Księga animacji LEGO
ZRÓB SWÓJ WYMARZONY FILM Z KLOCKAMI LEGO!
Czy kiedyś zastanawialiście się, jak stworzone przez Was dzieła z klocków Lego wyglądałyby na wielkim ekranie? W Księdze animacji Lego zobaczycie, jak ożywić wasze modele za pomocą animacji poklatkowej – nie wymaga to żadnego doświadczenia!
Korzystając ze szczegółowych instrukcji zrobicie swoją pierwszą animację, a następnie poznacie cały proces tworzenia filmu – od scenopisu do post-produkcji. Nauczycie się przy tym, jak:
• tworzyć efekty specjalne, takie jak wybuchy i latające minipostacie
• pokazywać akcję i emocje dzięki grającym minipostaciom
• projektować zestawy do animacji – sprawić, aby trzy budynki wyglądały jak całe miasto!
• oświetlać, kadrować i tworzyć spójne zdjęcia
• dodawać szczegóły i sceny do swoich filmów, tworząc je w różnych skalach
• tworzyć wózki i podstawki do kamer z klocków LEGO
• wybierać aparaty, oprogramowanie i inne narzędzia niezbędne do animacji
Patroni medialni:

Odkąd ukazał się film The LEGO Movie, zastanawiałem się, jak mogę tworzyć własne filmy poklatkowe z moją wciąż rozwijającą się kolekcją LEGO. Dzięki genialnym umysłom Davida Pagano i Davida Picketta miałem okazję poznać tę tajemnicę wraz z "Księgą animacji Lego".
Rory Bristol,
GeekDad
David Pagano
Jest animatorem i pisarzem LEGO, założycielem Paganomation, studia produkcyjnego z siedzibą w Nowym Jorku. Jego twórczość pojawiła się min. w BrickJournal i Wall Street Journal.
David Pickett
Jest producentem filmów LEGO. Razem z Davidem Pagano prowadzą bloga o animacji LEGO - The Set Bump.
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO przeznaczona jest dla dzieci od 5 roku życia (i ich rodziców). Składa się z książek, przedstawiających podstawy programowania w takich językach jak: Ruby, Python, JavaScript i Scratch. Znajdują się w niej również książki z zakresu grafiki i animacji. Mali majsterkowicze znajdą tu dla siebie książki o tworzeniu ciekawych projektów z wykorzystaniem Arduino i Raspberry Pi.
Wszystkie książki wprowadzają dzieci w świat programowania poprzez zabawę. Najczęściej wciągają w piękną baśń, by razem z jej bohaterami pokonywać krok po kroku kolejne stopnie wtajemniczenia w programowaniu.
Wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.