Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Dydaktyka specjalna(Miękka)

Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych

3.30  [ 11 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
56,58
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,42 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!
Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Dydaktyka specjalna

Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych – różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.

W ramach dydaktyk specjalistycznych zdefiniowanych analizowana jest sytuacja uczniów z:

  • niepełnosprawnością intelektualną (dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną),
  • niepełnosprawnością wzrokową (tyflodydaktyka),
  • niepełnosprawnością słuchową (surdodydaktyka),
  • niepełnosprawnością ruchową (dydaktyka terapeutyczno-lecznicza),
  • z niedostosowaniem społecznym lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dydaktyka resocjalizacyjna),
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dydaktyka korekcyjna).

Wśród dydaktyk specjalistycznych niezdefiniowanych zostały podjęte zagadnienia dydaktyczne ukierunkowane na uczniów:

  • szczególnie uzdolnionych,
  • ze spektrum autyzmu,
  • nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi,
  • z zaburzeniami mowy,
  • ujawniających problemy edukacyjne uwarunkowane środowiskowo.

W części poświęconej dydaktykom specjalistycznym niedookreślonym omówiono sytuację uczniów głuchoniewidomych i z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością oraz uczniów z rzadkimi zaburzeniami genetycznymi.

Wykładnią dla analiz i prezentacji podjętych w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w tej książce, jest konwencja przyjęta w publikacji Dydaktyka specjalna – od wzorca do interpretacji.



Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji

Publikację należy uznać za ciekawą, wnoszącą wiele w zakresie treści i podejść. Ma wiele elementów nowatorskich, które pozwolą na pełniejsze i bardziej precyzyjne rozumienie problemów pedagogiki specjalnej. To pozycja, która powinna się spotkać z zainteresowaniem nie tylko środowiska pedagogicznego, lecz także psychologów, socjologów, logopedów oraz przedstawicieli nauk medycznych.
prof. dr hab. Jacek J. Błeszyński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Książka z pewnością będzie interesująca zarówno dla nauczycieli akademickich zajmujących się dydaktyką i badaniami naukowymi, jak i dla nauczycieli pracujących bezpośrednio z uczniami, których potrzeby edukacyjne wymagają od nich specjalnego przygotowania. Z pewnością trafi do kanonu lektur obowiązkowych przeznaczonych dla studentów studiów pedagogicznych, ponieważ powinni oni poznać specyfikę kształcenia specjalnego. Będzie stanowić również konieczne źródło wiedzy dla studentów kierunku pedagogika specjalna.
dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, UKSW
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Joanna Głodkowska

- profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”.  W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.

Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

Materiały są przeznaczone do prowadzenia zajęć na kierunkach pedagogicznych i innych kierunkach kształcenia o specjalności nauczycielskiej, dla których Standardy kształcenia* przewidują kształcenie w zakresie dydaktyki ogólnej.
15,00 zł

Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej 11/2015

terdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej” to czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki specjalnej, łączącej wiedzę z obszaru nauk humanistycznych, społecznych i medycznych. Jego zadaniem jest szeroko rozumiana...

Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii

Miłość rodzicielska jest miłością bezwarunkową, a jej kształt wyznacza oddanie i poświęcenie, tym większy więc strach i niepokój, gdy coś idzie nie tak, gdy rozwój malucha nie podąża utartymi ścieżkami. Jednak w przekonaniu Autorek Dzieck...

Od teorii stopni formalnych do teorii komunikacji i dialogu w dydaktyce szkolnej i katechetycznej

W toku analizy rozwoju teoretycznych podstaw procesu nauczaniauczenia się Grzegorz Łuszczak zwrócił uwagę zarówno na zbieżne płaszczyzny rozwoju dydaktyki szkolnej i dydaktyki katechetycznej (dydaktyki nauczania religii), jak i elementy r...

Słownik pedagogiki specjalnej

Słownik zawiera:hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności;patologii i profilaktyki rozwoju;edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medy...
39,00 zł

Bibliografie specjalne

Tom 35. serii "Media początku XXI wieku".Autorom zebranych w tomie artykułów przyświecał cel podjęcia dyskusji nad rolą, znaczeniem i współczesnym instrumentarium bibliografii – tej szczególnej formy kom...

Druty ze stali i stopów specjalnych

Książka stanowi kompendium najnowszej wiedzy o procesach ciągnienia drutów ze stali stopowych. Zawiera podstawy teoretyczne procesów ciągnienia drutów, opis konwencjonalnych i niekonwencjonalnych metod ciągnienia, szczegółowy opis maszyn ciągarski...

W kręgu problemów edukacji i dydaktyki polonistycznej na łamach czasopisma Nowe Tory (1906-1914)

Miesięcznik „Nowe Tory” był jednym z ogniw szybkiego rozkwitu polskiej myśli pedagogicznej w Królestwie Polskim oraz dynamicznego rozwoju prądów w nauczaniu literatury ojczystej i języka narodowego w zaborze rosyjskim. Periody...

Pociągi pod specjalnym nadzorem

- To było tak - opowiadałem wprost w ucho pana zawiadowcy. - Ostatni nocny pociąg osobowy już odjechał, a od zmierzchu siedziała z nami w kancelarii dyżurnego ruchu pewna wytworna dama, pijąc wino i paląc papierosy. Przed północą dyżurny ruchu, ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!