych decyzji oraz utrzymywaniu prawidłowych relacji społecznych. Wykład zawiera opisy wielu skutecznych nar...
23,63 zł
26,25 zł

Wpływ cyfrowej komunikacji marketingowej na angażowanie się w markę i współtworzenie jej wartości przez młodych konsumentów

Głównym celem badań jest identyfikacja czynników i powiązań istotnych w procesie pozytywnego odziaływania komunikacji marketingowej online na angażowanie się młodych konsumentów w markę, a następnie ponawianie przez nich zakup&oacu...
30,24 zł
33,60 zł

Wartości utylitarne

Niniejsze opracowanie stanowi próbę odpowiedzi na dwa fundamentalne pytania. Po pierwsze: co kryje się pod ogólnym pojęciem „wartość utylitarna”? Po drugie: jak istnieją i w jaki sposób poznajemy wartości utylitarne? Au...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!