Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Dydaktyka specjalna(Miękka)

Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych

3.70  [ 9 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
51,75
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,25 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł

Dydaktyka specjalna

Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych – różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.

W ramach dydaktyk specjalistycznych zdefiniowanych analizowana jest sytuacja uczniów z:

  • niepełnosprawnością intelektualną (dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną),
  • niepełnosprawnością wzrokową (tyflodydaktyka),
  • niepełnosprawnością słuchową (surdodydaktyka),
  • niepełnosprawnością ruchową (dydaktyka terapeutyczno-lecznicza),
  • z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dydaktyka resocjalizacyjna),
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dydaktyka korekcyjna).

Wśród dydaktyk specjalistycznych niezdefiniowanych zostały podjęte zagadnienia dydaktyczne ukierunkowane na uczniów:

  • szczególnie uzdolnionych,
  • ze spektrum autyzmu,
  • nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi,
  • z zaburzeniami mowy,
  • ujawniających problemy edukacyjne uwarunkowane środowiskowo.

W części poświęconej dydaktykom specjalistycznym niedookreślonym omówiono sytuację uczniów głuchoniewidomych i z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością oraz uczniów z rzadkimi zaburzeniami genetycznymi.

Wykładnią dla analiz i prezentacji podjętych w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w tej książce, jest konwencja przyjęta w publikacji Dydaktyka specjalna – od wzorca do interpretacji.



Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji

Publikację należy uznać za ciekawą, wnoszącą wiele w zakresie treści i podejść. Ma wiele elementów nowatorskich, które pozwolą na pełniejsze i bardziej precyzyjne rozumienie problemów pedagogiki specjalnej. To pozycja, która powinna się spotkać z zainteresowaniem nie tylko środowiska pedagogicznego, lecz także psychologów, socjologów, logopedów oraz przedstawicieli nauk medycznych.
prof. dr hab. Jacek J. Błeszyński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Książka z pewnością będzie interesująca zarówno dla nauczycieli akademickich zajmujących się dydaktyką i badaniami naukowymi, jak i dla nauczycieli pracujących bezpośrednio z uczniami, których potrzeby edukacyjne wymagają od nich specjalnego przygotowania. Z pewnością trafi do kanonu lektur obowiązkowych przeznaczonych dla studentów studiów pedagogicznych, ponieważ powinni oni poznać specyfikę kształcenia specjalnego. Będzie stanowić również konieczne źródło wiedzy dla studentów kierunku pedagogika specjalna.
dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, UKSW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Joanna Głodkowska

- profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”.  W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.

Inni Klienci oglądali również

Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

Materiały są przeznaczone do prowadzenia zajęć na kierunkach pedagogicznych i innych kierunkach kształcenia o specjalności nauczycielskiej, dla których Standardy kształcenia* przewidują kształcenie w zakresie dydaktyki ogólnej.
15,00 zł

Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej 11/2015

terdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej” to czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki specjalnej, łączącej wiedzę z obszaru nauk humanistycznych, społecznych i medycznych. Jego zadaniem jest szeroko rozumiana...

Tajne wojny służb specjalnych II RP

Książka Tajne wojny służb specjalnych II RP. Działalność Ekspozytury nr 2 Oddziału II Sztabu Głównego WP w latach 30. XX w. autorstwa Roberta Witaka jest pierwszym opracowaniem dotyczącym historii i zadań realizowanych przez Ekspozyturę nr 2 (19...
Produkt
niedostępny

Wrzesień 1939 r Z perspektywy służb specjalnych II Rzeczypospolitej

SPIS TREŚCI; Robert Majzner, Rola i zadania służb specjalnych II Rzeczypospolitej w ramach przygo­towań wojennych – zarys problematyki; Marek Kornat, Polska służba zagraniczna i wywiad w obliczu rozbioru państwa w 1939...
191,04 zł

Pewny Start Dzisiaj w szkole Specjalne potrzeby edukacyjne Pakiet

Materiały dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Zestaw zawiera:Poznajemy siebie Karty pracyUczymy się Karty pracyWiemy więcej K...

Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii

Miłość rodzicielska jest miłością bezwarunkową, a jej kształt wyznacza oddanie i poświęcenie, tym większy więc strach i niepokój, gdy coś idzie nie tak, gdy rozwój malucha nie podąża utartymi ścieżkami. Jednak w przekonaniu Autorek Dzieck...

Od teorii stopni formalnych do teorii komunikacji i dialogu w dydaktyce szkolnej i katechetycznej

W toku analizy rozwoju teoretycznych podstaw procesu nauczaniauczenia się Grzegorz Łuszczak zwrócił uwagę zarówno na zbieżne płaszczyzny rozwoju dydaktyki szkolnej i dydaktyki katechetycznej (dydaktyki nauczania religii), jak i elementy r...

Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego

Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziec...

Słownik pedagogiki specjalnej

Słownik zawiera:hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności;patologii i profilaktyki rozwoju;edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medy...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!