Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Edukacja obywatelska w szkole. Teoria i praktyka(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2011

  • Autor: Janusz Korzeniowski, Małgorzata Machałek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 43,00 zł
30,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Edukacja obywatelska w szkole. Teoria i praktyka

Kompendium wiedzy z zakresu szkolnej edukacji historycznej! Edukacja obywatelska w szkole została pomyślana jako przewodnik dla obecnych i przyszłych nauczycieli. Zawiera wskazówki dotyczące nie tylko lekcji wiedzy o społeczeństwie, ale również wybranych form pozalekcyjnych i pozaszkolnych do których organizowania jest zobowiązana szkoła. O takim doborze treści zdecydowała wyjątkowa rola szkoły w procesie edukacji obywatelskiej społeczeństwa. (Ze Wstępu) Autorzy przedstawili funkcję szkolnych zajęć z edukacji obywatelskiej w procesie kształtowania świadomego swoich praw i obowiązków obywatela. Czytelnicy – studenci specjalizacji pedagogicznych, nauczyciele zdobywający awans zawodowy i doświadczeni pedagodzy – znajdą tu odpowiedzi na wiele pytań dotyczących teorii i praktyki w nowoczesnym nauczaniu przedmiotu wiedza o społeczeństwie. Książka w przystępny sposób prezentuje: - nowoczesny warsztat pracy nauczyciela (m.in. techniki aktywizacji ucznia), - omówienie niezbędnych zagadnień teoretycznych, - liczne przykłady rozwiązań praktycznych możliwych do zastosowania na zajęciach, - wiele technik, dzięki którym uczniowie lepiej przyswoją wiedzę i w większym stopniu nabędą umiejętności niezbędne w świadomym życiu obywatelskim.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp   9
1. Edukacja obywatelska  11
	1.1. Czym jest edukacja obywatelska?  11
	1.2. Specyfika wiedzy o społeczeństwie  15
	1.3. Edukacja obywatelska jako wspólne europejskie podejście  16
	1.4. Edukacja obywatelska w polskiej szkole – historia i współczesność  18
		1.4.1. Przed 1989 r 19
		1.4.2. W latach 1990–2008  21
		1.4.3. Stan obecny  24
	1.5. Katalog kompetencji społecznych i obywatelskich kształconych
	w ramach edukacji obywatelskiej  25
	1.6. Model nauczyciela edukacji obywatelskiej  31
		1.6.1. Prawa nauczyciela  32
		1.6.2. Obowiązki nauczyciela  32
		1.6.3. Powinności nauczyciela  33
		1.6.4. Kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela  34
2. Cele edukacji obywatelskiej  39
	2.1. Cele edukacji obywatelskiej we współczesnej szkole  39
	2.2. Funkcje celów kształcenia  40
	2.3. Rodzaje celów kształcenia  43
	2.4. Formułowanie celów kształcenia  44
	2.5. Taksonomie celów kształcenia  48
	2.6. Zastosowanie celów kształcenia  51
3. Metody nauczania wiedzy o społeczeństwie  55
	3.1. Klasyfikacje metod nauczania  56
	3.2. Wybór metody a efektywność nauczania  57
	3.3. Charakterystyka wybranych metod nauczania  58
		3.3.1. Metody podające  59
		3.3.2. Metody aktywizujące ucznia  64
				3.3.2.1. Uczenie się we współpracy jako forma organizacji pracy uczniów  65
				3.3.2.2. Metody kształcące umiejętność wymiany poglądów  68
				3.3.2.3. Metody kształcące umiejętność twórczego myślenia  75
				3.3.2.4. Metody kształcące umiejętność podejmowania decyzji  80
				3.3.2.5. Metody kształcące umiejętność rozwiązywania problemów  89
				3.3.2.6. Metody kształcące umiejętność samodzielnej pracy  103
				3.3.2.7. Metody kształcące umiejętności społeczne  113
				3.3.2.8. Metody kształcące umiejętności wartościowania i zapisu informacji  115
				3.3.2.9. Metody integrujące wiedzę i umiejętności z różnych dziedzin  123
4. Środki dydaktyczne w nauczaniu wiedzy o społeczeństwie  139
	4.1. Charakterystyka wybranych środków dydaktycznych  140
		4.1.1. Podręcznik szkolny  140
	4.2. Teksty źródłowe w edukacji obywatelskiej  146
		4.2.1. Klasyfikacja tekstów źródłowych  146
		4.2.2. Krytyka źródła  147
		4.2.3. Funkcje tekstów źródłowych  147
		4.2.4. Umiejętności rozwijane w pracy z tekstami źródłowymi  148
		4.2.5. Zasady pracy ze źródłami  149
		4.2.6. Specyfika źródeł aktowych  150
		4.2.7. Specyfika tekstów publicystycznych  154
		4.2.8. Inne źródła narracyjne  157
	4.3. Źródła ikonograficzne  160
	4.4. Środki symboliczne  163
	4.5. Środki audiowizualne  166
		4.5.1. Film  157
		4.5.2. Programy telewizyjne  171
	4.6. Technologia informacyjna  173
5. Ocenianie osiągnięć uczniów  183
	5.1. Ocenianie i ocena szkolna  184
	5.2. Funkcje oceny szkolnej  185
	5.3. Rodzaje oceniania  185
		5.3.1. Ocenianie sumujące  185
		5.3.2. Ocenianie kształtujące  186
	5.4. Przedmiotowy system oceniania  189
	5.5. Sprawdzanie osiągnięć uczniów  195
	5.6. Narzędzia pomiaru dydaktycznego  195
		5.6.1. Test osiągnięć szkolnych  197
		5.6.2. Rodzaje i formy zadań testowych  198
		5.6.3. Inne narzędzia pomiaru dydaktycznego  207
		5.6.4. Komunikowanie oceny  215
	5.7. System oceniania zewnętrznego  216
		5.7.1. Egzamin maturalny z wiedzy o społeczeństwie  216
6. Formy organizacyjne edukacji obywatelskiej  225
	6.1. Lekcja wiedzy o społeczeństwie  227
		6.1.1. Struktura lekcji  227
		6.1.2. Planowanie lekcji  230
		6.1.3. Typy lekcji  230
	6.2. Praca domowa  238
	6.3. Samorząd uczniowski  239
	6.4. Klub młodego obywatela – trening umiejętności społecznych  242
	6.5. Szkolny klub wolontariusza (SKW)  244
	6.6. Szkolny klub europejski (SKE)  246
	6.7. Szkolna grupa Amnesty International (AI)  248
	6.8. Inicjatywy prospołeczne – programy, kampanie, akcje organizacji
	pozarządowych  249
		6.8.1. Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO)  249
		6.8.2. Polska Akcja Humanitarna (PAH)  251
		6.8.3. Inne organizacje prowadzące akcje, kampanie i programy edukacyjne  252
		6.8.4. Kalendarz obywatelski – kultywowanie świąt, tradycji i obyczajów  253
	6.9. Olimpiady i konkursy  255
		6.9.1. Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym (OWoPiŚW)  256
		6.9.2. Olimpiady i konkursy, których laureaci i finaliści nie uzyskują uprawnień
		w systemie egzaminacyjnym  256
	6.10. Wycieczka edukacyjna  257
7. Program nauczania wiedzy o społeczeństwie  259
	7.1. Pojęcie programu nauczania  260
	7.2. Opracowanie własnego programu nauczania  262
	7.3. Kryteria wyboru programu nauczania  264
	7.4. Autorski program nauczania wiedzy o społeczeństwie dla liceum
	i technikum w zakresie rozszerzonym  265
8. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela wiedzy o społeczeństwie  321
	8.1. Zasady planowania dydaktycznego  321
	8.2. Planowanie kierunkowe  324
	8.3. Planowanie wynikowe  326
	8.4. Planowanie metodyczne  338
	8.5. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do planowania pracy
	dydaktycznej  338
Zalecana literatura  341
Wybrane strony internetowe przydatne w edukacji obywatelskiej  345
Bibliografia  349
Indeks rzeczowy  355
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

30,00 zł

Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej

Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania...
2,00 zł

Nowe odsłony klasyki w szkole - 16 Romantyzm dziś, Zapiski współautora podręcznika szkolnego

Autorzy artykułów zebranych w niniejszym tomie refleksję akademicką wokół szczegółowych zagadnień literatury XIX wieku i późniejszej starali się połączyć z praktyką szkolną. Poruszone zostały zagadnienia edukacyjne z poziomu...
44,80 zł

Edukacja małego dziecka, t. 1. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy

Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedsz...
39,80 zł

Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z hi...

Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej

Celem publikacji jest prezentacja przemyśleń Autorów i wyników badań, prowadzonych w obszarze funkcjonowania nauczycieli przedszkoli i klas początkowych w nowoczesnej szkole, w kontekście zmian o charakterze globalnym i w społecznościach ...
39,00 zł

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech

W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej: Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie si...
30,00 zł

Nowe praktyki na rynku kapitałowym

W czerwcu 2014 roku Katedra Systemów Finansowych Gospodarki na Wydziale Zarządzania UW zorganizowała międzynarodową konferencję naukową poświęconą zagadnieniom z zakresu zarządzania, bankowości i finansów "International Conference of...

Edukacja, kultura, sztuka – spoistość a integracja - 13 Refleksje autobiograficzne w starości. O potrzebie, możliwościach oraz ważności uczenia się z własnego życia i nauczania o nim innych

Niniejszą publikacją uwagę Czytelnika pragniemy zorientować na wybranych obszarach codziennego życia obecnych – chociaż w różnym wymiarze – w każdej epoce, zarówno tych bardzo odległych jak i współczesnej. Te obszary, t...
2,50 zł

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność) - 28 Od odrzucenia do miłości. O różnych sposobach komunikowania uczuć na podstawie lektury pt. "Poczwarka" Doroty Terakowskiej

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak c...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!