Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 4, 2011

  • Autor: Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,80 zł
23,88
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,92 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym

Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.

Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.

Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	11
Część pierwsza. Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej	15
	Charakterystyka upośledzenia umysłowego	17
	Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się	24
		1. Zaburzenia rozwoju ruchowego	24
		2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych	28
		3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych	29
		4. Zaburzenia rozwoju mowy	29
	Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej	31
	Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji	34
	Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski	38
	Podsumowanie	39
	Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej	42
Część druga. Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej	47
	Rewalidacja indywidualna – cele i zadania	49
	Ramowy program rewalidacji indywidualnej	50
	Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej	52
Część trzecia. Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji	55
	Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji	57
Część czwarta. Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej	69
Część piąta. Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego	75
	Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego	77
	Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C	78
		Informacje o uczniu	78
		Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego	78
		Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu, inne)	79
		Z wywiadu lekarskiego	81
		Semestralna ocena opisowa ucznia	82
		Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia oraz rodzaj wsparcia, jakie dziecko otrzyma	83
		Program edukacyjny	85
		Program terapeutyczny	86
		Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna)	89
	Karta obserwacji ucznia klasy I	90
	Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV	96
		Standardy wymagań dla ucznia klasy I	96
		Standardy wymagań dla ucznia klasy IV	102
	Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV	127
		Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I	127
		Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I	128
		Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV	131
		Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody	132
	Schemat konspektu	139
	Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III	141
		Konspekt do lekcji – klasa I	143
		Konspekt do lekcji – klasa II	148
		Konspekt do lekcji – klasa III	153
	Przykładowe oceny opisowe	157
Bibliografia	167
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi – KSR Nr 10

Tekst Krajowego Standardu rachunkowości Nr 10 „Umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi”

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Krystyna Barłóg, Mateusz Barłóg: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych

Do rąk Czytelników kierujemy monografię „Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce”. Jest to kolejna książka, jaka powstała w ramach cyklicznych spotkań tatrzańskich „Edukacja jutra”, zawierająca zbiór tek...
2,50 zł

Sarmackie theatrum. T. 7: W kręgu rodziny i prywatności - 15 Rodzinne i środowiskowe uwarunkowania natury oraz losów Alberta Potockiego w świetle przekazów pamiętnikarskich

Rozprawy zgromadzone w siódmym tomie Sarmackiego theatrum koncentrują się na zagadnieniach związanych z prywatnością oraz z różnorodnym funkcjonowaniem dawnej rodziny. Autorzy, analizując teksty pochodzące z ubiegłych stuleci (XVI–X...
2,50 zł

Studia bibliologiczne. T. 18: Biblioteki i ośrodki informacji - zbiory, pracownicy, użytkownicy - 19 Praktyki zawodowe studentów Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UŚ w Katowicach w Bibliotece Teologicznej UŚ

Tematyka 18. tomu koncentruje się wokół kwestii zakreślonych w podtytule: Biblioteki i ośrodki informacji – zbiory, pracownicy i użytkownicy. 19 artykułów składających się na całość publikacji podzielono na 3 części, po który...
2,00 zł

Wartości w muzyce. T. 3: Zarys współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce - 11 Wybrane techniki wykonawcze w muzyce fletowej XX wieku

Podjęte tematy w tym tomie są odzwierciedleniem współczesnych kierunków badań nad wartościami w muzyce. Autorami tekstów są czynni nauczyciele akademiccy, artyści, dyrygenci, muzykolodzy, etnomuzykolodzy, pedagodzy rożnych dyscypli...
13,00 zł

Leonarda Marcina Świeykowskiego (1721—1793) ostatniego wojewody podolskiego życie codzienne i publiczne oraz jego myśli o Rzeczypospolitej - 01 Rodzina i koligacje – ze Świeykowa pod dach Tulczyna Stanisława Szczęsnego Potockiego; Majątki i pozycja ekonom

„Z pewnością Leonard Marcin Świeykowski nie należał do grona najwybitniejszych postaci – choć z pewnością był osobowością nieprzeciętną i nietuzinkową – czasów stanisławowskich, wszelako jako taki nie był postrzegany ani przez ...
55,00 zł

Gleby bielicoziemne geograficzne trendy oraz dyskontynuacje procesów rozwoju

Książka przedstawia geograficzne zróżnicowanie właściwości gleb bielicoziemnych będące następstwem różnic ich genezy uwarunkowanej czynnikami czasu i uwarunkowań siedliskowych. Przedstawione w niej wyniki stanowią syntezę istniejących dot...
24,99 zł

Chrześcijanin 24/7. Powołanie osób świeckich

Jak być chrześcijaninem 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu? Christine Fletcher pokazuje, że życie wiarą to powołanie i misja każdego chrześcijanina, a integralność życia stanowi fundament chrześcijańskiego świadectwa. Powołanie jest czymś więcej...
23,37 zł

Nowe metody terapii osób niepełnosprawnych – program TEACCH

orzyści Dzięki publikacji zyskają Państwo: -Wiedzę czym jest empowerment -Fachowe informacje jak należy prowadzić terapię z osobami z autyzmem -Wskazówki jak zastosować jedną z metod empowermet w codziennej pracy

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!