Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki »
MENU
GRATIS dla ucznia


Piksele, wektory i inne stwory(eBook)

Grafika komputerowa dla dzieci

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2016

  • Seria / cykl: PROGRAMOWANIE NA WESOŁO

  • Autor: Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 47,00 zł
42,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Piksele, wektory i inne stwory

Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości. Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku. Poznasz programy do grafiki rastrowej: Photoshop Online Tools, Adobe Photoshop CC . Pierwsza z tych aplikacji jest bezpłatna i dostępna w wersji webowej. Zawiera wszystkie podstawowe i najbardziej niezbędne narzędzia, które znajdziesz też w drugim, komercyjnym, programie. Dzięki Photoshop Online Tools nauczysz się korygować fotografie, stosować różne ciekawe efekty, zmieniać ustawienia obrazu, np. balans bieli, nasycenie kolorów lub kontrast. Photoshop CC natomiast ułatwi Ci zrozumienie istoty warstw i ich stosowania. Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, logo, wizytówkę, powinny Cię zainteresować aplikacje do grafiki wektorowej: Inkscape (bezpłatny) i CorelDRAW X8. Nauczysz się używać linii pomocniczych, korzystać z mechanizmów pozwalających na powielanie elementów, a także ich jednoczesne przekształcanie. Zobaczysz, że grafika wektorowa może być tak samo ciekawa, jak grafika rastrowa. W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem w grafice komputerowej jest wyobraźnia. Projekty mogą być ciekawe już dzięki kilku narzędziom. Już dziś rusz szare komórki i stwórz coś fajnego!Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości. Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku. Poznasz programy do grafiki rastrowej: Photoshop Online Tools, Adobe Photoshop CC . Pierwsza z tych aplikacji jest bezpłatna i dostępna w wersji webowej. Zawiera wszystkie podstawowe i najbardziej niezbędne narzędzia, które znajdziesz też w drugim, komercyjnym, programie. Dzięki Photoshop Online Tools nauczysz się korygować fotografie, stosować różne ciekawe efekty, zmieniać ustawienia obrazu, np. balans bieli, nasycenie kolorów lub kontrast. Photoshop CC natomiast ułatwi Ci zrozumienie istoty warstw i ich stosowania. Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, logo, wizytówkę, powinny Cię zainteresować aplikacje do grafiki wektorowej: Inkscape (bezpłatny) i CorelDRAW X8. Nauczysz się używać linii pomocniczych, korzystać z mechanizmów pozwalających na powielanie elementów, a także ich jednoczesne przekształcanie. Zobaczysz, że grafika wektorowa może być tak samo ciekawa, jak grafika rastrowa. W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem w grafice komputerowej jest wyobraźnia. Projekty mogą być ciekawe już dzięki kilku narzędziom. Już dziś rusz szare komórki i stwórz coś fajnego!

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Piksel i wektor                                 9

2. Kolory                              14

3. Formaty plików graficznych             21

4. Grafika rastrowa               26
	4.1. Photoshop online                           27
		4.1.1. Załaduj fotę                     27
		4.1.2. Podstawowa korekcja zdjęcia                    29
			4.1.2.1. Kadrowanie                              30
			4.1.2.2. Rozmiar zdjęcia            32
			4.1.2.3. Autokorekcja                        34
			4.1.2.4. Ekspozycja    35
			4.1.2.5. Efekt czerwonych oczu                     37
			4.1.2.6. Zmarszczki i piegi                                38
			4.1.2.7. Nasycenie                 39
		4.1.3. Dopasowanie obrazu                              40
			4.1.3.1. Balans bieli                              41
			4.1.3.2. Podświetlenia                               42
			4.1.3.3. Światło wypełniające                           43
			4.1.3.4. Rozjaśnianie     45
			4.1.3.5. Ściemnianie                              46
			4.1.3.6. Wyostrzanie     47
			4.1.3.7. Rozmycie          48
		4.1.4. Obudź w sobie artystę                        49
			4.1.4.1. Kryształy i piksele       50
			4.1.4.2. Barwne akcenty                   52
			4.1.4.3. Kolorystyka                              55
			4.1.4.4. Strefa szarości                  56
			4.1.4.5. Klimatycznie                        56
			4.1.4.6. Pod wodą          58
		4.1.5. Na wesoło                           61
		4.1.6. Zapisz dzieło               62
	4.2. Photoshop CC                                64
		4.2.1. Interfejs                          64
		4.2.2. Otwórz i zapisz plik           67
		4.2.3. Usuń zbędne obiekty                              79
			4.2.3.1. Zaznaczanie                              80
			4.2.3.2. Wypełnianie zaznaczeń   91
		4.2.4. Warstwy                          93
		4.2.5. Maski warstw         112
		4.2.6. Kadr            118
		4.2.7. Retuszuj                          120
			4.2.7.1. Photoshopie, działaj!                    120
			4.2.7.2. Te okropne rysy            126
		4.2.8. Maluj                   132
		4.2.9. Pisz i ozdabiaj         154

5. Grafika wektorowa                170
	5.1. Inkscape                                     171
		5.1.1. Spójrz Inkscape’owi w oczy                                171
		5.1.2. Ustawienia dokumentu             172
		5.1.3. Rysuj, grupuj i ustawiaj                         175
		5.1.4. Koloruj                                190
		5.1.5. Wielokąty i gwiazdy           195
		5.1.6. Od auta do grafiki          200
			5.1.6.1. Ołówek                      200
			5.1.6.2. Węzły                            204
			5.1.6.3. Kontur czy wypełnienie?                             208
			5.1.6.4. Krzywe i odcinki       210
			5.1.6.5. Pióro          212
			5.1.6.6. Kaligrafia     214
		5.1.7. Łącz, dziel, tnij i prowadź      216
		5.1.8. Klonuj             227
		5.1.9. Graffiti i kadry                                   230
		5.1.10. Pisz i wyginaj śmiało tekst                                242
	5.2. CorelDRAW            245
		5.2.1. Witaj!      245
		5.2.2. Stań twarzą w twarz z Corelem        248
		5.2.3. Czy to kwadrat, czy koło?      251
		5.2.4. Kopnięty kwadrat                  257
		5.2.5. Przesuń się!        260
		5.2.6. Pokoloruj dokument           263
			5.2.6.1. Kolor         263
			5.2.6.2. Gradient                       267
			5.2.6.3. Siatka                       269
		5.2.7. Kreska tu, kreska tam                               271
		5.2.8. Krzyw, układaj, cieniuj                  276
		5.2.9. Spawaj i przycinaj          283
		5.2.10. Transformuj        289
			5.2.10.1. Obracanie                 289
			5.2.10.2. Metamorfoza                                291
		5.2.11. Eksportuj                    298
		5.2.12. Ozdobnie czy akapitowo?                   314
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Alicja Żarowska-Mazur

Magister zarządzania, inżynier informatyk, absolwentka Wydziału Informatyki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej oraz Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Egzaminator ECDL, Core i ECDL Advanced. Pracuje w branży IT. Amatorka literatury fantastycznej, gry w scrabble’a i sudoku. Grafik komputerowy w firmie INT-MEDIA.

Dawid Mazur

Inżynier informatyki, absolwent Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach, trener IT, właściciel firmy informatycznej INT-MEDIA. Lubi wypady w góry, jazdę na nartach i szeroko rozumianą elektronikę oraz nowe technologie.

Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO

Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO przeznaczona jest dla dzieci od 10 lat (i ich rodziców). Składa się z książek, przedstawiających podstawy programowania 4 języków: Ruby, Python, Javascript i Arduino.

Wszystkie książki wprowadzają dzieci w świat programowania poprzez zabawę. Najczęściej wciągają w piękną baśń, by razem z jej bohaterami pokonywać krok po kroku kolejne stopnie wtajemniczenia w programowaniu.

Wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    2,00 zł

    Wyczytać świat – międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży - Doświadczenie bycia obcym w książkach dla dzieci Barbary Gawryluk na tle propozycji innych autorów

    Celem publikacji pt. Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży pod redakcją Bernadety Niesporek-Szamburskiej i Małgorzaty Wójcik-Dudek jest próba wieloaspektowego opisania międzykulturowości – zjawiska n...
    18,00 zł

    Poetyckie prowincje i peryferia. Jerzy Harasymowicz i inni

    Na pewno nowe odczytanie Harasymowicza jest potrzebne i oczekiwane – w zmienionych kontekstach, w innej perspektywie współczesnych języków humanistyki. Poszerza się więc spectrum pytań, które należy zadać tekstom poetyckim Ha...
    32,00 zł

    Polskie poszukiwania innej Rosji

    Analizując twórczość pisarzy Drugiej Emigracji w różny sposób doświadczonych przez terror sowiecki, autor książki dowodzi, że w polskiej literaturze obok nurtu ukazującego działanie państwa totalitarnego i jego wpływ na człowieka i...
    5,00 zł

    Taniec w roli Tersytesa - 01 Satyra w Bizancjum; Z kogo się śmiejecie? Z innych się śmiejecie! – humor w bizantyńskich satyrach

    Literatura bizantyńska przez długi czas nie cieszyła się zainteresowaniem badaczy, była opisywana jako nudna, wtórna i nieciekawa. Ten niesprawiedliwy i nieprawdziwy obraz ulega stopniowej zmianie, ale wiele bizantyńskich tekstów wciąż po...

    Rabin bez głowy i inne opowieści z Chełma

    Chełm Kipnisa jest osobliwym miejscem – punktem w wyobraźni, nie miejscem w konkretnej przestrzeni i czasie. Nie wiemy niemal nic o tamtejszej przyrodzie – jakaś rzeka, błota, pagórki, okoliczne wsie, niewymienione z nazwy. […...
    31,90 zł

    Nie ma innej ciemności

    Marnie Rome – bohaterka najlepszego kryminału 2015 roku w Wielkiej Brytanii – powraca. Więcej mroku, więcej strachu, więcej niepokoju… W ogrodzie jednego z domów na nowo powstałym osiedlu przypadkiem zostaje znaleziony stary b...
    27,00 zł

    Inne i wspólne

    Książkę Michała Krzykawskiego można potraktować jako dalszy ciąg bądź suplement do historii przedstawionej przez Vincenta Descombes’a w książce To samo i inne. Czterdzieści pięć lat filozofii francuskiej (1933–1978). Konfrontując ze sobą te...
    23,92 zł

    Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne w 2017 r. Problemy praktyczne

    Publikacja jest praktycznym komentarzem do ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Zawiera szczegółowe objaśnienia do każdego przepisu tej ustawy poparte przykładami, wzorami dokumentów, stanowiskami urzędowymi i orzecznictwem ...

    Mieszkający przy torach i inne opowiadania

    Oswajanie szaletu, zakopana szczęka i trzej przywódcy świata na polskich bezdrożach… Polska po roku 1989. Co kilka lat zmieniają się władze – zawsze tak samo skorumpowane. Gdzieś buduje się nowy niemiecki market, gdzieś zdarza się k...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!