Piksele, wektory i inne stwory
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.
Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku.
Poznasz programy do grafiki rastrowej:
Photoshop Online Tools, Adobe Photoshop CC . Pierwsza z tych aplikacji jest bezpłatna i dostępna w wersji webowej. Zawiera wszystkie podstawowe i najbardziej niezbędne narzędzia, które znajdziesz też w drugim, komercyjnym, programie. Dzięki Photoshop Online Tools nauczysz się korygować fotografie, stosować różne ciekawe efekty, zmieniać ustawienia obrazu, np. balans bieli, nasycenie kolorów lub kontrast. Photoshop CC natomiast ułatwi Ci zrozumienie istoty warstw i ich stosowania.
Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, logo, wizytówkę, powinny Cię zainteresować aplikacje do grafiki wektorowej: Inkscape (bezpłatny) i CorelDRAW X8. Nauczysz się używać linii pomocniczych, korzystać z mechanizmów pozwalających na powielanie elementów, a także ich jednoczesne przekształcanie. Zobaczysz, że grafika wektorowa może być tak samo ciekawa, jak
grafika rastrowa.
W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem w grafice komputerowej jest wyobraźnia. Projekty mogą być ciekawe już dzięki kilku narzędziom. Już dziś rusz szare komórki i stwórz coś fajnego!Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości.
Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku.
Poznasz programy do grafiki rastrowej: Photoshop Online Tools, Adobe Photoshop CC . Pierwsza z tych aplikacji jest bezpłatna i dostępna w wersji webowej. Zawiera wszystkie podstawowe i najbardziej niezbędne narzędzia, które znajdziesz też w drugim, komercyjnym, programie. Dzięki Photoshop Online Tools nauczysz się korygować fotografie, stosować różne ciekawe efekty, zmieniać ustawienia obrazu, np. balans bieli, nasycenie kolorów lub kontrast. Photoshop CC natomiast ułatwi Ci zrozumienie istoty warstw i ich stosowania.
Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, logo, wizytówkę, powinny Cię zainteresować aplikacje do grafiki wektorowej: Inkscape (bezpłatny) i CorelDRAW X8. Nauczysz się używać linii pomocniczych, korzystać z mechanizmów pozwalających na powielanie elementów, a także ich jednoczesne przekształcanie. Zobaczysz, że grafika wektorowa może być tak samo ciekawa, jak grafika rastrowa.
W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem w grafice komputerowej jest wyobraźnia. Projekty mogą być ciekawe już dzięki kilku narzędziom. Już dziś rusz szare komórki i stwórz coś fajnego!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19053-8
- ISBN druku: 978-83-01-18965-5
- Liczba stron: 326
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Piksel i wektor 9 2. Kolory 14 3. Formaty plików graficznych 21 4. Grafika rastrowa 26 4.1. Photoshop online 27 4.1.1. Załaduj fotę 27 4.1.2. Podstawowa korekcja zdjęcia 29 4.1.2.1. Kadrowanie 30 4.1.2.2. Rozmiar zdjęcia 32 4.1.2.3. Autokorekcja 34 4.1.2.4. Ekspozycja 35 4.1.2.5. Efekt czerwonych oczu 37 4.1.2.6. Zmarszczki i piegi 38 4.1.2.7. Nasycenie 39 4.1.3. Dopasowanie obrazu 40 4.1.3.1. Balans bieli 41 4.1.3.2. Podświetlenia 42 4.1.3.3. Światło wypełniające 43 4.1.3.4. Rozjaśnianie 45 4.1.3.5. Ściemnianie 46 4.1.3.6. Wyostrzanie 47 4.1.3.7. Rozmycie 48 4.1.4. Obudź w sobie artystę 49 4.1.4.1. Kryształy i piksele 50 4.1.4.2. Barwne akcenty 52 4.1.4.3. Kolorystyka 55 4.1.4.4. Strefa szarości 56 4.1.4.5. Klimatycznie 56 4.1.4.6. Pod wodą 58 4.1.5. Na wesoło 61 4.1.6. Zapisz dzieło 62 4.2. Photoshop CC 64 4.2.1. Interfejs 64 4.2.2. Otwórz i zapisz plik 67 4.2.3. Usuń zbędne obiekty 79 4.2.3.1. Zaznaczanie 80 4.2.3.2. Wypełnianie zaznaczeń 91 4.2.4. Warstwy 93 4.2.5. Maski warstw 112 4.2.6. Kadr 118 4.2.7. Retuszuj 120 4.2.7.1. Photoshopie, działaj! 120 4.2.7.2. Te okropne rysy 126 4.2.8. Maluj 132 4.2.9. Pisz i ozdabiaj 154 5. Grafika wektorowa 170 5.1. Inkscape 171 5.1.1. Spójrz Inkscape’owi w oczy 171 5.1.2. Ustawienia dokumentu 172 5.1.3. Rysuj, grupuj i ustawiaj 175 5.1.4. Koloruj 190 5.1.5. Wielokąty i gwiazdy 195 5.1.6. Od auta do grafiki 200 5.1.6.1. Ołówek 200 5.1.6.2. Węzły 204 5.1.6.3. Kontur czy wypełnienie? 208 5.1.6.4. Krzywe i odcinki 210 5.1.6.5. Pióro 212 5.1.6.6. Kaligrafia 214 5.1.7. Łącz, dziel, tnij i prowadź 216 5.1.8. Klonuj 227 5.1.9. Graffiti i kadry 230 5.1.10. Pisz i wyginaj śmiało tekst 242 5.2. CorelDRAW 245 5.2.1. Witaj! 245 5.2.2. Stań twarzą w twarz z Corelem 248 5.2.3. Czy to kwadrat, czy koło? 251 5.2.4. Kopnięty kwadrat 257 5.2.5. Przesuń się! 260 5.2.6. Pokoloruj dokument 263 5.2.6.1. Kolor 263 5.2.6.2. Gradient 267 5.2.6.3. Siatka 269 5.2.7. Kreska tu, kreska tam 271 5.2.8. Krzyw, układaj, cieniuj 276 5.2.9. Spawaj i przycinaj 283 5.2.10. Transformuj 289 5.2.10.1. Obracanie 289 5.2.10.2. Metamorfoza 291 5.2.11. Eksportuj 298 5.2.12. Ozdobnie czy akapitowo? 314