Arduino dla dzieci
Arduino dla dzieci to wprowadzenie do elektroniki i programowania. Dzięki niej dzieci dowiedzą się, a rodzice przypomną sobie, czym różni się prąd stały od zmiennego oraz poznają podstawowe elementy programowania – stałe, zmienne, instrukcje.
W książce pokazano praktyczne zastosowanie Arduino. Książka jest bogato ilustrowana i pokazuje, jak zaczynając od prostych instrukcji, zbudować robota, który będzie się poruszał po wytyczonym torze.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Technika »
-
Elektronika, Elektrotechnika
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Komputery »
-
Programowanie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Komputery »
-
Teoria i praktyka
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Technika »
-
Elektronika, Elektrotechnika
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Programowanie, Języki programowania
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Teoria i praktyka
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Programowanie, Języki programowania
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Teoria i praktyka
-
Książki »
-
Literatura naukowa i popularnonaukowa »
-
Książki popularnonaukowe dla dzieci i młodzieży
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301183707
-
EAN:
9788301183707
-
Liczba stron:
240
-
Wymiary:
16.5x23.5cm
-
Waga:
0.37kg
SPIS TREŚCI
1. CZYM JEST ARDUINO? ............................................. 7
2. CO BĘDZIE CI POTRZEBNE ....................................... 9
3. ARDUINO UNO ..................................................... 22
4. ARDUINO IDE ........................................................ 25
5. MIGAJ, DIODO! ..................................................... 29
6. DOŁÓŻ DIODĘ (PROJEKT 1) ................................... 36
7. MATEMATYCZNIE RZECZ BIORĄC .......................... 47
8. NIECH TEN SAMOCHÓD SIĘ ZATRZYMA (PROJEKT 2) .......................................................... 53
9. TROCHĘ WIĘCEJ KOLORU. DIODA RGB ZE WSPÓLNĄ KATODĄ (PROJEKT 3) ...................... 71
10. DIODA RGB ZE WSPÓLNĄ ANODĄ (PROJEKT 4) ..... 80
11. GDY ZAPADA ZMROK (PROJEKT 5) ........................ 85
12. NIE ZA GORĄCO DZISIAJ? (PROJEKT 6) ................. 94
13. TERMOMETR Z ALARMEM (PROJEKT 7) ............... 102
14. BEZPRZEWODOWY TERMOMETR Z WYŚWIETLACZEM (PROJEKT 8) ......................... 108
15. WZMOCNIJ SYGNAŁ (PROJEKT 9) ........................ 121
16. RUSZAMY! (PROJEKT 10) ..................................... 127
17. KONTROLUJ SILNIK (PROJEKT 11) ....................... 134
18. AJ, ZA BLISKO! (PROJEKT 12) ............................... 143
19. OMIJAJ PRZESZKODY (PROJEKT 13) ..................... 149
20. NIE PRZEJEDŹ KOGOŚ (PROJEKT 14) .................... 167
21. ROZWIĄZANIA ZADAŃ ........................................ 173
22. SCHEMATY I LISTINGI .......................................... 178
Dawid Mazur
Inżynier informatyki, absolwent Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach, trener IT, właściciel firmy informatycznej INT-MEDIA. Lubi wypady w góry, jazdę na nartach i szeroko rozumianą elektronikę oraz nowe technologie.
Alicja Żarowska-Mazur
Magister zarządzania, inżynier informatyk, absolwentka Wydziału Informatyki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej oraz Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Egzaminator ECDL, Core i ECDL Advanced. Pracuje w branży IT. Amatorka literatury fantastycznej, gry w scrabble’a i sudoku. Grafik komputerowy w firmie INT-MEDIA.
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO przeznaczona jest dla dzieci od 5 roku życia (i ich rodziców). Składa się z książek, przedstawiających podstawy programowania w takich językach jak: Ruby, Python, JavaScript i Scratch. Znajdują się w niej również książki z zakresu grafiki i animacji. Mali majsterkowicze znajdą tu dla siebie książki o tworzeniu ciekawych projektów z wykorzystaniem Arduino i Raspberry Pi.
Wszystkie książki wprowadzają dzieci w świat programowania poprzez zabawę. Najczęściej wciągają w piękną baśń, by razem z jej bohaterami pokonywać krok po kroku kolejne stopnie wtajemniczenia w programowaniu.
Wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.