MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Dziecko – język – tekst - 25 Odbiór poezji Czesława Miłosza wśród uczniów szkoły podstawowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dziecko – język – tekst - 25 Odbiór poezji Czesława Miłosza wśród uczniów szkoły podstawowej

W środowiskach badaczy kultury dziecięcej wielokrotnie zgłaszano potrzeby zintegrowania działań naukowych, odnoszących się do dziecka jako odbiorcy i nadawcy, a także do planowych działań edukacyjnych w zmieniającej się rzeczywistości. Autorzy opracowań zamieszczonych w książce Dziecko – język – tekst żywo odpowiadają na te potrzeby. Jak pisze recenzent tomu, Profesor Jadwiga Kowalikowa, „zawarta w tytule triada jest zarazem osią konstrukcyjną całego makrotekstu”.
Problematyka tomu obejmuje więc zagadnienia różnorodności kulturowego świata dziecka w sposób interdyscyplinarny, naświetla je z wielu perspektyw badawczych: psychologicznej, terapeutycznej, językoznawczej, literaturoznawczej, tekstologicznej i dydaktycznej. Na jego zawartość składają się opisy możliwości lingwistycznych dziecka jako twórcy i odbiorcy komunikatów literackich i nieliterackich; rozważania nad charakterystycznymi dla „literatury czwartej” kodami werbalnymi i pozawerbalnymi, nad zagadnieniami intertekstualności w tekstach dla dzieci i młodzieży, nad korzystaniem z dyskursu metaliterackiego, parodii oraz groteski. Kolejnym obszarem rozważań, zakreślonym przez badaczy, jest wspieranie rozwoju dziecka przez działania dydaktyczne na wszystkich poziomach kształcenia.
„Autorzy poszczególnych prac zarazem opisują określone zjawiska, jak i podpatrują i wyjaśniają procesy ich powstawania” – stwierdza dalej Recenzent tomu. Jego wartość stanowi konfrontacja rozmaitych postaw badawczych, zetknięcie często zdecydowanie odmiennych zapatrywań na te same kwestie. Jako taka, książka Dziecko – język – tekst może zainteresować wszystkich, dla których dziecko pozostaje wciąż nieuchwytnym fenomenem: pedagogów, znawców literatury dziecięcej, dydaktyków, psychologów, językoznawców, a także nauczycieli.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek) / 9
Helena Synowiec: Problemy języka i tekstu wypowiedzi uczniowskich na łamach „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” / 13

Część I
Dziecko — tekst — przeżycie
Maria Jędrychowska: Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej / 29
Zofia Adamczykowa: Język dziecka jako kod poetycki wierszy dziecięcych / 41
Alicja Baluch: Paralelizmy w baśni i rysunkach dziecka (na podstawie Siedmiu przygód Sindbada Żeglarza) / 56
Iwona Gralewicz-Wolny: Dziecko — tekst — język. Książka w terapii opóźnionego rozwoju mowy / 65
Krystyna Koziołek: Dydaktyka zachwytu / 74

Część II
Dziecko i język
Krystyna Gąsiorek: „Fantazjowanie” w definicjach dziecięcych (na przykładzie nazw wartości) / 85
Olga Przybyla: Słowo (od)czytane i słowo w zabawie w stymulowaniu rozwoju mowy i języka dziecka / 97
Anna Guzy: Kompetencja tekstotwórcza a wyobraźnia i orientacja przestrzenna uczniów klas III / 110
Anna Zadęcka-Cekiera: Humor w języku uczniów klas II i III szkoły podstawowej / 123
Zofia Pomirska: Charakterystyka usterek językowych w wypowiedziach uczestników programu telewizyjnego Duże dzieci / 132
Alicja Podstolec: „Objawienie […] obchodzone jest na pamiątkę Jezusa Chrystusa...”, czyli o symultaniczności w pisanych tekstach uczniowskich / 147
Anna Wileczek: Figury autentyczności w socjolekcie młodzieżowym / 155

Część III
Dziecko i tekst
Krystyna Heska-Kwaśniewicz: Poetycka lekcja czułości. O poezji Emilii Waśniowskiej / 169
Bronisława Kulka: Semantyka i funkcje barw w poezji dla dzieci / 183
Ewa Ogłoza: Oczy ropuchy i muchy. Dwie opowieści o dorastaniu / 202
Katarzyna Wądolny-Tatar: Intertekstualny charakter wierszy Wandy Chotomskiej / 213
Bernadeta Niesporek-Szamburska: Dziecięce zabawy językiem a gry językowe w poezji dla dzieci / 230
Małgorzata Chrobak: Gra czy zabawa? Obecność groteski w literaturze dziecięco-młodzieżowej na przykładzie twórczości Roalda Dahla / 245
Karolina Jędrych: Twarz znana, twarz nieznana. O tetralogii Brzydcy Scotta Westerfelda / 258
Marta Szymańska: Retoryka jako narzędzie interpretowania i kreowania dziecięcego świata w literaturze — Rene Goscinny’ego, Jeana-Jacaues’a
Sempe’a Nowe przygody Mikołajka / 269
Danuta Krzyżyk: Pieśni dla Dziecka i o Dziecku. Cud narodzin Boga w kolędach polskich (wybrane motywy)  / 280

Część IV
Dziecko i tekst w dyskursie dydaktycznym
Edward Polański, Jolanta Bujak-Lechowicz: Dziecko wobec tekstów kultury a świat wartości — ujęcie kognitywne / 295
Jolanta Machowska-Gąsior: Procesy mereologiczne w intersemiotycznym dyskursie wczesnoszkolnym / 305
Angelika Matuszek: Odbiór poezji Czesława Miłosza wśród uczniów szkoły podstawowej / 318
Danuta Łazarska: Czym dla ucznia gimnazjum może być tekst literacki? / 334
Grażyna Różańska: „Czytanie obrazu” w gimnazjalnej edukacji polonistycznej / 346
Renata Kowalczyk: Zabawa (ze) słowami w edukacji kulturowej dzieci i młodzieży / 358
Małgorzata Wójcik-Dudek: Andersen w teatrze, czyli jak licealiści czytają Królową Śniegu / 370
Eugeniusz Szymik: Drama w edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie tekstów dla dzieci) / 380
Noty o Autorach / 391
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

16,00 zł
20,00 zł

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym

Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w kt&oa...
37,84 zł
44,00 zł

Obowiązek alimentacyjny oraz opieka nad małoletnim dzieckiem. Aspekty prawne i procedury przyznawania świadczeń

Stan prawny: 2010Publikacja zawiera analizę zagadnień związanych z obowiązkiem alimentacyjnym, władzą rodzicielską oraz opieką nad małoletnim dzieckiem, jak również omówienie treści obowiązku alimentacyjnego i jego zakresu,...
17,96 zł
19,95 zł

Poezja się nie sprzedaje

Marcin Byliński (1985) – absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. Debiutował w 2007 roku opowiadaniem Nasze miejsce w historii w czasopiśmie studenckim Makulatura. W 2009 roku nakładem wydawnictwa Uguisu w Antologii Pieśni Końca wyszło jego...
39,95 zł
44,39 zł

Niemiecki dla dzieci. Dziadek do orzechów. Wwydanie dwujęzyczne, ilustrowane

Wydanie niemiecko-polskie. Wyobraźnia jest jednym z najpiękniejszych darów, jakie otrzymaliśmy. Wiedzieli o tym najznamienitsi artyści – pisarze i ilustratorzy. Posługiwali się nią mistrzowsko i po...
31,99 zł
39,99 zł

Matura z matematyki: przystępnie, szczegółowo Vademecum z zakresu podstawowego

Matematyka: przystępnie, szczegółowo. Vademecum z zakresu podstawowego" powstała w oparciu o wymagania szczegółowe programu nauczania dla klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, na podstawie których układane są pytania na egz...
17,60 zł
22,00 zł

Wybrane aspekty rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku

Każdy z siedmiu rozdziałów tej książki dotyczy wybranej sfery rozwojui stanowi osobną, spójną wewnętrznie całość, może więc być traktowanyprzez odbiorców zainteresowanych daną dziedziną rozwoju jako samodzielnytek...
32,00 zł
40,00 zł

Język polski. Wykłady z metodyki

Język polski traktujemy nieco po macoszemu. Ostatecznie – każdy umie mówić i pisać po polsku, a jeśli nawet tylko tak nam się zdaje, to przecież inni uważają podobnie, więc problem znika sam z siebie. Język polski na tle innych szkolnych p...
17,60 zł
22,00 zł

Język angielski - Ilustrowany Słowniczek Tematyczny

UWAGA! Pliki są w formacie PDF i nie można ich edytować, a jedynie drukować.Słowniczek adresowany jesy do uczniów szkół podstawowych oraz osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z językiem angielskim. Sło...
3,60 zł
4,00 zł

Nego smutna historia o zniszczeniu dziecka przez szkołę

„Nad Inowrocławiem wisiała księżycowa noc sierpniowa, jedna z tych nocy, co, chociaż jasne, mają tyle smutku i melancholii, że psy spać nie chcą — i wyją przeciągle. Ludzie tak nie czynią, może jedynie dlatego, że pies, gdy mu się wyć chce,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!