EKONOMIA SPOŁECZNA
Społeczny wpływ na zachowanie jednostki jest powszechny, a nawet wszechogarniający. O tym, które restauracje i książki są popularne, decyduje w dużej mierze przelotna moda; na skłonność nastolatka do przyjmowania narkotyków i palenia papierosów silnie wpływa to, czy robią to również jego rówieśnicy; na preferencje wyborcze danej osoby oddziałują sondaże popularności polityków; na to, czy niezamężna matka wystąpi o zasiłek, wpływa to, czy wiele kobiet w jej sąsiedztwie już go pobiera. Popularność różnego rodzaju ubrań, wymyślnych zegarków, dzieł sztuki i stylów architektonicznych, a nawet idei zależy od mody i upodobań intelektualnych „liderów”.
W książce „Ekonomia społeczna” autorzy przedstawiają następstwa społecznego wpływu na
zachowania jednostki. Omawiają wpływ różnic w cenach, poziomie altruizmu, prawach i innych czynników na formowanie się grup społecznych. Rozważają, jak jednostki i rodziny są podobierane we wszelkiego rodzaju związki małżeńskie i koleżeńskie, grupy sąsiedzkie, dochodowe i społeczne, szkoły, kościoły, a także jak zostają dobrane pod względem konsumpcji dóbr. Analizują dynamikę kształtowania się społecznych oddziaływań przez przelotne fascynacje, mody i normy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21458-6
- ISBN druku: 978-83-01-20949-0
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania autorów 9 CZĘŚĆ I Wpływ kapitału społecznego na zachowania rynkowe 11 Waga społecznych interakcji 13 1.1. Wprowadzenie 13 1.2. Ceny w literaturze 16 Siły społeczne, preferencje i komplementarność 21 2.1. Wprowadzenie 21 2.2. Interakcje społeczne a popyt 25 2.3. Nierówność 32 2.4. Wzajemne oddziaływania przyzwyczajeń i kapitału społecznego 32 2.5. Dwa przykłady 36 Czy wybory są racjonalne, jeśli kapitał społeczny ma tak duże znaczenie? 41 CZĘŚĆ II Tworzenie się kapitału społecznego 47 Dobór przez małżeństwo 49 4.1. Konflikt na rynkach małżeństw 49 4.2. Równowaga doboru elastycznymi cenami 52 4.3. Altruizm i miłość 57 4.4. Odkochiwanie się 67 4.5. Czy rynki małżeńskie prowadzą do optymalnych inwestycji w kapitał ludzki? 69 4.6. Podsumowanie 73 Segregacja i integracja w wyborze sąsiadów 75 5.1. „Dobrzy” sąsiedzi 75 5.2. Segregacja i integracja w warunkach konkurencyjnych cen 79 5.3. Różnice w udogodnieniach 86 5.4. Konkurencja i efektywność 93 5.5. Konkurencja i swoboda wejścia do sąsiedztw 99 5.6. Polityka segregacyjna rządu 106 Rynek społeczny dzieł wielkich mistrzów i inne przedmioty kolekcjonerskie (wspólnie z Williamem Landesem) 111 6.1. Motywacja: Społeczne działanie z odległości 111 6.2. Warunki podaży 112 6.3. Wycenianie wielkich mistrzów i innych obiektów kolekcjonowania 115 6.4. Kopie i fałszerstwa 120 Społeczne rynki i narastanie jakości; powrót do świata Veblena (razem z Edwardem Glaeserem) 125 7.1. Wprowadzenie 125 7.2. Społeczny popyt na dobra wysokiej jakości 126 7.3. Eskalacja jakości i efektywność 135 7.4. Znaki towarowe i prawa autorskie 138 Dodatek 7A 145 Status i nierówność (razem z Ivánem Werningiem) 153 8.1. Wprowadzenie 153 8.2. Status i dochód 156 8.3. Kupowanie statusu 159 8.4. Prywatny podział dochodu 162 8.5. „Społecznie optymalne” nierówności dochodów 170 8.6. Przedsiębiorcze i ryzykowne inwestycje a loterie 175 8.7. Status, ranga i efektywność 177 CZĘŚĆ III Przelotne mody, mody i normy 187 Przelotne mody i mody 189 9.1. Wprowadzenie 189 9.2. Przelotne mody 190 9.3. Mody 198 Kształtowanie się norm i wartości 203 10.1. Wprowadzenie 203 10.2. Wpływ na kształtowanie się norm 205 10.3. Przyzwyczajenia i kształtowanie się norm 214 Literatura 221