E-learning dla dorosłych
Z recenzji dr. hab. Macieja Tanasia, prof. APS: ... w czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy „E-learning dla dorosłych” pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez wątpienia praca ta należy do najlepszych podręczników kształcenia zdalnego realizowanego z wykorzystaniem komputerów i sieci. Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki oraz znaczna liczba adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7930-134-8
- ISBN druku: 978-83-7641-513-0
- EAN: 9788376415130
- Liczba stron: 243
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
Rozdział 1. Człowiek dorosły w sytuacji ustawicznego uczenia się1.1. Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie współczesnego świata1.2. Człowiek dorosły w sytuacji uczenia się – czynniki indywidualne w uczeniu się dorosłych1.3. Internet w edukacji dorosłych1.4. Progi, bariery i ich przezwyciężanie
Blok aktywizującyPytania i zadaniaProponowane lekturyRozdział 2. E-learning jako sposób edukacji dorosłych2.1. Czym jest e-learning2.2. Z historii nauczania i uczenia się na odległość2.3. E-learning a rozwój kapitału ludzkiego w firmie i organizacji – analiza potrzeb2.4. Jak wybrać kurs on-line?Blok aktywizującyPytania i zadaniaProponowane lekturyRozdział 3. Proces tworzenia e-learningu3.1. Model kształcenia w e-learningu3.2. Systemy e-learningowe – charakterystyka wybranych platform3.3. Etapy tworzenia e-learningu3.4. Oprogramowanie wspomagające proces tworzenia e-learningu3.5. Planowanie kosztów w e-learninguBlok aktywizującyPytania i zadaniaPropozycje lekturyRozdział 4. Projektowanie i tworzenie szkolenia metodą e-learningu4.1. Projekt i scenariusz poszczególnych jednostek dydaktycznych (sesji, bloków itp.)4.2. Elementy e-learningu4.3. Webcasting, czyli coś prawie z przyszłości4.4. Metody wspierania e-learningu4.5. Prawo a e-learning4.6. Otwarte zasoby edukacyjneBlok aktywizującyPytania i zadaniaProponowane lekturyRozdział 5. Wdrożenie i prowadzenie kursu on-line5.1. Nauczyciel w e-learningu5.2. Prowadzenie kursów on-line dla dorosłych5.3. E-learning dla seniorów5.4. Uwagi o witrynach e-learningowych5.5. Etyczne aspekty e-learningu5.6. NetykietaBlok aktywizującyPytania i zadaniaProponowane lekturyRozdział 6. Ocena, ewaluacja, badania w e-learningu6.1. Funkcje oceny w kształceniu dorosłych6.2. Narzędzia kontroli wiedzy i oceny w e-learningu6.3. Ewaluacja – jej rodzaje i rola w e-learningu6.4. Jakość i standard w e-learningu6.5. Pedagogiczne i andragogiczne badania e-learninguBlok aktywizującyPytania i zadaniaPolecane lekturyRozdział 7. W kierunku kształcenia komplementarnego7.1. Istota kształcenia komplementarnego7.2. Zasady kształcenia komplementarnego7.3. Nauczyciel i uczeń w koncepcji kształcenia komplementarnegoBlok aktywizującyPytania i zadaniaPolecane lekturyZakończenie – zachęta do e-learningu