Ekonomika kultury
Ekonomika kultury jest młodą dyscypliną badającą zjawiska i prawidłowości ekonomiczne występujące w kulturze i jej przemysłach, a także ustalającą efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej.
Autorka, korzystając ze swoich ponad 20-letnich doświadczeń badawczych, napisała pierwszą polską monografię na temat ekonomiki kultury jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza została umieszczona w szerszym kontekście teorii związanych z ekonomią oraz polityką społeczną. Dodanie wyników najnowszych badań empirycznych podniosło jej znaczenie jako materiału edukacyjnego. Książka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej.
Publikacja jest kierowana do studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i pracowników naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo, zarządzanie i ekonomia. Powinna również zainteresować osoby związane z organizacją i finansowaniem działalności kulturalnej w obszarach trzech sektorów gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego.
Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy później o swoje prawa upomni się kultura. Jeśli się pominie ów niewymierny i trudny do zbadania "parametr" rozwoju, jakim jest kultura, to system społeczny nie "zaskoczy". Wpływ kultury ujawnia się powoli, ale jest on ewidentny, czego dowodzą doświadczenia wielu krajów, z których jednym, m.in. kulturze, się powiodło, a innym nie.
dr hab. Kazimierz Krzysztofek,
Uniwersytet SWPS
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN »
-
Nauki ekonomiczne i marketing »
-
Ekonomia
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki humanistyczne »
-
Antropologia, Etnologia, Kulturoznawstwo
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki ekonomiczne
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie, organizacja, strategie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Marketing, reklama, PR
-
Książki »
-
Publikacje akademickie
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Marketing, reklama, PR
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie, organizacja, strategie
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki humanistyczne »
-
Antropologia, etnologia, kulturoznawstwo
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki ekonomiczne
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie, organizacja, strategie
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Marketing, reklama, PR
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301170479
-
EAN:
9788301170479
-
Liczba stron:
232
-
Wymiary:
17.0x23.5cm
-
Waga:
0.44kg