Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Tydzień Książki Naukowej »
MENU

Ciało w kulturze konsumpcji. Efektywność edukacji zdrowotnej na przykładzie sieci szkół promujących zdrowie(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Toruń, 2014

  • Autor: Anna Wójtewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 26,60 zł
24,54
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,06 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Ciało w kulturze konsumpcji. Efektywność edukacji zdrowotnej na przykładzie sieci szkół promujących zdrowie

Książka łączy perspektywę edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia z socjo-antropologicznymi rozważaniami na temat ciała w kulturze konsumpcji. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na wiele aktualnych pytań dotyczących systemu nauczania. Czy edukacja zdrowotna w obecnym kształcie wyposaża młodzież w umiejętności pozwalające bezpiecznie żyć i zrozumieć otoczenie? Czy umożliwia jej zaadaptowanie się do zmian społecznych i kreowanie własnej przyszłości? Czy szkoły promujące zdrowie dostarczają młodym ludziom wiedzy potrzebnej do funkcjonowania w społeczeństwie somatycznym? Czy program nauczania jest dostosowany do realiów społeczeństwa masowej konsumpcji, w którym wszystkie aspekty cielesności są przedmiotem nie tylko jednostkowej refleksji, ale podlegają też ocenie społecznej oraz stanowią przedmiot zainteresowania podmiotów rynkowych i mediów? Przeprowadzone przez autorkę badania są dowodem, że socjologiczna refleksja na temat ciała może znaleźć zastosowanie w promocji zdrowia, pokazują także kierunek, w jakim powinna zmierzać edukacja zdrowotna w kulturze konsumpcji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie / 9

Rozdział I
Tematyka ciała w naukach humanistycznych i społecznych / 19
1.1. Filozoficzna refleksja na temat doświadczania cielesności / 23
1.1.1. Kartezjański „duch w maszynie” / 24
1.1.2. Krytyka i konsekwencje dualizmu Kartezjańskiego w refleksji filozoficznej XVIII, XIX i XX wieku / 27
1.2. Ciało w socjologii i antropologii / 43
1.2.1. Antropologia ciała / 43
1.2.2. Socjologia ciała / 48
1.2.2.1. Znaczący „przedmiot” – włączenie ciała do systemu znaczeń społeczno-kulturowych / 53
1.2.2.2. Metodologiczne podejścia do badania ciała w społeczeństwie / 58
1.2.2.3. Koncepcja zarządzania ciałami Bryana S. Turnera / 66
1.2.2.4. Typologia ciała używanego w działaniu Arthura W. Franka / 70

Rozdział II
Ciało w kulturze konsumpcji a edukacja zdrowotna / 75
2.1. Status ciała w kulturze konsumpcji / 75
2.1.1. Ciało – kapitał i fetysz / 76
2.1.2. Adekwatne ciało jako warunek konsumpcji / 79
2.2. Kulturowe uwarunkowania zachowań związanych z ciałem i zdrowiem / 82
2.2.1. Zachowania związane ze zdrowiem / 82
2.2.2. Kontrola nad ciałem i zdrowiem w procesie konsumpcji / 85
2.2.3. Zarządzanie wrażeniem i kult młodości / 90
2.2.4. Troska o ciało i zdrowie jako elementy konsumpcyjnego stylu życia / 92
2.3. Socjalizacja w kulturze konsumpcji / 96
2.3.1. Młodzieżowa konsumpcja / 98
2.3.2. Seksualizacja kultury / 104
2.3.3. Rzeczywistość nastolatków, rzeczywistość szkoły / 107

Rozdział III
Edukacja zdrowotna w kontekście dorobku socjologii ciała / 115
3.1. Historia edukacji zdrowotnej w Polsce / 115
3.2. Edukacja zdrowotna w promocji zdrowia / 118
3.3. Podstawowe założenia edukacji zdrowotnej / 123
3.4. Europejska Sieć Szkół Promujących Zdrowie / 134
3.4.1. Historia szkół promujących zdrowie / 134
3.4.2. Program „Szkoły promujące zdrowie” w Polsce / 135
3.4.3. Program „Szkoły promujące zdrowie” w województwie kujawsko-pomorskim / 139
3.5. Ciało jako zagadnienie w edukacji zdrowotnej / 143
3.6. Socjologia ciała w edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia / 152

Rozdział IV
Metodologiczne podstawy badań / 159
4.1. Cel badań, problem i pytania badawcze / 161
4.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 162
4.3. Dobór próby / 168
4.4. Aranżacja i przebieg badań / 170

Rozdział V
Realia prowadzenia edukacji zdrowotnej a wpływ przemian społecznej roli ciała na młodzież – perspektywa nauczycieli szkół należących do SzPZ / 173
5.1. Obraz zaangażowania w realizację edukacji zdrowotnej w SzPZ / 173
5.2. „Programy to dulszczyzna w czystym wydaniu” / 177
5.3. Ograniczenia w prowadzeniu edukacji zdrowotnej / 182
5.4. Zagadnienia i działania podejmowane w ramach edukacji zdrowotnej / 186
5.5. Edukacja zdrowotna a przemiany społecznej roli ciała i kultura konsumpcji / 192
5.6. Wpływ przemian społecznej roli ciała na młodzież – opinie nauczycieli z SzPZ / 199
5.6.1. Przejawy zainteresowania ciałem / 200
5.6.2. Utożsamianie troski o ciało/wygląd z troską o zdrowie / 201
5.6.3. Źródła, z których młodzież czerpie wiedzę o zdrowiu i cielesności / 203
5.6.4. Postrzeganie atrakcyjności fizycznej jako jednego z warunków osiągnięcia sukcesu życiowego / 206
5.6.5. Zaburzenia odżywiania / 207
5.6.6. Seksualność / 211
5.7. Potrzeby szkoleniowe nauczycieli / 216
5.8. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna w kontekście regionalnym i lokalnym / 219

Rozdział VI
Realia prowadzenia edukacji zdrowotnej a przemiany społecznej roli ciała – perspektywa uczniów szkół należących do SzPZ / 227
6.1. Charakterystyka respondentów / 227
6.2. Wiedza na temat przynależności i działań prowadzonych w ramach szkół promujących zdrowie i zainteresowanie działaniami na rzecz zdrowia / 230
6.3. Ocena zagadnień realizowanych w ramach edukacji zdrowotnej / 244
6.4. Miejsce dla socjologii ciała w edukacji zdrowotnej / 247
6.5. Opinia uczniów o przygotowaniu nauczycieli do prowadzenia zajęć na temat roli ciała, poziomie umiejętności korzystania z pomocy naukowych i otwartości / 251
6.5.1. Aktualność posiadanej wiedzy / 252
6.5.2. Korzystanie z pomocy naukowych / 253
6.5.3. Otwartość, umiejętność podejmowania dyskusji / 254

Wnioski / 259
Aneks 1
Pytania badawcze i wskaźniki z odniesieniem do narzędzi badawczych / 267
Aneks 2
Dyspozycje do indywidulanego wywiadu pogłębionego / 269
Aneks 3
Kwestionariusz ankiety audytoryjnej / 271
Aneks 4
Wykaz respondentów – indywidulane wywiady pogłębione / 276
Aneks 5
Próba badawcza – ankieta audytoryjna / 278

Spis wykresów / 279
Spis tabel / 281
Spis rysunków / 283
Bibliografia / 285
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Kultura doświadczenia potocznego

Książka poświęcona analizie zjawisk znakowych, prezentująca obraz kultury, jaki wyłania się w ostatnich dziesięcioleciach w codziennych kontaktach współczesnego Polaka z poszczególnymi sferami życia codziennego, interpretowanymi jako nośn...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej - Krzysztof Krakowski: Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Józef Sowa: Edukacja dla przyszłości

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczni&...
23,00 zł

Chińska kultura symboliczna

Jest to pierwsza próba przybliżenia i wyjaśnienia symbolicznych treści i języka, jakim posługują się współcześni artyści chińscy. Książka pokazuje metamorfozę chińskiej kultury symbolicznej na przykładzie wybranych dzieł. Pośród an...
2,50 zł

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) - 19 Szkoła w języku, we wspomnieniach i w paragrafach

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak c...
3,00 zł

Droga powrotna od choroby do zdrowia - Droga powrotna. Rozdział 6

Kolejna książka autorstwa dr Ewy Danuty Białek p.t. DROGA POWROTNA OD CHOROBY DO ZDROWIA. Autentyczna historia sukcesu. Autorka, długoletni naukowiec w dziedzinie medycyny (immunologii i diagnostyki klinicznej), pierwszy w Polsce psychosyntetyk, a jedn...
2,50 zł

Spotkania międzykulturowe. T. 1: Literaturoznawstwo. Kultura - Poljski autori na hrvatskoj lutkarskoj sceni

Niniejszy zbiór artykułów, zgodnie z intencją jego twórców, ma przysłużyć się spotkaniom międzykulturowym Słowian. Oznacza to w praktyce, że jego adresatem są filolodzy – slawiści, natomiast autorami ci pracownicy ucze...
2,50 zł

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) - 06 Poetyckie reinterpretacje. Co zrobić z Lotem, jego żoną i córkami?

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak c...
20,00 zł

Edukacja Jutra. Aspekty edukacji szkolnej

(…) Nadeszły czasy, w których kompetencje oraz wykształcenie stały się wartością konieczną, a ich niepełny wymiar wzmaga potrzebę dokształcania się, doskonalenia i samokształcenia. Według K. Denka czasy, w których przyszło nam żyć,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!