Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną(eBook)

Wielowymiarowość uwarunkowań

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2009

  • Autor: Agnieszka Żywanowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 38,00 zł
22,80
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,20 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

           W literaturze przedmiotu można znaleźć wiele doniesień z badań dotyczących zachowań agresywnych osób w normie intelektualnej, podczas gdy niewiele jest badań empirycznych traktujących zagadnienie w sposób interdyscyplinarny, odnoszących się do zachowań agresywnych osób lekko upośledzonych umysłowo w kontekście ich sytuacji osobistej rodzinnej i szkolnej. Ważne jest zatem wypełnienie tej luki w badaniach nad agresją jednostek lekko upośledzonych umysłowo i praca ta stanowi podjęcie próby realizacji tego celu.

          Książka składa się z dziewięciu rozdziałów, z których dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, natomiast pozostałe są prezentacją wyników badań własnych Autorki. Poprowadzone zostały rozważania terminologiczne, zaprezentowano też koncepcje wyjaśniające przyczyny agresji, ujęte w dwa nurty: biologiczny i psychospołeczny a także teorie socjologiczne. Szczególną uwagę poświęcono przedstawieniu rodzajów agresji i wielości form ich wyrażania oraz zagadnieniom związanym z uwarunkowaniami zachowań agresywnych omawiając je w trzech aspektach: indywidualno - osobowościowym, rodzinnym oraz środowiska szkolnego i rówieśniczego. Analizie poddano również zagadnienie niepełnosprawności intelektualnej. Sytuacja osobista, rodzinna i szkolna uczniów została omówiona na podstawie analizy obrazu siebie, motywów zachowań agresywnych, struktury rodziny, warunków materialno - bytowych, atmosfery domu rodzinnego, stylu wychowania, postaw rodzicielskich, wyniki w nauce, motywacja do nauki szkolnej, uspołecznienie, pozycja w zespole klasowym oraz klimat społeczny szkoły. Pozycja zawiera też implikacje dla praktyki wynikające z przeprowadzonych badań.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa	9
Wstęp	11
Rozdział 1. Agresja w świetle literatury. Przegląd wybranych badań i stanowisk	15
	1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe	15
		1.1.1. Agresja	16
		1.1.2. Agresywność	19
		1.1.3. Przemoc	20
	1.2. Teorie agresji w świetle badań i poglądów	22
		1.2.1. Teorie biologiczne agresji	22
			1.2.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne teorie agresji	22
			1.2.1.2. Popędowo-instynktywistyczne teorie agresji	26
		1.2.2. Psychospołeczne teorie agresji	28
			1.2.2.1. Agresja jako reakcja na frustrację	28
			1.2.2.2. Teoria społecznego uczenia się agresji	32
		1.2.3. Teorie socjologiczne	36
	1.3. Rodzaje agresji	38
	1.4. Uwarunkowania zachowań agresywnych	44
		1.4.1. Uwarunkowania indywidualno-osobowościowe	44
		1.4.2. Uwarunkowania rodzinne	51
		1.4.3. Uwarunkowania tkwiące w środowisku szkolnym i rówieśniczym	57
Rozdział 2. Upośledzenie umysłowe	61
	2.1. Niepełnosprawność – ustalenia terminologiczne	61
	2.2. Upośledzenie umysłowe	69
		2.2.1. Perspektywy badawcze upośledzenia umysłowego	69
		2.2.2. Przemiany w definiowaniu upośledzenia umysłowego	71
		2.2.3. Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego	78
		2.2.4. Wielowymiarowość upośledzenia umysłowego	83
			2.2.4.1. Wymiar organiczny	84
			2.2.4.2. Wymiar psychiczny	86
			2.2.4.3. Wymiar społeczny	88
		2.2.5. Zachowania agresywne osób lekko upośledzonych umysłowo w świetle dotychczasowych badań	90
Rozdział 3. Metodologia badań własnych	99
	3.1. Przedmiot i cel badań	99
	3.2. Problemy i hipotezy	99
	3.3. Zmienne i ich wskaźniki	103
	3.4. Metody, techniki i narzędzia badań	105
	3.5. Dobór próby i organizacja badań	110
	3.6. Zastosowana procedura statystyczna	113
Rozdział 4. Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych	115
	4.1. Przejawy zachowań agresywnych	115
		4.1.1. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od płci	115
		4.1.2. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od typu szkoły	120
	4.2. Umiejscowienie zdarzeń występowania zachowań agresywnych	124
Rozdział 5. Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	129
	5.1. Obraz samego siebie	129
		5.1.1. Ja realne	130
		5.1.2. Ja idealne	134
		5.1.3. Samoakceptacja	137
	5.2. Motywy zachowań agresywnych	139
Rozdział 6. Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	145
	6.1. Struktura rodziny	146
	6.2. Warunki materialno-bytowe rodzin	154
	6.3. Atmosfera domu rodzinnego	156
	6.4. Styl wychowania	162
	6.5. Postawy rodzicielskie	167
		6.5.1. Górowanie	168
		6.5.2. Koncentracja	171
		6.5.3. Bezradność	173
		6.5.4. Dystans	174
Rozdział 7. Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych	181
	7.1. Wyniki w nauce	183
	7.2. Przystosowanie społeczne	187
		7.2.1. Motywacja do nauki	187
		7.2.2. Uspołecznienie	192
	7.3. Pozycja w zespole klasowym	198
	7.4. Klimat szkoły	200
Rozdział 8. Podsumowanie badań	205
Rozdział 9. Implikacje dla praktyki	221
	9.1. Profilaktyka agresywnych zachowań uczniów	221
	9.2. Poziomy oddziaływań profilaktycznych	224
		9.2.1. Oddziaływania ukierunkowane na jednostkę	224
		9.2.2. Oddziaływania ukierunkowane na rodzinę	226
		9.2.3. Oddziaływania ukierunkowane na szkołę	228
		9.2.4. Oddziaływania wiążące się z konsekwencjami zachowań agresywnych	230
Bibliografia	233
Spis schematów i wykresów	255
Spis tabel	257
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

29,52 zł

Wskaźnikowe składniki mineralne w tkance płucnej osób narażonych na pyłowe zanieczyszczenia powietrza w konurbacji katowickiej

Niniejsza praca przedstawia pionierskie w literaturze polskiej wyniki badań składników mineralnych obecnych w tkance płucnej człowieka, głównie zaś w płucach osób narażonych na pyłowe zanieczyszczenia w konurbacji katowickiej. Anal...

Program rekreacji ruchowej osób starszych

Regularna aktywności ruchowa, racjonalne żywienie oraz higieniczny tryb życia - to zasady, którymi kierować się powinien każdy człowiek, bez względu na wiek, stan zdrowia czy status społeczny. Harmonijny styl życia, zapewniający ludziom dobry st...
4,00 zł

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Kształcenie osób dorosłych – aktywność w życiu zawodowym - Barbara Baraniak: Kariera zawodowa niezbywalną kategorią kapitału ludzkiego oraz wyzwaniem dla edukacji jutra

O ile edukacja młodego pokolenia jest zjawiskiem naturalnym i niezmiennym od wielu lat, o tyle problematyka kształcenia ludzi dorosłych jawi się jako znak nowych czasów. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, postęp dokonujący się w nauce, t...
4,00 zł

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 05 Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...

Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zespołem Downa

          Monografia podejmuje problematykę osób z zespołem Downa - trisomią 21 - najczęstszą aberracją chromosomową występującą u człowieka. Życie psychospołeczne tych osób scharakteryzowane jest w ...

Doskonalenie lokalne w Policji a współpraca z podmiotami zewnętrznymi - 08 Szkolenie "Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych funkcjonariusza Policji w zakresie reagowania na agresję werbalną i niewłaściwe zachowania"

Książka zawiera projekty 10 szkoleń dla funkcjonariuszy Policji. Zaprezentowane projekty mogą być przydatne w przygotowaniu oraz prowadzeniu szkoleń dla funkcjonariuszy Policji, w tym zarówno kadry kierowniczej, jak i policjantów ogniwa p...
20,00 zł

Kryzysy życiowe osób dorosłych

Prezentacja licznych eksploracji badawczych, studiów i analiz podejmujących różne wątki poszukiwań w zakresie występujących z dużą siłą kryzysów w wymiarze indywidualnym, lokalnym i globalnym. Publikacja zawiera treści dotyczące pr...
4,00 zł

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 10 Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Angl

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!