MENU
Darmowa dostawa

Bankowość internetowa

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2004

  • Autor: Tomasz Koźliński

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 16,99 zł
12,74
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Bankowość internetowa

We współczesnym świecie, w epoce globalizacji społeczności ludzkie ewoluują w stronę społeczeństw otwartych i opartych na wymianie informacji. Dynamiczny i nieskończony postęp technologiczny jest przejawem wzrostu nakładów kapitałowych na nowe, niezastosowane dotychczas rozwiązania, generujące wyższą oczekiwaną stopę zwrotu i jednocześnie obarczone podwyższonym ryzykiem. Gospodarki krajów wysokorozwiniętych już dawno weszły w fazę postindustrialną, co dopiero staje się w Polsce. Bankowość internetowa jest przejawem trendów panujących na świecie opartych na wykorzystaniu kapitału ludzkiego, wiedzy, informacji i odpowiednich metod organizacji i zarządzania. Jest ona nowym zjawiskiem liczącym sobie zaledwie klika lat. Po internetowych bąblach spekulacyjnych na rynkach kapitałowych wiele przedsięwzięć opartych tylko na wykorzystaniu Internetu zbankrutowało. Nieliczne zaś, które ostrożniej gospodarowały posiadanymi zasobami i rozsądniej kontrolowały koszty może będą generowały ponadprzeciętne zyski. Bankowość internetowa jest zjawiskiem fascynującym łączącym świat finansów, nowych technologii i nowoczesnych usług. Temat pracy wymaga podejścia interdyscyplinarnego obejmującego dziedziny nauki takie jak finanse, marketing, zarządzanie, prawo, informatyka, telekomunikacja i kryptografia. Na temat bankowości internetowej występują tylko nieliczne opracowania w literaturze polskiej. Dodatkowo jest ona często przedstawiana w sposób opisowy z punktu widzenia klienta. Ponadto nie ma opracowań, również w literaturze angielskojęzycznej, łączących aspekty finansowe, marketingowe, prawne i techniczne bankowości internetowej. Zazwyczaj bankowość internetowa przedstawiana jest wyłącznie jako dodatkowy kanał komunikacji klienta z bankiem lub jako inwestycja zaliczana do obszaru przedsięwzięć z dziedziny Internetu, nowych technologii lub handlu elektronicznego.



W pracy wykorzystano wszechstronną analizę najnowszych krajowych i zagranicznych źródeł informacji o bankowości internetowej z bardzo dużą uwagą na materiały opublikowane i dostępne bezpłatnie w sieci Internet. W pracy tezy popierane są licznymi przykładami z rzeczywistości włączając dotychczas publikowane analizy, raporty, sondaże i zestawienia. Oceny jakościowe pewnych zagadnień są tylko subiektywną opinią autora. Część rozwiązań związanych z bezpieczeństwem i technologiami jest w stanie permanentnej, dynamicznej nierównowagi. Czasami są to ściśle tajne sprawy nie tylko natury bankowej. Kryptografia i informatyka stanowiąca podstawę aspektów technicznych bankowości internetowej ze względu na brak dużego doświadczenia autora będą przedstawione w sposób niezgłębiający szczegółowych rozwiązań technicznych.





W pierwszym rozdziale książki zaprezentowane są pojęcia związane z bankowością internetową, historia bankowości internetowej na świecie i w Polsce, analiza strategiczna i finansowa wirtualnego banku wraz z uwarunkowaniami kosztowymi. W rozdziale drugim przedstawione są usługi bankowe dla podmiotów fizycznych i gospodarczych dostępne za pomocą Internetu, wykorzystanie bankowości internetowej w procesie realizacji elektronicznych płatności, sondażowe opinie klientów na temat różnych kanałów komunikacji z bankiem, analiza struktury polskiej bankowości internetowej, prognozy i symulacje dotyczące pierwszego wirtualnego banku w Polsce, a także wybrane aspekty bankowości internetowej w Finlandii i Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. W rozdziale trzecim zaprezentowane są szczegółowe rozwiązania prawne dotyczące podpisu elektronicznego w Polsce i Stanach Zjednoczonych, podstawowe zasady bezpiecznych transakcji w Internecie, sposoby szyfrowania symetrycznego i asymetrycznego, idea podpisu elektronicznego, infrastruktura klucza publicznego oraz przykłady zagrożeń, włamań i nadużyć internetowych systemów finansowych. W rozdziale końcowym zaprezentowane są wyniki przeprowadzonych badań jakości obsługi potencjalnych klientów bankowości internetowej w Polsce i Finlandii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wstęp 5

Rozdział I
Geneza i istota bankowości internetowej 7
I. I. Pojęcia bankowości internetowej 7
1.2. Historia rozwoju bankowości internetowej na świecie z uwzględnieniem
realizowanych strategii 10
1.3. Historia rozwoju bankowości internetowej w Polsce 14
1.4. Analiza strategiczna internetowego banku 22
1.4.1. Analiza otoczenia 22
1.4.2. Analiza zasobów wirtualnego banku 24
1.4.2.1. Zasoby ludzkie 24
1.4.2.2. Zasoby niematerialne 25
1.4.2.3. Zasoby materialne 26
1.4.3. Biznes plan internetowego banku 27
1.4.3.1. Wymagania prawne, kapitałowe, technologiczne i organizacyjne przy
tworzeniu internetowego banku 27
1.4.3.2. Ocena zyskowności internetowego banku 29
1.4.4. Kosztowe uwarunkowania bankowości internetowej 31

Rozdział 2
Usługi bankowości internetowej . 34
2.1. Usługi dla klientów indywidualnych 34
2.2. Usługi dla podmiotów gospodarczych 38
2.3. Wybrane przykłady wykorzystania bankowości internetowej w procesie
realizacji płatności 38
2.4. Usługi dodatkowe bankowości elektronicznej 43
2.5. Sondaże na temat kanałów komunikacji klientów z bankiem 46
2.6. Rynek bankowość internetowej w Polsce 48
2.6.1. Struktura rynku bankowości internetowej w Polsce 48
2.6.2. Prognozy liczby klientów, kont i zebranych depozytów w mBanku 49
2.7. Bankowość internetowa w Finlandii 53
2.8. Bankowość internetowa w USA 61
www.cedewu.pl 3

Rozdział 3
Bezpieczeństwo transakcji i ochrona danych w Internecie 65
3.1. Regulacje prawne podpisu elektronicznego 65
3.1.1. Ustawa o podpisie elektronicznym w USA 66
3.1.2. Ustawa o podpisie elektronicznym w Polsce 67
3.2. Bezpieczeństwo transakcji w internetowym banku 74
3.3. Szyfrowanie symetryczne i asymetryczne 79
3.4. Podpis elektroniczny 82
3.5. Urzędy certyfikacyjne 85
3.6. Zagrożenia internetowych systemów finansowych 87
3.6.1. Podstawowe niebezpieczeństwa transakcji internetowych 87
3.6.2. Przykłady włamań i nadużyć w internetowych systemach finansowych 92

Rozdział 4
Badanie jakości obsługi potencjalnych klientów bankowości internetowej
w Polsce i Finlandii 102
4.1. Plan badania 102
4.2. Wyniki badania 104

Zakończenie 114
Bibliografia 116
Źródła w Internecie 119
Spis tabel, wykresów i schematów 122
Załączniki 124

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

20,64 zł
24,00 zł

Serwisy internetowe instytucji kultury w Polsce

Serwis internetowy stanowi jeden ze strategicznych elementów budowania wizerunku instytucji oraz niejednokrotnie podstawowy kanał informacyjny dla ich klientów. Posiadanie poprawnie zaprojektowanej i funkcjonalnej witryny jest od wielu la...
30,60 zł
34,00 zł

ECDL. Przeglądanie stron internetowych i komunikacja. Moduł 7

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (European Computer Driving Licence – ECDL) potwierdza zdobycie umiejętności w zakresie obsługi komputera i programów użytkowych po odbyciu międzynarodowego systemu szkoleń. W Polsce licencji...
18,06 zł
21,00 zł

Wartościowanie w internetowych komentarzach do artykułów prasowych dotyczących stosunków niemiecko-polskich

Publikacja jest interdyscyplinarną, osadzoną w językoznawstwie pracą nad zagadnieniem wartościowania w języku i przy jego pomocy. Jej celem jest przedstawienie strategii wyrażania etnicznych sądów wartościujących na przykładzie stosunków ...
35,25 zł
47,00 zł

Rachunkowość, finanse, bankowość. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 2

Kolejny tom Prac Naukowych Młodych Ekonomistów to nadal obszar nauk społecznych, tym razem jednak ograniczony do dziedziny nauk ekonomicz­nych. Zmienność i dynamika współczesnej gospodarki są wyjątkowe w historii jej rozwoju. Przyczyn...
37,80 zł
42,00 zł

Mem internetowy jako multimodalny gatunek pamięci zbiorowej

Analizowany w niniejszej monografii mem internetowy stanowi jeden z podstawowych, wręcz prototypowych tekstów kultury digitalnej określanej też jako cyfrowa (Krawczyk-Wasilewska 2016: 31) Wykazuje wiele wskazywanych przez Marylę Hopfinger cech: ...
99,90 zł
111,00 zł

Domena internetowa jako przedmiot polubownego rozstrzygania sporów

W książce zawarto analizę krajowego i zagranicznego systemu polubownego z uwzględnieniem specyfiki polskiego arbitrażu domenowego. Wykazano różnice między rozstrzyganiem sporów domenowych przez krajowe sądy powszechne i arbitrażowe ...
53,91 zł
59,90 zł

MARKETING INTERNETOWY. Jak znaleźć klientów i sprzedawać przez Internet?! Edycja 2024

Jak znaleźć Klientów i sprzedawać przez Internet? Edycja 2024. Poradnik o marketingu internetowym dla początkujących. Dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem w Internecie oraz marketingiem internetowym i szukasz fundamentalnej, aktualnej i ...
4,47 zł
5,96 zł

Internet a konkurencyjność banków w Polsce (wyd. II). Rozdział 3. Zewnętrzne uwarunkowania implementacji orientacji internetowej w Polsce – szanse i zagrożenia

Celem niniejszej książki jest nie tylko wskazanie możliwości wykorzystania Internetu w kształtowaniu konkurencyjności współczesnego banku w Polsce (głównie w obszarze bankowości detalicznej), ale przede wszystkim dobitne podkreślenie, iż ...
34,40 zł
40,00 zł

Bankowość wczoraj i dziś

We współczesnym świecie system bankowy jest w zasadzie najpoważniejszym elementem, który zapewnia prawidłowe funkcjonowanie gospodarki i stanowi podstawowe ogniwo pośredniczące w procesie wymiany pomiędzy dostawcami dóbr i usług...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!