Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Wyprawka szkolna »
MENU

Dydaktyka specjalna(Miękka)

Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych

4.00  [ 8 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
48,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 20,70 zł
Stan magazynowy:Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa gratis dla paczek o wartości od 200 zł.
Płatność elektroniczna (PayU, BLIK)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
3,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,99 zł
Kurier pocztowy
9,99 zł
Paczkomaty InPost
9,99 zł
Kurier
14,99 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
6,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,99 zł
Kurier pocztowy
12,99 zł
Kurier
17,99 zł

Dydaktyka specjalna

Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych – różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.

W ramach dydaktyk specjalistycznych zdefiniowanych analizowana jest sytuacja uczniów z:

  • niepełnosprawnością intelektualną (dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną),
  • niepełnosprawnością wzrokową (tyflodydaktyka),
  • niepełnosprawnością słuchową (surdodydaktyka),
  • niepełnosprawnością ruchową (dydaktyka terapeutyczno-lecznicza),
  • z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dydaktyka resocjalizacyjna),
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dydaktyka korekcyjna).

Wśród dydaktyk specjalistycznych niezdefiniowanych zostały podjęte zagadnienia dydaktyczne ukierunkowane na uczniów:

  • szczególnie uzdolnionych,
  • ze spektrum autyzmu,
  • nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi,
  • z zaburzeniami mowy,
  • ujawniających problemy edukacyjne uwarunkowane środowiskowo.

W części poświęconej dydaktykom specjalistycznym niedookreślonym omówiono sytuację uczniów głuchoniewidomych i z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością oraz uczniów z rzadkimi zaburzeniami genetycznymi.

Wykładnią dla analiz i prezentacji podjętych w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w tej książce, jest konwencja przyjęta w publikacji Dydaktyka specjalna – od wzorca do interpretacji.



Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji

Publikację należy uznać za ciekawą, wnoszącą wiele w zakresie treści i podejść. Ma wiele elementów nowatorskich, które pozwolą na pełniejsze i bardziej precyzyjne rozumienie problemów pedagogiki specjalnej. To pozycja, która powinna się spotkać z zainteresowaniem nie tylko środowiska pedagogicznego, lecz także psychologów, socjologów, logopedów oraz przedstawicieli nauk medycznych.
prof. dr hab. Jacek J. Błeszyński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Książka z pewnością będzie interesująca zarówno dla nauczycieli akademickich zajmujących się dydaktyką i badaniami naukowymi, jak i dla nauczycieli pracujących bezpośrednio z uczniami, których potrzeby edukacyjne wymagają od nich specjalnego przygotowania. Z pewnością trafi do kanonu lektur obowiązkowych przeznaczonych dla studentów studiów pedagogicznych, ponieważ powinni oni poznać specyfikę kształcenia specjalnego. Będzie stanowić również konieczne źródło wiedzy dla studentów kierunku pedagogika specjalna.
dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, UKSW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Joanna Głodkowska

- profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”.  W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Inni Klienci oglądali również

    Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

    Materiały są przeznaczone do prowadzenia zajęć na kierunkach pedagogicznych i innych kierunkach kształcenia o specjalności nauczycielskiej, dla których Standardy kształcenia* przewidują kształcenie w zakresie dydaktyki ogólnej.

    Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej 11/2015

    terdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej” to czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki specjalnej, łączącej wiedzę z obszaru nauk humanistycznych, społecznych i medycznych. Jego zadaniem jest szeroko rozumiana...

    Tajne wojny służb specjalnych II RP

    Książka Tajne wojny służb specjalnych II RP. Działalność Ekspozytury nr 2 Oddziału II Sztabu Głównego WP w latach 30. XX w. autorstwa Roberta Witaka jest pierwszym opracowaniem dotyczącym historii i zadań realizowanych przez Ekspozyturę nr 2 (19...

    Status ustrojowy polskich służb specjalnych po 1989 roku

    Monografia jest interesującym i dojrzałym studium na temat służb specjalnych III Rzeczypospolitej Polskiej, ukazuje ich ewolucję w kontekście zmian politycznych, a także pośrednio uwikłanie w politykę. Świadczy o erudycji Autora oraz o jego zdolności z...

    Wrzesień 1939 r Z perspektywy służb specjalnych II Rzeczypospolitej

    SPIS TREŚCI; Robert Majzner, Rola i zadania służb specjalnych II Rzeczypospolitej w ramach przygo­towań wojennych – zarys problematyki; Marek Kornat, Polska służba zagraniczna i wywiad w obliczu rozbioru państwa w 1939...

    Pewny Start Dzisiaj w szkole Specjalne potrzeby edukacyjne Pakiet

    Materiały dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Zestaw zawiera:Poznajemy siebie Karty pracyUczymy się Karty pracyWiemy więcej K...

    Dywersja i sabotaż Polskie działania specjalne 1918-1939

    Niekonwencjonalne formy prowadzenia wojen i walki zbrojnej znane były już w starożytności. Dwudziesty wiek to liczne działania nieregularne w formie partyzantki prowadzonej w II wojnie światowej przeciwko okupacyjnym wojskom niemieckim, a po zakończeni...

    Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii

    Miłość rodzicielska jest miłością bezwarunkową, a jej kształt wyznacza oddanie i poświęcenie, tym większy więc strach i niepokój, gdy coś idzie nie tak, gdy rozwój malucha nie podąża utartymi ścieżkami. Jednak w przekonaniu Autorek Dzieck...

    Od teorii stopni formalnych do teorii komunikacji i dialogu w dydaktyce szkolnej i katechetycznej

    W toku analizy rozwoju teoretycznych podstaw procesu nauczaniauczenia się Grzegorz Łuszczak zwrócił uwagę zarówno na zbieżne płaszczyzny rozwoju dydaktyki szkolnej i dydaktyki katechetycznej (dydaktyki nauczania religii), jak i elementy r...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!