Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Niniejsza książka – jak wskazuje już sam jej tytuł: Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej – stanowi refleksję nad współczesną koncepcją edukacji wczesnoszkolnej, która zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej nie jest do końca rozstrzygnięta i określona, a zatem prowokuje do dyskusji, inspiruje do dalszych poszukiwań itp.
Zaprezentowane teksty, ukazujące edukację wczesnoszkolną w różnych kontekstach i aspektach, powstawały w wyniku wieloletnich badań i studiów nad literaturą przedmiotu. Praca szczególnie koncentruje się na przedstawieniu związku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, ukazując, jak dalece rzeczywistość szkolna odbiega od przyjmowanych obecnie założeń teoretycznych, bądź też przekonując czytelnika, że można i trzeba inaczej, lepiej i skuteczniej organizować integrowaną edukację. Autorka snuje refleksję nad istotą i właściwościami tej formy nauczania oraz na temat możliwości optymalizacji procesu kształcenia wczesnoszkolnego.
Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców. Może być bowiem pomocą dydaktyczną, źródłem informacji dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej oraz czynnych już zawodowo nauczycieli pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, a także osób odpowiedzialnych za politykę edukacyjną na różnych szczeblach nadzoru i doradztwa oraz rodziców uczniów klas I-III.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-336-1
- ISBN druku: 978-83-7587-064-0
- Liczba stron: 130
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Integracja w procesie przemian edukacyjnych 9 1.1. Ewolucja założeń programowo-organizacyjnych edukacji wczesnoszkolnej (w Polsce w latach 1978–1999) 9 1.2. Nowsze koncepcje integracji w edukacji wczesnoszkolnej 17 1.3. Cele zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej 27 Rozdział 2. Nauczyciele w obliczu przemian oświatowych 39 2.1. Postawy nauczycieli wobec strukturalnej i programowej reformy edukacji 39 2.2. Wiedza nauczycieli na temat procesu uczenia się i jego uwarunkowań 46 2.3. Postawy nauczycieli wobec narzędzi pomiaru osiągnięć szkolnych 55 Rozdział 3. Indywidualne różnice między dziećmi w praktyce edukacyjnej 61 3.1. Rozwijanie umiejętności poznawczych jako cel współczesnej edukacji wczesnoszkolnej 61 3.2. Poznawanie i uwzględnianie właściwości poznawczych dziecka jako warunek jego powodzenia w szkole 70 3.3. Wykorzystanie komputera w edukacji wczesnoszkolnej uczniów – możliwości i zagrożenia 76 Rozdział 4. Matematyka w kształceniu zintegrowanym 85 4.1. Podmiotowe determinanty uczenia się matematyki 85 4.2. Wykorzystanie zabawy w procesie kształcenia matematycznego uczniów klas początkowych 96 4.3. Rozwijanie myślenia twórczego uczniów klas początkowych w procesie kształcenia matematycznego 106 Zakończenie 117 Bibliografia 121