MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Autor jako marka

(Miękka)

Literatura w kulturze audiowizualnej społeczeństwa informacyjnego

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Autor jako marka

Książka stanowi próbę opisu literatury, która powstaje i funkcjonuje w audiowizualnej kulturze społeczeństwa informacyjnego. Wnioski na temat współczesnego życia literackiego, specyfiki obiegu literatury i możliwości, przed jakimi stają pisarze, formułowane są na podstawie analizy twórczości Jacka Dehnela i Michała Witkowskiego, których twórczość w szczególny sposób korzysta z możliwości zapewnianych przez infrastrukturę technologiczną współczesnego typu kultury i charakterystycznych dla niego zachowań odbiorczych konsumentów...

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: książka Literaturoznawstwo

Inni Klienci oglądali również

61,62 zł
79,00 zł

Kiedy i jak wynaleziono Ziemię Izraela

„Kiedy i jak wynaleziono Ziemię Izraela” to kontynuacja fascynującej i kontrowersyjnej książki „Kiedy i jak wynaleziono naród żydowski”, w której profesor Shlomo Sand rozwija zarysowane wcześniej wątki i daje wykła...
35,99 zł
39,99 zł

Jak powstaje bogactwo, i kiedy nie powstaje

Komiks Jak powstaje bogactwo, i kiedy nie powstaje napisany został przez Irwina AllenaSchiffa, amerykańskiego ekonomistę polskiego pochodzenia i wybitnego specjalistę od spraw podatkowych. Autor przedstawia w nim zasady ekonomii w sposób p...
63,22 zł
89,00 zł

Koniec alfabetu Jak być liderem nowej generacji

O CZYM JEST TA KSIĄŻKA?Koniec alfabetu to książka poświęcona zmianom pokoleniowym i ich wpływie na rzeczywistość. Bazuje ona na kompleksowych badaniach, studiach przypadków z Polski i z zagranicy oraz szerokiej analizie źr&oacut...
51,09 zł
69,99 zł

After Steve. Jak Apple zgarnęło biliony i straciło duszę

Rok 2011. Umiera Steve Jobs. Wielu twierdzi, że bez niego Apple czeka szybki upadek. Rok 2018. Apple, jako pierwsza amerykańska firma, zostaje wycenione na bilion dolarów. Wystarczyło siedem lat, żeby osierocona firma wdarła się na szczyt. Ale z...
35,91 zł
39,90 zł

Kaszanka jako forma życia duchowego

Nowa książka autora bestsellerowych, przełożonych na wiele języków Wszystkich języków świata. „Niektóre z zamieszczonych tu tekstów (niech będzie – felietonów) pochodzą sprzed lat piętnastu i dwudziestu, a więc z epoki, która dla wielu czytelników jest...
44,10 zł
49,00 zł

O Polskę wolną i czystą jak łza

Książka omawia mało znane wydarzenia związane z działalnością 5. Brygady Wileńskiej AK na terenie Kaszub w maju 1946 r. Autor przedstawia nie tylko dokonania szwadronu ppor. Zdzisława Badochy „Żelaznego” na tym terenie, ale opisuje także &o...
33,16 zł
34,90 zł

Jak stworzyć plan marketingowy

Ta książka pozwoli ci krok po kroku opracować skuteczny plan marketingowy. Znajdziesz w niej wskazówki, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo prak...
28,30 zł
39,00 zł

Polskie ziemie Historia o tym, jak nasza ojczyzna zmieniała kształt

Odkąd powstało polskie państwo, jego obszar się zmieniał. W pewnym okresie Polacy żyli w Rzeczypospolitej, której terytorium było trzy razy rozleglejsze niż dziś i której mieszkańcy mówili wieloma językami. Kiedy indziej państwo ca...
31,14 zł
47,90 zł

Jak schować Lwa w Święta

Seria "Jak schować Lwa".Ciepła, zabawna seria o wyjątkowej przyjaźni małej dziewczynki i wielkiego Lwa, przetłumaczona na 25 języków, obsypana międzynarodowymi prestiżowymi nagrodami.Najlepsza książka 2018 roku według &bdqu...

Recenzje (1):

Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłącznie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.

Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Futurystyczny zapał twórców chcących wykorzystać nowinki techniczne i przewidujących niezwykłą rolę literatury oraz jej przekształceń dzięki powszechnej dostępności bez stawiania barier edukacyjnych było wizją i marzeniem, które spełnia się. Autorzy początków XX wieku zrobili wielki krok w stronę tworzenia własnych wizerunków oraz wychodzenia do czytelników, których z racji upowszechniania edukacji było coraz więcej. Pisarz już nie czeka na odzew ze strony czytelnika, ale wymusza na nim reakcję i zmusza do wejścia w dyskusję. Tworzenie obrazu swej niepowtarzającej osobowości pobudzało wyobraźnię czytelników i stanowiło swoistą autoreklamę, która miała przyciągać skandalem. Wychodzenie do odbiorców dzięki nowym technologiom jest intensywniejsze, a dzieła bardziej dostępne. Indywidualny kontakt pisarza z czytelnikiem przekształcił się w przemysł kulturalny, któremu muszą sprostać pisarze i wydawnictwa.
Dominik Antonik w swojej książce „Autor jako marka” uświadamia nam jak wielkie zmiany nastąpiły nie tylko od czasów Gutenberga, ale w ciągu ostatniego wieku w relacji twórców z odbiorcami. Dzieła, które dawniej miały być pomnikami przerodziły się w chwilowe wydarzenia mające pobudzić publikę do dyskusji, a następnie w samą dyskusję, która jest w mediach powszechna i dostępna. Antonik zwraca uwagę na zagrożenia i szanse, jakie niesie ze sobą nowy typ książek dostępnych w multimediach. Idea powszechności i łatwego dostępu nie jest łatwa do zrealizowania. Autor wskazuje kierunki rozwoju literatury.
Książka jest próbą uchwycenie przemian, jakie przebiegają w naszej kulturze i problemów istnienia literatury obok sztuki audiowizualno-informacyjnej. Liczne źródła wypowiedzi samych autorów, którzy od początków ubiegłego wieku stoją oko w oko z nową technologią niosącą nowe szanse, ale też wymagającą większego skupienia, przyciągania uwagi i pomysłowości twórców, których dzieła zyskują tylko chwilowe zainteresowanie.
Bardzo interesująca jest środkowa część książki opisująca zabiegi konkretnych twórców świadomie kreujących swój wizerunek. Podsumowaniem tego jest rozdział mający tytuł taki jak książka. Dominik Antonik w swojej monografii powoli przygotowuje nas do zapoznania się z jego wnioskami i zmusza do spojrzenia na zabiegi pisarzy z odmiennej perspektywy.
„Autor jako marka” to praca dla wszystkich, którzy z wielkim zainteresowaniem śledzą poczynania autorów od początków XX wieku, ich kolejne dzieła i zastanawiają się nad losem książek w nowych technologiach. Dzięki prostocie języka i rozległej wiedzy zawartej w tej pozycji czytelnik będzie mógł poszerzyć swoją wiedzę w oparciu o wskazówki autora.

Ocena: