Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania
Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia.
Niebywałą zaletą proponowanej pozycji jest połączenie zagadnień edukacji zdrowotnej z teorią wychowania. Tematy opracowano w sposób skondensowany i schematyczny, przy zachowaniu zasady przejrzystości, co umożliwi studentom systematyczne przygotowywanie się do zajęć. Dodatkową zaletą niniejszego opracowania jest możliwość wykorzystania zawartych w nim treści w sposób aktywizujący wychowanków i edukowanych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania sprawdzające zakres opanowania przez czytelnika prezentowanych treści.
Publikacja adresowana do studentów kierunków medycznych, nauk społecznych, a także osób zajmujących się zawodowo edukacją zdrowotną.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-5633-4
- ISBN druku: 978-83-200-5572-6
- Liczba stron: 174
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP VII I. EDUKACJA ZDROWOTNA 1 1. Podstawowe pojęcia 3 2. Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej 8 3. Funkcje i kompetencje edukatora zdrowia 20 4. Konstruowanie programu edukacji zdrowotnej 24 5. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej 30 6. Edukacja zdrowotna w kontekście procesu kształcenia 34 7. Miejsce diagnozy w edukacji zdrowotnej 43 8. Adresaci edukacji zdrowotnej 49 9. Otoczenie i zasoby w edukacji zdrowotnej 54 10. Cele kształcenia a cele edukacji zdrowotnej 58 11. Metody i techniki edukacji zdrowotnej 67 12. Formy kształcenia i formy pracy 78 13. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej 88 14. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej 91 15. Samokształcenie 96 II. TEORIA WYCHOWANIA 99 16. Pedagogika jako dyscyplina praktyczna 101 17. Psychologiczne i pedagogiczne teorie wychowania 104 18. Ontogenetyczny rozwój człowieka 108 19. Struktura procesu wychowania 115 20. Cele i wartości w wychowaniu 121 21. Środowisko wychowawcze 125 22. Podmiotowość w relacjach wychowawczych 131 23. Metody i techniki pracy wychowawczej 138 24. Trudności wychowawcze 142 25. Wychowanie seksualne 145 26. Kontrola i ocenianie w procesie wychowawczym 150 27. Samowychowanie 157 PIŚMIENNICTWO 160 SKOROWIDZ 169