Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wyd. 2. popr. - 01 Wprowadzenie: Sztuka życia w cyberkulturze; Rozdz. 1: Trzecia kultura a cyberkultura(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2018

  • Autor: Piotr Zawojski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,49 zł
2,24
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,25 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wyd. 2. popr. - 01 Wprowadzenie: Sztuka życia w cyberkulturze; Rozdz. 1: Trzecia kultura a cyberkultura

Cyberkultura i krytyczne studia nad jej historią oraz konstytuowaniem się jako nowego paradygmatu kulturowego stanowią jeden z najważniejszych fenomenów technospołeczeństwa, którego funkcjonowanie determinują nowe media cyfrowe oraz sieć. Fundamentalną tezą, wyznaczającą kierunek podejmowanych w niniejszej pracy teoretycznych i interpretacyjnych wysiłków, jest przekonanie, że cyberkultura opiera się na syntopii sztuki, nauki i technologii. Nim jednak zdefiniowana zostaje cyberkultura zarysowane są historyczne konteksty tego zjawiska. Koncepcje trzeciej kultury i Nowego Renesansu, zaproponowane przez Johna Brockmana, traktuję jako bazę teoretyczną dla formowania się społeczeństwa sieci. Cyberkulturę uznać należy za zwieńczenie procesów zapoczątkowanych w latach 60. wystąpieniami kontrkulturowymi. Rozdział drugi szeroko rozwija koncept syntopii sztuki, nauki i technologii. Sztuka technologii i technologie sztuki odwołują się do zaplecza naukowego, korzenie tego zjawiska tkwią w pierwszych manifestacjach sztuki komputerowej w latach 60. Po zdefiniowaniu cyberkultury w rozdziale trzecim w kolejnym rozpatrywane jest miejsce sztuki w cyberprzestrzeni i cyberkulturze. W rozdziale piątym przedstawione są kluczowe dla cybersztuki formy partycypacji, to znaczy zagadnienia interaktywności (i interpasywności), immersji i interfejsu. Rozdział szósty poświęcony jest teorii i praktyce dokumentacji oraz prezentacji sztuki mediów cyfrowych w dobie rewolucji informatycznej i telematycznej. Kluczowe pojęcia oddające zmieniające się warunki kultury zorientowanej dotychczas na magazynowaniu, a obecnie na transmisji danych, to immaterialność, meatmedialność i sieciowość. Archiwa bez fizycznej lokalizacji, platformy sieciowe przejmujące rolę galerii, muzeów, bibliotek i magazynów wyznaczają zupełnie nowe standardy myślenia o funkcjonowania sztuki w obiegu publicznym. W ostatnim rozdziale podejmowane są zagadnienia wirtualnych muzeów jako nowego terytorium sztuki, zarówno tej posługującej się tradycyjnymi mediami, jak i cybersztuki. Cyberkulturę traktuję w zakończeniu pracy jako rodzaj rewitalizacji ekonomii i kultury daru proklamującej w digitalnej rzeczywistości nową rewolucję życia codziennego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie
Sztuka życia w cyberkulturze / 7

Rozdział pierwszy
Trzecia kultura a cyberkultura / 19
1. Trzecia kultura albo nowy renesans / 19
2. Społeczeństwo sieci – rzeczywista wirtualność / 26
3. Od kontrkultury do cyberkultury / 37

Rozdział drugi
Syntopia sztuki, nauki i technologii / 42
1. Ars sine scientia nihil est / 42
2. Nauka jako praktyka estetyczna – sztuka jako praktyka badawcza / 56
3. Sztuka – nauka – technologia. Przekraczanie granic / 67

Rozdział trzeci
Cyberkultura – definiowanie nowego paradygmatu kultury / 77
1. Cyberprzestrzeń / 77
2. Cyberkultura – zakres zjawiska / 95

Rozdział czwarty
Cybersztuka jako ekspresja cyberkultury / 117
1. Estetyki cybersztuki / 117
2. Cybersztuka jako awangarda epoki cyfrowej / 135
3. Od teorii mediów do teorii software’u / 144

Rozdział piąty
Cybersztuka – formy partycypacji. Interaktywność. Immersja. Interfejs / 150
1. Interaktywność versus interpasywność / 150
2. Immersja zamiast iluzji? / 172
3. Ciało jako interfejs / 190

Rozdział szósty
Teoria i praktyka dokumentacji oraz prezentowania sztuki mediów cyfrowych / 208
1. Teoria. Immaterialność – metamedialność – sieciowość / 208
2. Praktyka. Archiwizacja, prezentacja i dyseminacja cybersztuki w sieci / 223
2.1. Database of Virtual Art / 228
2.2. ArtBase / 232
2.3. netzspannung.org / 238
2.4. Media Art Net / 241

Rozdział siódmy
Wirtualne muzea – nowe terytoria sztuki / 247
1. „Muzea bez ścian” w epoce cyfrowej / 247
2. Media niestałe i zmienne jako wyzwanie dla cybermuzeologii / 259
3. Artyści – kuratorzy – wirtualne muzea / 265

Zakończenie
Cyberkulturowa rewitalizacja ekonomii daru / 277

Posłowie do II wydania / 288
Bibliografia / 292
Indeks rzeczowy / 318
Indeks osobowy / 325
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

4,99 zł

Sztuka kochania

"Sztuka kochania przez wieki miała opinię książki zakazanej i niemoralnej, łacińskiego odpowiednika Kamasutry. Określenia ""pornografia"" czy ""wyuzdanie"" ucinały więc jakąkolwiek dyskusję na temat wartości...
14,30 zł

Materia sztuki

Książka stanowi plon XXXIV konferencji ogólnopolskiej, zorganizowanej przez Zakład Estetyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w cyklu corocznych Krakowskich Spotkań Estetycznych. Tym razem, w maju 2008, debatowano nad problemem w pewnym sensie uniwer...
45,00 zł

Cyfrowi Tubylcy. Socjopedagogiczne aspekty nowych technologii cyfrowych

Podjęta przez autorów problematyka - od lat szeroko poruszana w polskiej literaturze pedagogicznej - wychodzi poza ramy tej dziedziny nauki. Posługując się odniesieniami socjologicznymi i ekonomicznymi, a także medycznymi, pragniemy - na ile to ...
4,99 zł

O wpływie nauki na rozwój miłosierdzia

Dzieło autorstwa Elizy Orzeszkowej z 1876 roku. Eliza Orzeszkowa była zarówno jednym z pierwszych teoretyków pozytywizmu w Polsce, jak i najwybitniejszym twórcą tego okresu. Jej dzieciństwo przypadło na schyłek romantyzmu i w tym d...
38,00 zł

Socjologia życia religijnego

Publikacja jest zbiorową refleksją nad zjawiskami religii i religijności w Polsce. Przedstawia w jednym opracowaniu elementy socjologii religii wobec współczesnych wyzwań.
59,00 zł

Polityka a historia. ZSRR wobec nauki historycznej w Polsce w latach 1945-1964

"Jedną z najważniejszych zalet naukowego warsztatu dra Szumskiego jest jego wyjątkowo dobra znajomość archiwów postsowieckich w dzisiejszej Rosji. Te doświadczenia dr Szumski umiejętnie spożytkował w monografii (...), która przynosi ...
4,99 zł

Teoria bibliografii w II Rzeczypospolitej - 05 Rozdz. 5-6. Środowisko naukowe i zawodowe teoretyków bibliografii; Recepcja polskiej teorii bibliografii II Rzeczypospolitej po 1945 roku; Zakończenie

Publikacja jest poświęcona teorii bibliografii – dziedzinie wiedzy, która rozwija się od czasów starożytnych, ale w wieku XIX stała się nauką, a nie tylko zespołem umiejętności służących zestawianiu piśmiennictwa. Przedstawiono dzie...
5,99 zł

Nauka jazdy

Nowelka złożona z krótkich opowiadań opublikowana w wydawnictwie podziemnym. Jest lato tuż po wojnie, trwa Olimpiada, w Polsce rozpoczynają się procesy czerwcowe. Dwoje Polaków wyjechało w okolice Drezna na zbieranie czereśni. Zażywają wo...
2,50 zł

Kultury i krajobrazy pamięci - 06 Izabela Terela: Relikty żydowskie w krajobrazach pamięci centralnej Polski

Kultury i krajobrazy pamięci to zbiór artykułów podejmujących refleksję wokół pamięci społecznej i tożsamości. Zasadniczo studia te odwołują się do kategorii przestrzennych: krajobraz kulturowy, lokalizacja znacząca, topografia mie...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!