JavaScript dla dzieci
Dla dzieci od lat 10 (i ich rodziców). Programowanie na serio. Naprawdę proste.
JavaScript to język programowania Internetu, tajny składnik sprawiający, że sieć www jest niesamowita, Twoje ulubione portale interaktywne, a gry online zabawne!
JavaScript dla dzieci to napisane lekkim piórem wprowadzenie do podstaw programowania, oparte na cierpliwym objaśnianiu zabawnie zilustrowanych przykładów. Zaczniesz od podstaw, takich jak łańcuchy znaków, tablice i pętle, a następnie przejdziesz do tematów zaawansowanych, takich jak obsługa interaktywnych zdarzeń za pomocą jQuery i rysowanie obrazków na płótnach.
Po drodze napiszesz 3 gry: Znajdź ukryty skarb, Szubienica i Wąż. Dowiesz się też jak:
- tworzyć funkcje, aby organizować kod i wielokrotnie go używać.
- pisać i modyfikować HTML, aby tworzyć dynamiczne strony www.
- stosować DOM i jQuery, aby strony reagowały na dane wprowadzone przez użytkownika.
- używać elementu canvas, aby rysować i animować grafikę.
- pisać prawdziwe, kontrolowane przez użytkownika gry, z wykrywaniem kolizji i zapamiętywaniem wyników.
- dzięki bogato zilustrowanym przykładom, takim jak odbijające się piłki, animowane pszczoły i samochody wyścigowe, na własne oczy zobaczysz to, co zaprogramujesz.
Każdy kolejny rozdział wzbogaca wcześniej zdobytą wiedzę, a zadania dla ambitnych to świetny trening dla mózgu i inspiracja do pisania własnych niesamowitych programów. Napisz dzisiaj coś fajnego w JavaScript!
Autor przekładu: Maciej Baranowski na zlecenie WITKOM Witold Sikorski.
Nick Morgan
Programuje interfejsy w firmie Twitter. Kocha wszystkie języki programowania, ale szczególną słabość ma do JavaScript. Mieszka w San Francisco (w zamglonej zachodniej części miasta) ze swą narzeczoną i włochatym psem o imieniu Pancake. Prowadzi bloga pod adresem: skilldrick.co.uk.
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO przeznaczona jest dla dzieci od 10 lat (i ich rodziców). Składa się z książek, przedstawiających podstawy programowania 4 języków: Ruby, Python, Javascript i Arduino.
Wszystkie książki wprowadzają dzieci w świat programowania poprzez zabawę. Najczęściej wciągają w piękną baśń, by razem z jej bohaterami pokonywać krok po kroku kolejne stopnie wtajemniczenia w programowaniu.
Wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.