Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

Aktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2004

  • Autor: Sylwia Jakubiec

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 20,00 zł
18,00
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,00 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Aktywność estetyczna dziecka w zintegrowanym systemie nauczania

Celem rozważań teoretycznych Autorki oraz badań eksperymentalnych jest próba określenia wpływu aktywności estetycznej wprowadzonej do nauczania zintegrowanego, na rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym, a przede wszystkim na ich rozwój twórczy (wyobraźni i myślenia twórczego, aktywności twórczej), estetyczny (wrażliwości estetycznej i zasobu pojęć z dyscyplin artystycznych), społeczny (w zakresie funkcjonowania w zespole).

Podstawy do określenia wartości proponowanej i zastosowanej przez Autorkę formy pracy z dziećmi, stał się trzyletni eksperyment pedagogiczny (zatwierdzony przez MEN), którego efekty zostały zaprezentowane w prezentowanej publikacji. Książka powinna znaleźć adresatów wśród nauczycieli klas I-III, nauczycieli studiujących i zajmujących się innowacjami i eksperymentami oraz studentów kierunków pedagogicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania	9
Wprowadzenie	11
1. Wybrane aspekty rozwoju psychicznego dziecka w młodszym wieku szkolnym	15
	1.1. Pojęcie rozwoju psychicznego	15
		1.1.1. Podstawowe czynniki rozwoju	16
		1.1.2. Aktywność jako główny wyznacznik rozwoju	18
	1.2. Rozwój twórczy	20
		1.2.1. Znaczenie pojęcia twórczość	22
		1.2.2. Cechy myślenia twórczego	23
		1.2.3. Czynniki i metody rozwijania wyobraźni	27
		1.2.4. Istota twórczości dziecięcej	30
		1.2.5. Aktywność twórcza dziecka	31
			1.2.5.1. Ekspresja jako przejaw aktywności twórczej	32
			1.2.5.2. Warunki sprzyjające rozwijaniu aktywności twórczej	33
	1.3. Rozwój estetyczny	34
		1.3.1. Rozwijanie wrażliwości estetycznej	35
		1.3.2. Wzbogacanie zasobu pojęć estetycznych	37
	1.4. Rozwój społeczny w zakresie funkcjonowania w zespole	39
2. Stymulowanie rozwoju dziecka	43
	2.1. Oddziaływania wychowawcze sprzyjające podejmowaniu różnorodnych form aktywności	43
	2.2. Pedagogiczne koncepcje wychowania estetycznego jako wychowania przez sztukę i do sztuki	45
	2.3. Istota zintegrowanego nauczania i wychowania	49
	2.4. Estetyczna aktywność dziecka w systemie nauczania zintegrowanego	52
	2.5. Wpływ estetycznej aktywności dziecka na jego rozwój twórczy, estetyczny i społeczny	54
3. Metodologia badań własnych	57
	3.1. Założenia badawcze	57
		3.1.1. Cel badań	57
		3.1.2. Problemy badawcze	57
		3.1.3. Hipotezy robocze	58
		3.1.4. Zmienne	59
	3.2. Metody badań i narzędzia badawcze	64
		3.2.1. Eksperyment pedagogiczny	64
		3.2.2. Opis wskaźników i narzędzi badawczych	68
	3.3. Organizacja i przebieg badań	77
		3.3.1. Próba badawcza	77
		3.3.2. Poszczególne fazy eksperymentu	80
			3.3.2.1. Faza diagnostyczna	81
			3.3.2.2. Faza właściwa	82
			3.3.2.3. Faza końcowa	82
	3.4. Kierunek analizy wyników – badania ilościowe i jakościowe	83
4. Charakterystyka działań pedagogicznych w grupie eksperymentalnej	87
	4.1. Organizacja i przebieg pracy uczniów w klasie eksperymentalnej	87
	4.2. Scenariusze zajęć w klasie eksperymentalnej	89
	4.3. Wybrane przykłady ćwiczeń stosowanych w klasie eksperymentalnej	98
5. Przedstawienie wyników eksperymentu	103
	5.1. Wyniki badań rozwoju twórczego	103
		5.1.1. Poziom wyobraźni i zdolności do twórczego myślenia	103
			5.1.1.1. Płynność myślenia	107
			5.1.1.2. Giętkość myślenia	111
			5.1.1.3. Wyobraźnia i oryginalność myślenia	127
		5.1.2. Wyniki badań w zakresie aktywności twórczej	136
			5.1.2.1. Ekspresja ruchowo-mimiczna (dramatyczna)	137
			5.1.2.2. Ekspresja plastyczna	138
			5.1.2.3. Ekspresja słowna	140
	5.2. Wyniki badań rozwoju estetycznego	143
		5.2.1. Poziom wiedzy pojęciowej z zakresu plastyki i muzyki	143
		5.2.2. Wyniki badań wrażliwości estetycznej	147
	5.3. Wyniki badań rozwoju społecznego w zakresie funkcjonowania w zespole klasowym	159
	5.4. Podsumowanie	163
Zakończenie	169
Bibliografia	173
Aneksy	185
Indeks nazwisk	219
Indeks rzeczowy	223
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,50 zł

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 05 Rodzice i nauczyciele zapraszają do świata książki — o rozwijaniu zainteresowań i postaw czytelniczych dzieci i młodzieży

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....

Samo Sedno - Trudne emocje u dzieci.

Bestseller dla rodziców dzieci w każdym wieku! Twoje dziecko bywa nieposłuszne i zbuntowane, manipuluje innymi, domaga się wyłącznej uwagi? Jesteś zmęczony ciągłym testowaniem granic, dąsami oraz krzykiem i agresją? Odłóż na bok kary, nag...
3,00 zł

Education of Tomorrow. Since education in family to system aspects of education - Małgorzata Kabat: University as an educational environment of teachers

Contemporary post-modren family as the "family of risk" The contemporary family is a post-modern one. Unfortunately, it is frequently a dysfunctional family which fulfils its basic roles (bio-psychical, economic, socio-determining, socio-psyc...
21,00 zł

Obywatel Parnasu - Cz 1 Fenomen podróży i jego rola w kształtowaniu się osobowości estetycznej Iwaszkiewicza

Autorka monografii ukazuje, jak istotną rolę odgrywała sztuka w kształtowaniu się światopoglądu estetycznego jednego z najważniejszych literatów polskich okresu międzywojnia i czasów powojennych. Iwaszkiewicz należał do twórc&oacut...
2,00 zł

Jednostki języka w systemie i w mowie - 03 Sootnoszenije aspiektualnoj siemantiki i sodierżatielnoj struktury tieksta

Wyzwaniem teoretycznym i praktycznym dla językoznawców jest opis funkcjonowania języka w warunkach komunikacji międzykulturowej – w tym wypadku polsko-rosyjskiej – w której dużą rolę, obok językowych różnic systemowych,...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Ryszard Pęczkowski: Nauczanie w klasach łączonych – kontekst teoretyczno-empiryczny

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczni&...
12,70 zł

Wybór pism estetycznych

"W tytułach prac Witkiewicza uderza to, że nie pojawia się w nich termin "estetyka", natomiast wielokrotnie pojawia się termin "krytyka". Witkiewicz nie pozostawia czytelnikowi wątpliwości - uważa się za krytyka, jednakże kryty...
6,50 zł

Literatura bliska i daleka. Szkice z zakresu glottodydaktyki - 04 Nota bibliograficzna; Bibliografia z zakresu literatury i czytelnictwa w nauczaniu jęz. pol. jako obcego

Teksty zamieszczone w tej książce są wynikiem odkrywania przez autorkę interesujących wierszy czy opowiadań oraz chęci podzielenia się ich atrakcyjnością z innymi czytelnikami, szczególnie studentami języka polskiego jako obcego, choć pozycja ta...

Najpiękniejsze wiersze dla dzieci

Wiersze zebrane w tym niezwykłym tomie od pokoleń bawią i uczą najmłodszych czytelników. Nie może ich zabraknąć w żadnej dziecięcej biblioteczce. W książce znalazły się m.in. wiersze i wierszyki takich autorów jak: Aleksander Fredro (np. ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!