MENU

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego

(eBook)

W świetle badań wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2013

  • Autor: Łukasz Hajduk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,90 zł
34,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju regionalnego

Rozwój regionalny postrzegany jest powszechnie jako koniunkcja wzrostu gospodarczego i rozwoju społecznego. Chodzi przy tym o taki rodzaj koniunkcji, który zapewnia harmonijne zmiany w obu wyróżnionych obszarach, a w rezultacie zrównoważony rozwój rozpatrywany w skali regionalnej. [...] Patrząc z tej perspektywy, podjęcie przez Łukasza Hajduka tematu dotyczącego edukacyjnych uwarunkowań rozwoju regionalnego trzeba uznać za w pełni uzasadnione. Położenie nacisku na edukację ma swoje odzwierciedlenie w założeniach rodzimej polityki społecznej, a także w szeroko rozumianej polityce Unii Europejskiej [...]. Należy podkreślić znaczenie książki Łukasza Hajduka w procesie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Autor ukazuje bowiem stan świadomości społeczności lokalnych (na konkretnym przykładzie wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego), diagnozuje podstawowe uwarunkowania rozwoju regionalnego oraz zwraca uwagę na znaczenie edukacji w jej różnorodnych formach. Umiejętnie łączy wątki teoretyczne z wynikami badań empirycznych i analizą dokumentów, w wyniku czego mamy do czynienia z integrującym teorię i praktykę obrazem polskiej wsi, z kompetentną diagnozą stanu wzbogaconą elementami prognozy. Nie mam wątpliwości, że jest to publikacja znacząca, wzbogacająca dotychczasową wiedzę o zjawiskach i procesach edukacyjnych na wsi.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  7

Rozdział I. Teoretyczne podstawy rozwoju regionalnego  9

1. Próba definiowania rozwoju regionalnego i jego celów  9
2. Współczesny rozwój regionalny, wskaźniki i uwarunkowania  14
3. Polityka regionalna w Polsce  19
4. Edukacja regionalna i regionalizm  22
5. Rozwój społeczeństwa obywatelskiego w Polsce  24
6. Animacja środowisk lokalnych  27

Rozdział II. Edukacja na wsi. Tradycje i współczesność  31

1. Definicja pojęcia  31
2. Oświata na wsi do końca XIX wieku  32
3. Przemiany edukacyjne w XX wieku  34
4. Edukacja na wsi po 1989 roku  38
5. Współczesne procesy edukacyjne na wsi  40
6. Wpływ edukacji na rozwój regionalny (w świetle literatury)  43

Rozdział III. Przedmiot pracy i metodologia badań własnych  47

1. Problematyka pracy i jej uzasadnienie  47
2. Zmienne i wskaźniki  52
3. Metoda i techniki badań  53
4. Organizacja i przebieg badań  55
5. Trudności i przeszkody badawcze  57
6. Zebrane materiały i sposób ich opracowania  58

Rozdział IV. Charakterystyka wsi należących do Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  59

1. Przeszłość i współczesne funkcjonowanie Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego 	 59
2. Historia badanego regionu  61
3. Geograficzna i turystyczna charakterystyka regionu  64
4. Charakterystyka poszczególnych gmin  65

Rozdział V. Rozwój regionalny na terenie Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  69

1. Kierunki rozwoju regionalnego badanych gmin  69
2. Rozwój infrastruktury Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  70
3. Rozwój gospodarczy  80
4. Rozwój społeczny  84
5. Stymulatory rozwoju  93
6. Czynniki hamujące procesy rozwoju  99

Rozdział VI. Działania edukacyjne na obszarze wsi Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  103

1. Organizatorzy działań edukacyjnych  103
2. Formy i organizacja działań edukacyjno-kulturalnych  114
3. Treści działań edukacyjno-kulturalnych  120
4. Uczestnicy działań edukacyjno-kulturalnych  125
5. Rezultaty uczestnictwa w inicjatywach edukacyjno-kulturalnych  128

Rozdział VII. Miejsce edukacji w strategiach rozwoju tworzonych na poszczególnych poziomach administracji  133

1. Strategie rozwoju i ich znaczenie w rozwoju regionalnym  133
2. Edukacja w Strategii Rozwoju Kraju 2007–2015  134
3. Edukacja w wojewódzkich strategiach rozwoju na przykładzie Strategii Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2007–2013  138
4. Charakterystyka lokalnych „strategii rozwoju” na przykładzie planów rozwoju gmin wchodzących w skład Związku Gmin Jeziora Rożnowskiego  144
5. Realizacja planów edukacyjnych na terenie badanych gmin  150

Rozdział VIII. Charakterystyka wybranych działań promujących edukację wspierającą rozwój regionalny środowisk wiejskich  155

1. Programy pomocowe na rzecz rozwoju środowisk wiejskich  155
2. Zagraniczne inicjatywy edukacyjne na rzecz rozwoju regionalnego  161
3. Dobre praktyki w zakresie edukacyjnego wspierania rozwoju regionalnego środowisk wiejskich w Polsce  164
4. Możliwości sieci internetowej jako dobra praktyka w rozwoju środowisk wiejskich  168

Rozdział IX. Optymalizacja działań edukacyjnych w kontekście wspierania rozwoju regionalnego środowisk wiejskich  173

1. Kierunki optymalizacji  173
2. Liderzy i animatorzy społeczności lokalnych  173
3. Edukacja a samorządy lokalne  175
4. Obszary edukacji służące wzmacnianiu rozwoju regionalnego  176

Podsumowanie   179
Spis tabel i wykresów  183
Bibliografia   185
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

16,00 zł
20,00 zł

Edukacyjna funkcja sędziego w sporcie dzieci i młodzieży

Sport nie generuje w sposób automatyczny edukacyjnych korzyści dla zawodników. Są one uzależnione od pod-miotów, które powinny świadomie budować wysokiej jakości interakcje w środowisku sportowym. W literaturze pedagogicznej...
10,92 zł
14,00 zł

Z historii prasy polskiej. „Wiadomości różne Cudzoziemskie” jako przykład rozwoju gazet seryjnych w Polsce na przełomie XVII i XVIII wieku

Z historii prasy „Wiadomości różne Cudzoziemskie” jako przykład rozwoju gazet seryjnych w Polsce na przełomie XVII i XVIII wieku to praca poświęcona analizie fenomenu dziennikarskiego, jakim były tytułowe &bdq...
9,46 zł
11,00 zł

Systemowe uwarunkowania innowacji w gospodarce

Cel pracy stanowi wieloaspektowa identyfikacja uwarunkowań procesów innowacyjnych we współczesnej gospodarce, zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i empirycznym, ze szczególnym uwzględnieniem innowacji społecznych, przejaw&oac...
20,21 zł
23,50 zł

Społeczno-kulturowe uwarunkowania systemów gospodarczych. SE 69

Analiza porównawcza systemów gospodarczych skłania do poszukiwania źródeł różnic w efektach gospodarowania i sprawności ich funkcjonowania. Jak wiadomo, gospodarki rynkowe różnią się pomiędzy sobą. To zróżnicowanie może wynikać m.in. ze społeczno-ku...
12,60 zł
14,00 zł

Metodyka i podstawy strategii rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu

Publikacja zawiera materiały przedstawione podczas seminarium naukowego zorganizowanego w grudniu 2002 r. przez Wydział Ekonomii WSHE we współpracy z Centrum Doradztwa Strategicznego w Krakowie. Uczestnikami seminarium byli m.in. przedstawiciele...
25,80 zł
30,00 zł

Kultura uczenia się matematyki uczniów kończących II i II etap edukacyjny

W monografii przedstawiono raport z badania kultury uczenia się matematyki uczniów kończących II i III etap edukacyjny. Na kolejnych stronach określono pojęcie kultury uczenia się matematyki, przedstawiono metodologię i obszernie scharakteryzowa...
83,16 zł
99,00 zł

Kapitał zagraniczny a kulturowe uwarunkowania zarządzania bankami w Polsce

Zasadniczą tezą Autora jest stwierdzenie, że czynniki kulturowe zaliczają się do istotnych determinant działalności i rezultatów banków z udziałem kapitału zagranicznego, stanowiąc barierę ich rozwoju.Za cel monografii przyjęt...
39,56 zł
46,00 zł

Ku poetyckiej mistyce. Wczesna twórczość Friedricha Hölderlina wobec Nieuwarunkowanego

Poezja Hölderlina (1770-1843), nazywanego „najbardziej niemieckim poetą”, stanowi nawet w jego rodzimej literaturze niewątpliwy wyjątek. Mimo istniejących przekładów także w Polsce jest znana tylko częściowo, jej wczesną fazę po...
12,90 zł
15,00 zł

Nowe sektory gospodarki w rozwoju miasta - hybrydyzacja rozwoju

Osiągnięcie dynamicznego wzrostu gospodarczego determinowane jest szybkością tworzenia nowych lub ponowną integracją istniejących łańcuchów produkcji w wymiarze globalnym. Sprawność tego procesu zależy od zdolności do: łączenia istniejących dzia...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!