Twórz własne gry komputerowe w Pythonie
NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU – ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!
Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Nauczysz się, w jaki sposób:
· Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
· Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
· Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
· Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
· Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
· Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
· Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.
A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Patroni:
Python to niesamowicie rozwinięty język programowania z jednocześnie bardzo prostą i zbliżoną do mowy ludzkiej składnią. Dzięki tym zaletom stał się popularny wśród osób rozpoczynających swoją przygodę z programowaniem, bez względu na wiek czy też cel zdobywanej wiedzy. Poprzez zróżnicowane implementacje gier i interaktywnych przykładów w książce, każdy będzie w stanie przekonać się o potędze języka i samodzielnie przejść do jego wykorzystywania w codziennym życiu.
Marcin Zajkowski,
WOW SCHOOL
Granie w gry wideo to wielka frajda. Ile satysfakcji może dać ich tworzenie? Dzięki tej książce przekonacie się o tym, nawet jeśli do tej pory nie mieliście do czynienia z programowaniem.
Geek Tata,
Książka ta wypełni nudne popołudnia, zmieni Twoje spojrzenie na gry i nauczy tworzenia własnych. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto chce - jako twórca - zanurzyć się w tym magicznym świecie wirtualnej rozrywki, od którego dzieli nas tylko szklana tafla ekranu, a jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.
Magazyn Programista,
Fragment książki(pdf)
str. 163-164
75 KB
Fragment książki(pdf)
str. 81-82
69 KB
Przeczytaj fragment
Fragment książki(pdf)
str. 163-164
75 KB
Fragment książki(pdf)
str. 81-82
69 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej