Autokreacja małżonków bezdzietnych do wielowymiarowego rodzicielstwa adopcyjnego
Autor publikacji podjął tematykę rodzicielstwa adopcyjnego małżeństw doświadczających niepowodzenia prokreacyjnego i związanej z tym niezamierzonej bezdzietności. Zaprezentował własną koncepcję autokreacji małżonków do wielowymiarowego rodzicielstwa. Proces autokreacji ujmowany całościowo obejmuje świadomą pracę nad sobą małżonków, transformatywne uczenie się biograficzne, autoformacyjne kierowanie własnym rozwojem osobowym oraz samokształtowanie ja rodzica adopcyjnego w horyzoncie agatologicznym i aksjologicznym. Złożony, wielowymiarowy charakter autokreacji został ujęty na gruncie integralnej koncepcji człowieka, a problematykę usytuowano także w kontekście antropologicznym, aksjologicznym i egzystencjalnym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8142-050-1
- ISBN druku: 978-83-8142-049-5
- Liczba stron: 382
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 13 1. Autokreacja w ujęciach interdyscyplinarnych i ujęciu pedagogicznym 33 1.1. Autokreacja w perspektywie egzystencjalnego stawania się i samospełnienia 35 1.2. Autokreacja w perspektywie kreatywnego myślenia i rozwoju osobowości 50 1.3. Autokreacja w perspektywie pedagogicznych aspektów samokształtowania 62 1.4. Autokreacja w perspektywie biograficznej 81 1.5. Autokreacja w perspektywie pedagogii agatologicznej 90 1.6. W stronę całościowego ujmowania autokreacji w refleksji pedagogicznej – autorska propozycja 98 1.6.1. Pedagogiczne konteksty autokreacji ujmowanej całościowo 100 1.6.2. Autokreacja małżonków bezdzietnych jako warunek otwarcia się na rodzicielstwo adopcyjne 104 2. Egzystencjalne wymiary doświadczenia niezamierzonej bezdzietności 115 2.1. Wokół wybranych aspektów dylematu egzystencji człowieka 117 2.2. Bycie i stawanie się człowieka w perspektywie duchowego wymiaru egzystencji 128 2.2.1. Sensotwórczy charakter zwrócenia się ku drugiemu człowiekowi 129 2.2.2. Wielowymiarowość ludzkiego bytu w świetle koncepcji dymensjonalnej 132 2.3. Dyskusja wokół antropologicznych i pedagogicznych aspektów zrodzenia z siebie człowieka 139 2.3.1. Koncepcja człowieka jako bytu osobowego w różnych ujęciach i przybliżeniach 140 2.3.2. Osobowa perspektywa płodności i prokreacji 146 2.4. Doświadczenie niezamierzonej bezdzietności w perspektywie cierpienia egzystencjalnego 152 2.4.1. Niepłodność biologiczna jako źródło lęku i cierpienia egzystencjalnego 152 2.4.2. Osobotwórczy wymiar cierpienia małżonków doświadczających niezamierzonej bezdzietności 160 2.5. Inspirowana nadzieją autokreacja do rodzicielstwa adopcyjnego na etapie preparentalnym (perspektywa pedagogii nadziei) 165 3. Aksjosfera małżonków jako podstawa otwarcia się na rodzicielstwo adopcyjne 173 3.1. Człowiek a świat wartości 175 3.1.1. Rozumienie wartości w świetle subiektywizmu i obiektywizmu aksjologicznego 177 3.1.2. Wokół koncepcji hierarchicznego porządku wartości 182 3.2. Znaczenie aksjosfery małżonków w sposobie odniesienia się do rodzicielstwa adopcyjnego 188 3.3. Aksjologiczne podstawy wychowania w świetle etyki wartości 195 3.3.1. Człowiek jako wartość pierwotna źródłem refleksji o wychowaniu i samowychowaniu 197 3.3.2. Wychowanie i samowychowanie zorientowane na wartości etyczne drogą osobowej autokreacji 205 3.4. Wartości i sens życia z perspektywy analizy egzystencjalnej i pedagogicznej 216 3.4.1. Źródłowe znaczenie wartości i sensu życia dla osobowej autokreacji człowieka 217 3.4.2. Obecność drugiego człowieka w aksjologicznej perspektywie pedagogicznej 225 3.5. Autokreacja małżonków do rodzicielstwa adopcyjnego w perspektywie odpowiedzi na wezwanie wartości etycznych 228 4. W stronę mentalnego przekroczenia granicy (nie)płodności biologicznej 235 4.1. Na drogach samostanowienia w ludzkim życiu 237 4.2. Pragnienie rodzicielstwa sensotwórczą siłą samookreślenia i samoakceptacji 241 4.2.1. Samookreślenie małżonków wobec dylematu wyboru wartości rodzicielstwa 242 4.2.2. Poziomy samoakceptacji małżonków w sytuacji niepowodzenia prokreacyjnego 246 4.3. Spotkanie z drugim człowiekiem jako źródło samookreślenia i samopotwierdzenia ważności rodzicielstwa 253 4.3.1. Spotkanie z drugim człowiekiem jako wydarzenie 254 4.3.2. Bycie naprzeciw ty drugiego jako przestrzeń samookreślenia i samopotwierdzenia małżonków 260 4.4. Transcendowanie własnej niepłodności biologicznej źródłem samospełnienia przez czyn moralnie godziwy 263 5. Autokreacja do wielowymiarowego rodzicielstwa adopcyjnego z perspektywy pedagogiczno-antropologicznej 273 5.1. Autokreacja do rodzicielstwa adopcyjnego w świetle intencjonalnego zwrócenia się ku drugiemu 276 5.1.1. Intencjonalność jako warunek autokreacji 276 5.1.2. Obszary intencjonalności jako podłoże wielowariantowości autokreacji 278 5.1.3. Drogi autokreacji do rodzicielstwa adopcyjnego 284 5.2. Nabywanie gotowości do rodzicielstwa adopcyjnego z perspektywy Tischnerowskiego „Genesis z ducha” 289 5.2.1. Kategoria ja aksjologicznego jako źródłowe doświadczenie ja osoby 290 5.2.2. „Zostać zrodzonym” i „zrodzić siebie” – perspektywa intencjonalności transcendentalnej 297 5.3. Osobowa perspektywa miłości rodzicielskiej 301 5.3.1. Integralne rozumienie miłości 302 5.3.2. Miłość rodzicielska drogą do duchowego jednoczenia rodzica z dzieckiem 307 5.4. Rodzicielstwo adopcyjne w świetle kategorii daru z siebie 313 5.4.1. Osobowy charakter daru z siebie 314 5.4.2. Rodzicielstwo jako wzajemność doświadczania daru obecności i miłości 318 5.5. Posiadanie dziecka a bycie rodzicem – w stronę osobowej relacji rodzicielskiej i integralnego ujęcia wychowania 326 5.6. Wielowymiarowość rodzicielstwa adopcyjnego w perspektywie autokreacji małżonków ujmowanej całościowo – autorskie podejście modelowe 334 Zakończenie 349 Bibliografia 359 Summary 385