ECDL Advanced na skróty. Edycja 2015. Sylabus v. 2.0
Certyfikat ECDL Advanced (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Poziom zaawansowany) to cztery egzaminy praktyczne z zakresu: przetwarzania tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, użytkowania baz danych oraz grafiki menedżerska i prezentacyjna. Certyfikat ECDL Advanced potwierdza zdobycie umiejętności obsługi programów użytkowych zgodnie z międzynarodowym systemem szkoleń. W Polsce licencji na szkolenia udziela Polskie Towarzystwo Informatyczne (PTI), ono także wydaje certyfikaty. Każdy z egzaminów zdawany jest niezależnie od innego, nie jest też wymagane posiadanie jakichkolwiek certyfikatów ECDL. Po zdaniu każdego egzaminu może być wydany oddzielny Certyfikat ECDL Profile z określonego modułu. Egzaminy te są stworzone z myślą o zaawansowanych użytkownikach aplikacji biurowych oraz informatykach, w szczególności pracujących w grupach wsparcia (help deskach), którzy pomagają użytkownikom rozwiązywać problemy z eksploatacją oprogramowania biurowego. Książka wychodzi naprzeciw wymogom certyfikatu ECDL Advanced, Syllabus v. 2.0. Oparta jest na praktycznych przykładach. Treści zawarte w książce są instruktażem i opisem zadań praktycznych wykonywanych w aplikacjach pakietu Microsoft Office 2013. Książka w prosty sposób przedstawia najważniejsze zagadnienia zgodne z wymogami do certyfikatu ECDL Advanced. Książka jest objęta patronatem ECDL.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18577-0
- ISBN druku: 978-83-01-18413-1
- Liczba stron: 568
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 1. Przetwarzanie tekstu 11 1.1. Formatowanie 11 1.1.1. Tekst 11 1.1.2. Akapity 25 1.1.3. Style 34 1.1.4. Kolumny 39 1.2. Tabele 43 1.3. Odwołania 58 1.3.1. Przypisy końcowe i dolne, podpisy 58 1.3.2. Spisy i indeksy 67 1.3.3. Zakładki i odsyłacze 77 1.4. Zwiększanie wydajności pracy 83 1.4.1. Pola 83 1.4.2. Formularze i szablony 92 1.4.3. Korespondencja seryjna 101 1.4.4. Łączenie, linkowanie 109 1.4.5. Automatyzacja 120 1.5. Współpraca przy edycji 133 1.5.1. Śledzenie i podgląd zmian 133 1.5.2. Dokument główny 139 1.5.3. Ochrona 147 1.6. Końcowa obróbka dokumentu 150 1.6.1. Sekcje 150 1.6.2. Ustawienia dokumentu 156 Przykładowy test egzaminacyjny – MS Word 2013 161 2. Arkusze kalkulacyjne 163 2.1. Formatowanie 163 2.1.1. Komórki 163 2.1.2. Arkusze 181 2.2. Odwołania 187 2.2.1. Użycie funkcji i definiowanie formuł 187 2.2.2. Odnośniki, powiązania, import danych 233 2.3. Wykresy 238 2.3.1. Tworzenie wykresów 238 2.3.2. Formatowanie wykresów 247 2.4. Analiza 254 2.4.1. Tabele przestawne, analiza wielowymiarowa 254 2.4.2. Sortowanie i filtrowanie 268 2.4.3. Scenariusze 285 2.5. Sprawdzanie i inspekcja 290 2.5.1. Sprawdzanie 290 2.5.2. Inspekcja 294 2.6. Zwiększanie wydajności 298 2.6.1. Nazwy zakresów komórek 298 2.6.2. Wklejanie specjalne 301 2.6.3. Szablony 305 2.6.4. Odnośniki, powiązania, import danych 308 2.6.5. Automatyzacja 321 2.7. Praca grupowa 325 2.7.1. Śledzenie zmian 325 2.7.3. Ochrona 335 Przykładowy test egzaminacyjny – MS Excel 2013 340 3. Bazy danych 341 3.1. Bazy danych – pojęcia podstawowe 341 3.1.1. Projektowanie i stosowanie baz danych 341 3.2. Tabele i relacje 343 3.2.1. Pola i kolumny 343 3.2.2. Relacje i sprzężenia 362 3.3. Kwerendy 369 3.3.1. Typy kwerend 369 3.3.2. Udoskonalanie kwerendy 386 3.4. Formularze 398 3.4.1. Formanty 398 3.5. Raporty 428 3.5.1. Formanty 428 3.5.2. Prezentacja 442 3.6. Zwiększenie wydajności 452 3.6.1. Łączenie i importowanie 452 3.6.2. Automatyzacja 466 Przykładowy test egzaminacyjny – MS Access 2013 474 4. Grafika menedżerska i prezentacyjna 475 4.1. Założenia projektu 475 4.1.1. Audytorium i środowisko 475 4.1.2. Zawartość i projekt graficzny 476 4.2. Szablony i wzorce slajdów 478 4.2.1. Wzorce slajdów 478 4.2.2. Szablon 486 4.3. Obiekty graficzne 498 4.3.1. Formatowanie kształtów 498 4.3.2. Formatowanie obrazów i zdjęć 505 4.3.3. Przemieszczanie obiektów graficznych 510 4.4. Wykresy i diagramy 521 4.4.1. Stosowanie wykresów 521 4.4.2. Stosowanie diagramów 530 4.5. Multimedia 535 4.5.1. Dźwięki, filmy 535 4.5.2. Animacje 539 4.6. Zwiększenie wydajności 548 4.6.1. Łączenie, osadzanie 548 4.6.2. Importowanie, eksportowanie 557 4.7. Zarządzanie prezentacją 560 4.7.1. Pokazy niestandardowe 560 4.7.2. Ustawienia pokazu slajdów 562 4.7.3. Zarządzanie pokazem slajdów 563 Przykładowy test – MS PowerPoint 2013 566