Nauka programowania z Minecraftem
Książka dla dzieci od 10 lat i ich rodziców. "Blokowe” wprowadzenie do programowania.
Pokonaliście pnącza, podróżowaliście do głębokich jaskiń, a może nawet dotarliście na sam Koniec i z powrotem, ale czy kiedyś udało Wam się zmienić miecz w magiczną różdżkę? Zbudowaliście pałac w mgnieniu oka? Zaprojektowaliście własną, zmieniającą kolory podłogę do tańca disco? W tej książce zrobicie to wszystko i jeszcze więcej dzięki sile Pythona, bezpłatnego języka używanego przez miliony zawodowców i początkujących programistów!
Zaczynamy od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe i robiące wrażenie wyniki. Nauczycie się, jak dostosowywać Minecraft, aby tworzyć mini-gry, kopiować całe budynki i zamieniać nieciekawe bloczki w złoto. Nauczycie się także pisać programy, które:
- zabiorą Was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji,
- na pstryknięcie palca tworzą ogromne pomniki, piramidy, lasy i inne rzeczy,
- tworzą sekretne przejścia, które otwierają się, gdy włączymy ukryty przełącznik,
- tworzą straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu
- pokazują dokładnie miejsce, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie bloki,
- rzucają urok, aby kaskada kwiatów (lub dynamit, jeśli macie odwagę!) podążała za każdym naszym ruchem,
- wyrządzają szkody poprzez podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie.
Niezależnie od tego, czy jesteś megafanem Minecrafta, czy nowicjuszem, ujrzysz Minecrafta w nowym świetle, ucząc się jednocześnie podstaw programowania. Oczywiście możesz spędzić cały dzień szukając cennych zasobów lub budując ręcznie swoje rezydencje, ale dzięki sile Pythona, to jest już przeszłość!
Kod z tej książki działa w Windows 7 lub nowszej wersji systemu, w OS X 10.10 lub nowszym albo Raspberry Pi Foundation.
Patroni medialni:
Craig Richardson
Twórca oprogramowania i nauczyciel Pythona. Pracował dla fundacji Raspberry Pi Foundation, uczył programowania w liceum oraz prowadził wiele warsztatów z programowania w języku Python w Minecrafcie.
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO
Seria PROGRAMOWANIE NA WESOŁO przeznaczona jest dla dzieci od 5 roku życia (i ich rodziców). Składa się z książek, przedstawiających podstawy programowania w takich językach jak: Ruby, Python, JavaScript i Scratch. Znajdują się w niej również książki z zakresu grafiki i animacji. Mali majsterkowicze znajdą tu dla siebie książki o tworzeniu ciekawych projektów z wykorzystaniem Arduino i Raspberry Pi.
Wszystkie książki wprowadzają dzieci w świat programowania poprzez zabawę. Najczęściej wciągają w piękną baśń, by razem z jej bohaterami pokonywać krok po kroku kolejne stopnie wtajemniczenia w programowaniu.
Wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalnej lekkości.