Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa juz od 3,99 zl

Prezent do wyboru

Dydaktyka specjalna

Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Wkrótce
w sprzedaży
Dodaj do schowka
Uwaga! ten produkt jest zapowiedzią i na razie nie jest sprzedawany
Data premiery: 25.09.2017

Dydaktyka specjalna

Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych – różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.

W ramach dydaktyk specjalistycznych zdefiniowanych analizowana jest sytuacja uczniów z:

  • niepełnosprawnością intelektualną (dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną),
  • niepełnosprawnością wzrokową (tyflodydaktyka),
  • niepełnosprawnością słuchową (surdodydaktyka),
  • niepełnosprawnością ruchową (dydaktyka terapeutyczno-lecznicza),
  • z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dydaktyka resocjalizacyjna),
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dydaktyka korekcyjna).

Wśród dydaktyk specjalistycznych niezdefiniowanych zostały podjęte zagadnienia dydaktyczne ukierunkowane na uczniów:

  • szczególnie uzdolnionych,
  • ze spektrum autyzmu,
  • nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi,
  • z zaburzeniami mowy,
  • ujawniających problemy edukacyjne uwarunkowane środowiskowo.

W części poświęconej dydaktykom specjalistycznym niedookreślonym omówiono sytuację uczniów głuchoniewidomych i z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością oraz uczniów z rzadkimi zaburzeniami genetycznymi.

Wykładnią dla analiz i prezentacji podjętych w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w tej książce, jest konwencja przyjęta w publikacji Dydaktyka specjalna – od wzorca do interpretacji.



Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Joanna Głodkowska

- profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”.  W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!