Dydaktyka klasy interaktywnej
Procesy edukacyjne w dzisiejszych czasach nie są jedynie zwykłym przekazem treści akademickich czy programów nauczania deklarowanych przez ministerstwa edukacji każdego kraju; procesy te odpowiadają kontekstom geograficznym, społecznym, historycznym, etc., dlatego też konieczne jest ponowne przemyślenie działań edukacyjnych pod kątem osób, które stale przebywają w klasie, uczniów o różnych scenariuszach, z różnymi oczekiwaniami, zainteresowaniami i potrzebami.Przedstawione poniżej dokumenty opierają się na refleksji teoretycznej i są przyczynkiem do propozycji dynamizowania i innowacyjności edukacji w obecnych czasach. Czytelnik znajdzie trzy propozycje programowe do analizy i produkcji działań, które obracają się wokół nauczania języka hiszpańskiego, warsztatu literackiego i produkcji kreatywnego pisania. Podstawowym kontekstem jest myśl w Ekwadorze i w UNAE (Narodowy Uniwersytet Edukacji), znajdujący się w prowincji Canar.