Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Ekonomika turystyki i rekreacji(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 2, 2011

  • Seria / cykl: TURYSTYKA

  • Redakcja naukowa: Aleksander Panasiuk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 59,00 zł
41,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Ekonomika turystyki i rekreacji

Jedną z najważniejszych tendencji rozwoju współczesnych gospodarek narodowych jest wzrost znaczenia usług, w tym również usług turystyczno-rekreacyjnych, co w znacznej mierze jest związane z wydłużaniem się czasu wolnego ludności i wzrostem poziomu jej zamożności. [...] Nie ma na rynku wydawniczym takiej książki jak ta, która stanowi tak kompleksowe i wieloaspektowe omówienie zjawisk ekonomicznych zachodzących w turystyce i – co ważne – w rekreacji, a także innych branżach związanych bezpośrednio i pośrednio z procesami zachodzącymi na rynku turystycznym i rekreacyjnym. (Dr hab. Krystyna Żelazna, Rektor Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie) Drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki Ekonomika turystyki rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku TURYSTYKA I REKREACJA. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych. Publikacja skierowana do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyka. Książka może również stanowić cenną propozycję dla menedżerów i pracowników firm zajmujących się obsługą ruchu turystycznego oraz osób zainteresowanych zagadnieniami turystyki i rekreacji w praktyce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Aleksander Panasiuk	11
ROZDZIAŁ 1. EKONOMIKA TURYSTYKI I REKREACJI W SYSTEMIE NAUK EKONOMICZNYCH Aleksander Panasiuk	15
	1.1. Zadania badawcze nauk ekonomicznych	15
	1.2. Ekonomika turystyki i rekreacji jako dyscyplina badawcza ekonomii	19
	1.3. Nauki o turystyce i rekreacji	22
	Pytania i zadania	25
	Literatura zalecana	26
ROZDZIAŁ 2. PODSTAWY TURYSTYKI I REKREACJI	27
	2.1. Wzajemne relacje turystyki i rekreacji Aleksander Panasiuk	27
	2.2. Turystyka i ruch turystyczny Agnieszka Sawińska	29
	2.3. Uczestnicy ruchu turystycznego Agnieszka Sawińska	35
	2.4. Pojęcie rekreacji Katarzyna Orfin	39
	2.5. Uczestnicy rekreacji Katarzyna Orfin	42
	Pytania i zadania	45
	Literatura zalecana	45
ROZDZIAŁ 3. FUNKCJE TURYSTYKI I REKREACJI	46
	3.1. Zróżnicowanie i charakter funkcji turystyki Beata Meyer	46
	3.2. Rodzaje funkcji pełnionych przez turystykę Beata Meyer	48
		3.2.1. Typologia funkcji turystyki	48
		3.2.2. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie społeczno--kulturowej	49
		3.2.3. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie gospodarczej	55
		3.2.4. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie przestrzenno-środowiskowej	58
	3.3. Funkcje rekreacji Katarzyna Orfin	62
	Pytania i zadania	65
	Literatura zalecana	65
ROZDZIAŁ 4. MIEJSCE TURYSTYKI I REKREACJI W GOSPODARCE	66
	4.1. Gospodarka turystyczna i przemysł turystyczny Aleksander Panasiuk	66
	4.2. Struktura gospodarki turystycznej Aleksander Panasiuk	71
	4.3. Turystyka i rekreacja w gospodarce narodowej i regionalnej Aleksander Panasiuk	75
	4.4. Mnożnik turystyczny Dawid Milewski	78
	4.5. Rachunek satelitarny turystyki Dawid Milewski	86
	4.6. Czynniki produkcji w gospodarce turystycznej i rekreacji Aleksander Panasiuk	90
	4.7. Rola turystyki i rekreacji w rozwoju społeczno-gospodarczym Tomasz Mańkowski	99
	4.8. Zrównoważony rozwój turystyki i rekreacji Beata Meyer	103
		4.8.1. Zasady zrównoważonego rozwoju	103
		4.8.2. Negatywne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji	105
		4.8.3. Cele i zasady zrównoważonego rozwoju turystyki i rekreacji	107
	Pytania i zadania	112
	Literatura zalecana	112
ROZDZIAŁ 5. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH	113
	5.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik	113
	5.2. Struktura rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik	117
	5.3. Modele rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk	123
	5.4. Koniunktura na rynku usług turystycznych Adam Pawlicz	126
	5.5. Globalizacja rynku usług turystycznych Kamila Mańko	132
	Pytania i zadania	138
	Literatura zalecana	138
ROZDZIAŁ 6. POPYT TURYSTYCZNY I REKREACYJNY Dawid Milewski, Katarzyna Orfin	139
	6.1. Definicja i specyfika popytu w turystyce i rekreacji	139
	6.2. Cechy popytu turystycznego i rekreacyjnego	143
	6.3. Czynniki określające wielkość popytu turystycznego i rekreacyjnego	156
	6.4. Mierniki popytu turystycznego i rekreacyjnego	162
	6.5. Współczesne tendencje popytu w turystyce i rekreacji	168
		6.5.1. Tendencje w turystyce	168
		6.5.2. Tendencje w rekreacji	171
	Pytania i zadania	174
	Literatura zalecana	175
ROZDZIAŁ 7. PROBLEMY KONSUMPCJI W TURYSTYCE I REKREACJI Agnieszka Sawińska	176
	7.1. Gospodarstwo domowe na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych	176
	7.2. Uwarunkowania konsumpcji w turystyce i rekreacji	180
	7.3. Modele konsumpcji usług turystycznych i rekreacyjnych	192
	Pytania i zadania	201
	Literatura zalecana	201
ROZDZIAŁ 8. PODAŻ TURYSTYCZNA I REKREACYJNA	202
	8.1. Istota i cechy podaży turystycznej i rekreacyjnej Dawid Milewski	202
	8.2. Istota i rodzaje produktu turystycznego Aleksander Panasiuk,Anna Tokarz-Kocik	206
	8.3. Komponenty produktu turystycznego Beata Meyer, Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik	212
		8.3.1. Dobra i urządzenia turystyczne	212
		8.3.2. Usługi turystyczne	223
	8.4. Usługi rekreacyjne Anna Tokarz-Kocik	230
	8.5. Mierniki podaży turystycznej i rekreacyjnej Anna Tokarz-Kocik	234
	Pytania i zadania	238
	Literatura zalecana	238
ROZDZIAŁ 9. CENY USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH	239
	9.1. Teoretyczne podstawy cen Adam Pawlicz	239
	9.2. Koncepcje wyjściowe ustalania cen na usługi turystyczne i rekreacyjne Aleksander Panasiuk	242
	9.3. Metody ustalania cen na usługi turystyczne i rekreacyjne Adam Pawlicz	245
		9.3.1. Ustalanie cen w sektorze prywatnym	245
		9.3.2. Ustalanie cen w sektorze publicznym i organizacjach non profit	250
	9.4. Yield management Adam Pawlicz	252
	9.5. Kalkulacja ceny imprezy turystycznej Adam Pawlicz	255
	9.6. Normy prawne w zakresie stosowania cen usług turystycznych Adam Pawlicz	265
	Pytania i zadania	268
	Literatura zalecana	269
ROZDZIAŁ 10. JAKOŚĆ USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH	270
	10.1. Istota jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Kamila Mańko,Aleksander Panasiuk	270
	10.2. Kryteria oceny i możliwości pomiaru jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Agnieszka Sawińska	277
	10.3. Marketingowe aspekty jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Agnieszka Sawińska	288
	10.4. Jakość jako informacja rynkowa dla konsumentów usług turystycznych i rekreacyjnych Adam Pawlicz	291
	10.5. Postulaty jakościowe wybranych usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk	294
	Pytania i zadania	298
	Literatura zalecana	298
ROZDZIAŁ 11. POLITYKA PAŃSTWA W OBSZARZE TURYSTYKI I REKREACJI	299
	11.1. Miejsce turystyki i rekreacji w polityce społeczno-gospodarczej państwa Tomasz Mańkowski	299
	11.2. Państwo jako podmiot rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Anna Gardzińska	302
	11.3. Struktura polityki turystycznej Anna Gardzińska	304
		11.3.1. Istota polityki turystycznej	304
		11.3.2. Podmioty polityki	307
		11.3.3. Adresaci polityki	319
		11.3.4. Metody polityki	321
		11.3.5. Instrumenty polityki	323
	11.4. Strategie rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce Tomasz Mańkowski, Aleksander Panasiuk	326
	11.5. Polityka turystyczna Unii Europejskiej Anna Gardzińska	329
	11.6. Struktura polityki w obszarze rekreacji Tomasz Mańkowski	334
	Pytania i zadania	342
	Literatura zalecana	343
ROZDZIAŁ 12. TURYSTYKA MIĘDZYNARODOWA Adam Pawlicz	344
	12.1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki międzynarodowej	344
	12.2. Ruch turystyczny na świecie	348
	12.3. Wpływ turystyki zagranicznej na bilans płatniczy	356
	12.4. Wpływy z turystyki zagranicznej a PKB	359
	12.5. Czynniki decydujące o wielkości ruchu turystycznego w skali międzynarodowej	363
	12.6. Międzynarodowe organizacje turystyczne	367
	Pytania i zadania	370
	Literatura zalecana	370
ROZDZIAŁ 13. PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE I REKREACYJNE Marta Sidorkiewicz	371
	13.1. Podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	371
	13.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	376
	13.3. Formy organizacyjne i prawne przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	380
	13.4. Organizacja przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych	382
	13.5. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i rekreacyjnymi	386
	Pytania i zadania	392
	Literatura zalecana	393
SŁOWNICZEK Adam Pawlicz	394
BIBLIOGRAFIA Aleksander Panasiuk	400
INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz-Kocik	410
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Seria TURYSTYKA

25,00 zł

Turystyka żeglarska

Książka ma charakter oryginalny i wnosi nowe podejście do problematyki kształtowania rynku turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem rynku turystyki żeglarskiej, w tym kreowania i oferowania produktu turystycznego w tym obszarze. Podjęte prze...
9,90 zł

PODSTAWY EKONOMIKI TRANSPORTU I LOGISTYKI Ekonomiczne, organizacyjne, techniczne determinanty rozwoju transportu intermodalnego i centrów logistycznych w Polsce - 3. 3. Funkcjonowanie transportu intermodalnego na przykładzie PKP CARGO S.A., oraz perspektywy rozwoju transportu intermodalnego

Prowadzenie zajęć dydaktycznych na wszystkich rodzajach studiów oraz prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich wykazało, że brakuje pozycji, która w aktualny i zarazem przystępny sposób opisywałaby problematykę zagadnień z ...
35,00 zł

Luksusowe usługi transportowe w turystyce

Materialny i intelektualny rozwój ludzkości jest ściśle związany z permanentnym poszukiwaniem nowych doświadczeń życiowych, tworzeniem i zaspokajaniem różnych potrzeb oraz doskonaleniem procesów kształtowania systemu gospodarczego ...

Historia w turystyce kulturowej

Jednym z ważniejszych przejawów obecności historii w przestrzeni publicznej jest turystyka kulturowa, która przeżywa dzisiaj widoczny renesans. Oprócz tradycyjnych form aktywności bardzo popularne stały się w ostatnich latach choćb...
14,00 zł

Europejskie tradycje rekreacji w mieście

Potrzeba zapewnienia mieszkańcom wielkich miast właściwych warunków dla aktywnego wypoczynku, traktowanego, jako codzienna potrzeba wysiłku fizycznego, a także sposób dla zagospodarowania świątecznego lub urlopowego czasu wolnego, jest zn...
3,50 zł

Wybrane problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kulktury - PROBLEMY KOMUNIKACJI MATKETINGOWEJ I INNOWACJE NA RYNKU TURYSTYKI INDUSTRIALNEJ W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM

Rozwój rynku usług, zarówno od strony podaży, jak i popytu, skutkuje dynamicznymi przeobrażeniami w sektorze kultury. W Europie Zachodniej od lat narasta tendencja wspierania rozwoju współpracy międzysektorowej z wykorzystaniem kom...
18,00 zł

Innowacje w turystyce

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa zatytułowana Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, powstała jako efekt dyskusji na temat występowania innowacji w szeroko pojętej gospodarce turystycznej, zainicjowanej podczas I Seminarium Studenck...

Kompendium wiedzy o turystyce

Turystyka to fenomen ostatnich dziesięcioleci. Stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie i cechą charakterystyczną społeczeństw państw wysokorozwiniętych. Turystyka jest dziedziną interdyscyplinarną. Stała się kołem napędowy...
43,00 zł

Ubezpieczenia w turystyce i rekreacji

Turystyka należy obecnie do najszybciej rozwijających się dziedzin działalności gospodarczej. Wynika to z jej dynamizującego wpływu na rozwój ekonomiczny krajów, regionów, obszarów recepcji turystycznej itp. (tzw. efekt mnoż...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!